Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه لرستان با اشاره به نبرد تبلیغی و رسانه‌ای آمریکا در مقابل منطق محکم ایران، گفتند: ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: ۱۵ اسفند روز درختکاری نام دارد که نشان از اهمیت درخت و درختکاری دارد و ضروری است تا فرهنگ کاشت نهال، درختکاری و مراقبت از آنها ترویج یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش شود تا درختان مثمر کاشته شود تا افراد بتواند از مزایا و ثمر این درختان بهره مند شوند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری عنوان کرد: کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها، باقیات و صالحات است و با توجه به روزهای پایان سال می طبلد افرادی که توان مالی دارند به خانواده های نیازمند کمک کنند تا آنها هم سال جدید را با شادی آغاز نمایند.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد: ماه شعبان فرصتی برای توبه بندگان است و خود را برای رسیدن ماه رمضان آماده می کنند و باید از لحظه های ناب این ماه بهره مند شویم.

حسینی گفت: این ماه مصادف با ولادت چند امام شیعیان است که باید تلاش کنیم تا اعیاد شعبانیه به خوبی و با شکوه برگزار شود.

نبرد تبلیغی و رسانه‌ای آمریکا در مقابل منطق محکم ایران

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان اظهار داشت: اهتمام به خواندن مناجات شعبانیه در ماه مبارک شعبان بسیار اهمیت دارد؛ بلاها و آرزو‌ها در این ماه منشعب خواهد شد.

وی افزود: شب نیمه شعبان اعمال زیادی داشته و دارای عظمتی بسیار است و روزه گرفتن، قرائت روزانه ۷۰ مرتبه ذکر استغفرالله و اسئله توبه، دعا کردن، صدقه دادن و…در این ماه مبارک تأکید شده و ثواب اخروی را به همراه دارد.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: ادارات مختلف بایستی وظایف خود را در راستای خدمت‌رسانی به مردم عمل کنند، برخی از مسئولان تا زمانی مسئول هستند در نماز جمعه حضور دارند ولی پس‌ازآن، حضورشان کم‌رنگ می‌شود که این‌یک رفتار ریاکارانه به شمار می‌رود‌.

وی ضمن گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری، تصریح کرد: امام راحل فرمودند: وظیفه ما و همه دست‌اندرکاران این است که به مردم کمک کرده و در غم و شادی آنان شریک بوده و گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به مردم محروم باشد‌؛ مقام معظم رهبری در این زمینه نیز فرمودند: ما از اسلام این‌طور فهمیده‌ایم که اگر فردی کسب درآمدی به لحاظ مشروع به دست آورد ولی در این زمینه انفاق نداشت، این فرد انسان خوبی نیست.

طهماسبی با اشاره به اینکه روح بیانیه گام دوم انقلاب معنویت و اخلاق است، گفت: سخنان مقام معظم رهبری در سالروز مبعث بسیار مهم بودند، ایشان فرمودند: آمریکا کشوری بحران‌ساز و بحران زیست است؛ این کشور هرلحظه در جهان در حال جنایت بوده و تحولات اوکراین نیز ناشی از سیاست‌های آمریکا می‌باشد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به نبرد تبلیغی و رسانه‌ای آمریکا در مقابل منطق محکم ایران، بیان کرد: ایران برای تمام سناریوها و فرض‌ها آمادگی داشته و هوشیار است، در مذاکرات طرف مقابل مقدار عقب‌نشینی کرده است، چراکه برنامه ایران بسیار مشخص بوده و بااقتدار به میدان آمده است.

وی ضمن انتقاد از برخی غرب‌زده‌های داخلی که بلندگوی آمریکا شده‌اند، گفت: بایستی سیاست‌های آمریکا را محکوم کرد، در قضیه اوکراین، روسیه قصد گرفتن این کشور را ندارد، می‌خواهد ارتش اوکراین را تضعیف کند که علیه منافع روسیه توطئه خبیثانه ای انجام ندهد.

طهماسبی ضمن تقدیر از خدمات کمیته‌ امداد و بهزیستی درزمینهٔ محرومیت‌زدایی، بیان کرد: همه ما در خدمت به مردم وظیفه بسیار بزرگی داریم، مسئولان بایستی جوابگوی مطالبات به‌حق مردم باشند و در حضور فعال در نماز جمعه اهتمام داشته باشند، اگر ایمان و تقوا بود کارهایمان برکت داشت

امام‌جمعه کوهدشت گفت: درختان بلوط شهرستان باید آفت زدایی شود، اداره منابع طبیعی از شوراها، ادارات ذی‌ربط و مردم کمک بگیرد که جنگل‌ها حفظ شود.

وی گفت: نباید تنها از یک گروه خاصی حمایت کرد، از وظیفه نظارتی خود کوتاه نمی‌آیم، افرادی که دارای مسئولیت سنگین‌تری هستند مدیون خون شهدا هستند.

طهماسبی گفت: برخی ارگان‌ها مانند سپاه و بسیج فعالیت‌های فرهنگی خوبی دارند، در کوهدشت امکانات کم است و نیاز به پارکینگ داریم، چرا برخی بی‌خیال هستند و هر چیزی می‌شود به روی خودشان نمی‌آورند، باهم افزایی و همفکری به میدان بیاییم، باید استاندار لرستان در این راستا مراقبت و پیگیری کند، ما در بحث جاده اشتغال مشکل‌داریم مدیریت در شهرستان باید چابک، متعهد و کاری باشد.

آمریکا ریشه همه فتنه‌ها و بحران‌ها در جهان

حجت‌الاسلام مهدی سرلک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الیگودرز، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید مبعث، اظهار داشت: افراد بی‌بصیرت ذره‌ای از ایمان و تقوا در آن‌ها وجود ندارد و مصداق خوارج به شمارمی روند، ما نباید تحت تأثیر افکار و افرادی که از اخلاق به دور هستند قرار بگیریم.

وی هدف از بعث پیامبر اکرم (ص) را گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق در جامعه برشمرد و افزود: با توکل به خدا، تلاش‌های امام (ره) این انقلاب اسلامی، رژیم ۲۵۰۰ ساله را نابود کرد، درس امروز مقابله با جاهلیت مدرن است و باید همه در مقابل آنکه حاصل استکبار و فرهنگ غربی بوده و بارنگ و لعاب خوشایند و جذاب به دنیا عرضه‌شده، مقابله و ایستادگی کنیم.

امام‌جمعه الیگودرز عنوان کرد: راه نجات بشریت مقابله با جاهلیت مدرن غربی و تکیه‌بر خود و گسترش معنویت در جامعه است، حیات و تمدن آمریکا در بحران سازی در جهان بوده و ریشه همه فتنه‌ها و بحران‌ها در جهان آمریکا است.

وی تصریح کرد: اوکراین قربانی سیاست‌های غلط امریکاست و دخالت آمریکا در اوکراین، انقلاب رنگی خلع سلاح امروز سبب وقوع جنگ و کشتار در این کشور شده است و موضع جمهوری اسلامی بر اساس عزت، حکمت و مصلحت مشخص بوده و حفظ تمامیت ارضی هر کشور محترم است.

سرلک گفت: آمریکا و غربی‌ها با تحریک اوکراین این جنگ را ایجاد کردند و هدف روسیه اشغال کامل اوکراین نیست بلکه کشاندن اوکراین به‌پای میز مذاکره و ممانعت از ساخت بمب هسته‌ای در این کشور است.

امام‌جمعه الیگودرز بیان کرد: هر کشوری که به پشتیبانی امثال آمریکا امیدوار بوده زیان‌دیده و ضرر کرده است در جنگ افغانستان و اوکراین امریکا و کشورهای غربی هیچ حمایتی انجام ندادند؛ پشتیبان هر دولت و کشور مردم آن است، انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۰ سال در برابر سخت‌ترین دشمنی‌ها و توطئه‌ها مقاومت کرد و مهم‌ترین عامل نیز حضور مردم ولایتمدار درصحنه بوده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکرات وین صحبتی نکردند چراکه تهدیدهای غربی برای جمهوری اسلامی ایران ارزشی ندارد، ایشان اعتماد کامل را به تیم مذاکره‌کننده دارند، ملت ایران به نتیجه مذاکره دل نبسته‌اند و در کشور ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان با آن مشکلات رفع گردد که باهمت مردم و مسئولان و تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی مشکلات کشور را حل خواهیم کرد.

سرلک ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و هفته احسان و نیکوکاری، گفت: مردم با رعایت حریم منابع طبیعی، جنگل‌ها و مسئولان با اجرای قوانین جلوگیری از ساخت‌های غیرقانونی از منابع طبیعی و خدادادی نگهداری کرده تا فرهنگ ایرانی یک درخت نهادینه شود.

امام‌جمعه الیگودرز بیان کرد: همه ما نسبت به محرومان و مستضعفان جامعه مسئول هستیم و مردم و مسئولان در کمک‌رسانی به مستضعفین تلاش کنند، مسئولان ذی‌ربط با احتکار و گران‌فروشی و سودجویان برخورد کنند و در این راستا سخت‌ترین قانون اعمال گردد.

ضرورت نظارت بر بازار ومبازره با گرانفروشی

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الشتر، اظهار داشت: در ۱۳ اسفند سال ۱۲۳۵ یک انعقاد بین ایران و انگلستان صورت گرفت و طبق آن افغانستان از ایران جدا شد، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس ذره‌ای از این خاک جدا نشد و این را مدیون رشادت‌ جوانان و شهدا هستیم.

وی با اشاره به آغاز هفته احسان ‌و نیکوکاری و روز فرهنگ قرض‌الحسنه، افزود: یک نمونه از کارهای خوب کمیته امداد امام خمینی (ره) این است که بدون ضامن به مددجویان خود وام می‌دهند لذا توصیه‌ می‌کنیم مسئولان دولتی ما از کمیته امداد خمینی (ره)‌ در این زمینه یاد بگیرند.

امام‌جمعه الشتر عنوان کرد: همان‌طور که امام خمینی رحمت‌الله در خصوص خدمت به مردم و محرومین فرمودند، عبادتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد‌ و کاش همه ماها به‌اندازه نصف امام به مردم اعتبار می‌دادیم.

وی تصریح کرد: چون به ایام آخر سال و به عید نزدیک می‌شویم باید وضعیت محرومین، کارگران و ضعفا را درک کنیم و به همین خاطر قراراست ستاد نماز جمعه شهرستان یک شورای مردمی برای نظارت بر بازار تشکیل دهیم که قدمی برای محرومین برداریم.

امیدی با انتقاد از گرانی موجود در بازار شهرستان و عدم نظارت جدی، گفت: این گرانی از دو حالت خارج نیست یا اینکه افرادی در حال هدایت و ساماندهی آن هستند و یا اینکه شهر ما یک شهر بی در پیکر است و هر کسی هر طور می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند.

امام‌جمعه الشتر بیان کرد: در هفته آتی ولادت باسعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار را در پیش داریم لذا این روز را به هم لباسی‌های حاج قاسم تبریک عرض می‌کنیم‌

وی با اشاره به‌روز درخت‌کاری و منابع طبیعی، گفت: استان و مخصوصاً شهرستان سلسله ازلحاظ منابع طبیعی بی‌نظیر است و لذا مردم باید خود از این منابع طبیعی و خدادادی نگهداری کنند.

امام‌جمعه الشتر با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ روسیه و اوکراین، گفت: همان‌طور که ایشان گفتند زیربنای این اتفاقات رژیم بحران‌زا و بحران زیست آمریکاست و ما هم مخالف کشتار مردم هستیم، لذا ازلحاظ بین‌المللی این‌یک موضع‌گیری بی‌طرفی فعالی است.

وی تصریح کرد: عده‌‌ای که در داخل کشور می‌خواهند روسیه را محکوم کنند باید بدانند که این جنگ هیچ ربطی به ایران ندارد و در کشور اروپایی به خاطر مسائلی به توافق نرسیدند و لذا جنگ را انتخاب کردند.

امیدی اظهار داشت: باید از زندگی شهید محمد بروجردی زمانی که فرمانده سپاه کردستان بود و همان‌طور که وی برای دفاع از کردستان از نیروهای بومی استفاده کرد ما نیز برای ارتقا سطح شهرستان در همه جوانب از نیروهای بومی و افراد تحصیل‌کرده استفاده کنیم‌.

امام‌جمعه الشتر یادآور شد: در هر شهرستان بر اساس قانون فرماندار نماینده قوه مجریه و نماینده عالی دستگاه اجرایی است، لذا به همه مدیران عرض می‌کنم که التزام به قانون اساسی و اطاعت از ولی‌فقیه را سرلوحه کار خود قرار دهند و اگر فرماندار مدیری را تائید نکرد، آن مدیر غیرقانونی و غیررسمی است و امام‌جمعه نیز آن را تائید نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه الشتر خدمت به مردم حجت الاسلام منابع طبیعی هفته احسان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است