Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در روز مبعث فرمودند پس از بعثت پیامبر (ص)، پیروزی انقلاب اسلامی تنها اتفاقی بود که باعث تکرار جریان بعثت پیامبر شد. روزی که پیامبر مبعوث شدند، همه با ایشان مخالفت می‌کردند و با تمام امکانات در مقابل پیامبر قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مردمی که امکانات اولیه هم نداشتند، دور پیامبر را گرفتند و پیامبر (ص) نیز به همراه همین مردم، اسلام را به همه دنیا حاکم کردند. این جریان در انقلاب اسلامی هم تکرار شد. روزی هم که امام (ره) نهضت را اعلام کردند، حتی داخل حوزه علمیه هم عده‌ای به ایشان می‌گفتند این کار عملی نیست. مردم آمدند و دور امام را گرفتند و جان دادند و انقلاب به پیروزی رسید.

وی افزود: این فرمایش رهبری یک نکته راهبردی برای ما بود. یعنی اکنون شما مردم هم باید مانند مردم زمان پیامبر عمل کنید. مردم زمان پیامبر نه دنبال امکانات بودند و نه دنبال قدرت. آن مردم تنها می‌گفتند «الله مولانا و لا مولی لکم» و شما هم باید این گونه باشید.

اوج عظمت پیامبر و اسلام زمانی تحقق یافت که در مدینه حکومت تشکیل دادند

 آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: نکته دومی که رهبری فرمودند این بود که اوج عظمت پیامبر و اسلام زمانی تحقق یافت که در مدینه حکومت تشکیل دادند. تا قبل از تشکیل حکومت، ایشان مورد تهاجم بودند و مسلمانان مورد آزار قرار می‌گرفتند و اوج قدرت پیامبر و اسلام، تشکیل حکومت در مدینه بود. رهبری هم فرمودند امروز نظام اسلامی ما اوج قدرت اسلام و انقلاب بر روی کره زمین است. کسانی که سکولار هستند و می‌گویند دین از سیاست جدا است و هیچ کاری به کار نظام و کشور و انقلاب ندارند، یا پیامبر را نشناختند و یا به پیامبر واقعی ایمان ندارند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: مردم در زمان پیامبر جان دادند تا اسلام بر دنیا حاکم شد. امروز هم ما باید با تمام قدرت بایستیم و مبارزه کنیم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: نکته راهبردی بعدی که در فرمایشات رهبری بود، این بود که ایشان فرمودند پیامبر در برابر جاهلیت آن زمان قیام کردند و انقلاب ما هم در برابر جاهلیت امروز است که تمام جهان را گرفته و قدرت‌های استکباری امروز، از جاهلیت‌های اعراب آن زمان هم بسیار بدتر و ناپاک‌تر هستند.

مقاومت جوانان ما در دنیا بی‌نظیر بود

آیت الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اوکراین گفت: ۶۰۰ هزار نفر در یک منطقه سردسیر و آن هم در این ایام شیوع کرونا، از خانه و زندگی خود آواره شده‌اند و کشورشان را ترک کرده‌اند. کجای جاهلیت عرب چنین نمونه‌هایی وجود داشت؟ ما با این جاهلیت رو به رو هستیم و باید با اسلام این جاهلیت را براندازی کنیم. ما باید این تبعیض و فساد موجود در دنیا را از بین ببریم.

وی افزود: در ۸ سال جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند و تمام دنیا دست به دست هم دادند تا ما را نابود کنند. در طی این ۸ سال، خانواده‌های مناطق جنگی به دیگر شهرهای خودمان آمدند و مردم هم به آنان پناه دادند. دشمن با همه امکانات به ما حمله کرد و ما توپ و خمپاره هم نداشتیم، اما مردم ما جلو دشمن ایستادند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: مقاومت جوانان ما در دنیا بی‌نظیر بود. امروز ببینید بر سر اوکراین چه آمده است. بر سر خرمشهر از این بدتر آمد، اما در عین حال با وجود تمام تحریم‌ها و در فضایی که هیچ کس از ما حمایت نمی‌کرد، ایستادگی کردیم.

وی افزود: امروز عزت انقلاب ما در دنیا طنین‌انداز است. اگر اسلام حاکم شود، به چنین نتایجی می‌توان دست یافت.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی انقلاب اسلامی حکومت اسلامی آیت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)