Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سویه امیکرون که یک ماهی می‌شود استان سمنان را درگیر کرده، به سرعت انتشار و قدرت آن معروف است سویه‌ای که با سرعت شگفت‌آوری منتشر می‌شود و همه جا را می‌گیرد تا جایی که بسیاری نقاط اروپایی در ظرف کمتر از ده روز تعطیل شدند از جمله آنها می‌توان به استادیوم‌های ورزشی اشاره کرد.

این سویه در ایران هم به سرعت منتشر شد و خیلی زود به استان سمنان رسید و از لحظه ورود و اعلام از سوی مسئولان علوم پزشکی سمنان و شاهرود با سرعت عجیبی تمام نقاط استان را قرمز کرد تا هشدار جدی شیوع کرونا در تمام استان سمنان بار دیگر ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر تفاوت امیکرون اما درگیر کردن نونهالان و نوجوانان است از سوی دیگر این تفکر که بین مردم از سوی فضای مجازی جا افتاده که این سویه خطرناک نیست و ریه را درگیر نمی‌کند کاملاً بی اساس بوده چرا که فقط در ۴۸ ساعت منتهی به آخر هفته گذشته یعنی دیروز هفت نفر در استان سمنان جان خود را از بابت شیوع کرونا از دست دادند.

طبق اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای جمعه مجموع بستری شدگان تعدادشان به ۹۱ نفر رسیده است و ۳۵ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و اینها فقط آمارهای شهرهایی هستند که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان است و لذا شرایط با احتساب شاهرود و میامی بدتر نیز شده است.

اکنون شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، مهدی شهر و آرادان قرمز کرونایی و شهرستان‌های سرخه، میامی و گرمسار نارنجی کرونایی هستند و شرایط همچنان رو به هشدار است.

نگرانی مسئولان اما شیوع بیماری در خریدهای نوروزی به خصوص برای نونهالان و نوجوانان است روز گذشته معاون علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد ۱۲ درصد از جمعیت یکی از مناطق زیرمجموعه این دانشگاه حتی واکسن نوبت اول کرونا را دریافت نکرده‌اند که وضعیت مطلوبی نیست.

از سوی دیگر دست کم ۱۰ درصد از مردم شاهرود و میامی نیز به نظر می‌رسد حتی یک دز واکسن کرونا هم دریافت نکرده‌اند که این موضوع به ساده انگاری کرونا و عدم اعتقاد به واکسن باز می‌گردد جالب اینکه از بین کشته شده‌های امیکرون کرونایی حداقل در ده روز اخیر حتی یک نفر هم وجود نداشته که همه سه دز واکسن خود را زده باشد در نتیجه این نشان می‌دهد واکسن کمترین کاربردی که دارد، حفظ جان مردم است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه آزمایش کرونای ۶۱ بیمار کرونایی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه مثبت اعلام شده است همچنین چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند که نشان از خطرناک بودن سویه امیکرون برعکس شایعات مجازی دارد.

از سوی دیگر در کل استان سمنان بیش از ۱۰۰ تست کرونای مثبت ثبت شده است. مسئولان بهداشت و درمان از مردم می‌خواهند که حتماً واکسیناسیون سه دز و همچنین واکسیناسیون کودکان را در اولویت قرار دهند چرا که اثر بسزایی در کاهش شیوع کرونا دارد.

کد خبر 5438402

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ویروس کرونا واکسیناسیون کرونا ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه مبعث گردشگری اردبیل شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی مسکن علوم پزشکی سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد