Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:52:17 GMT

هدف گذاری تولید ۵۰ هزار تن محصولات شیلات در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۶۶۴

هدف گذاری تولید ۵۰ هزار تن محصولات شیلات در گلستان

ایسنا/گلستان وزیر جهاد کشاورزی، گفت: تولید ۵۰ هزار تن محصولات شیلات در استان گلستان تا پایان دولت سیزدهم هدف گذاری شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد، در آیین افتتاح هفت هزار هکتار از طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان که به شکل همزمان به میزبانی شهرستان کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: نگاه رئیس جمهور به حوزه کشاورزی ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ۲۵ درصد از کل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حوزه کشاورزی استان گلستان، اختصاص یافته است، ادامه داد:  این رقم ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد که رقمی قابل توجه است.

ساداتی‌نژاد، با تأکید بر اینکه عقب افتادگی های حوزه کشاورزی استان گلستان باید مرتفع شود، افزود: بالغ به ۲۰ هزار تن محصول شیلات در گلستان تولید می شود که باید این میزان در این دولت سیزدهم به ۵۰ هزار تن افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار میلیارد ریال برای زهکشی گلستان در سال ۱۴۰۱ نیز اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: دنبال خودکفایی سه محصول کشاورزی از جمله برنج هستیم که با اجرای این طرح زهکشی، سه استان شمالی می توانند تأمین کننده نیاز کل کشور باشند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای اجرای طرح زهکشی اراضی در سه استان شمالی به دو میلیارد دلار، معادل ۷۰ الی ۸۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد: در این زمینه می توان از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا بهره مند شویم.

وی از توسعه گلخانه ها، دامپزشکی و سایر حوزه های جهاد کشاورزی سخن گفت و اضافه کرد: برای صنایع تبدیلی ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر استانی به گلستان، با اشاره به اینکه در خصوص مباحث مربوط به ۷ روستای کردکوی و اراضی اوقافی، گفت و گو هایی را با متولیان مربوطه خواهم داشت، افزود: جاده ۴ بانده کردکوی به گرگان از دیگر مطالبات می باشد که برای جلسه شورای عالی اداری استان منتقل خواهد شد.

وی در پایان از بکار گیری همه توان وزارت جهاد کشاورزی در تأمین نهاده های دامی سخن گفت و با تأکید بر اینکه باید آرامش را به زندگی و سفره مردم برگردانیم، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پروژه ها در راستای ارزان سازی کالاهای اساسی می باشد، در این مسیر همه توان موجود در حوزه کشاورزی را بکار خواهیم گرفت که کشاورزان نقش و سهم بسیار بالایی را دارند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم، سند اراضی کشاورزی به کشاورزان و صاحبان اراضی در راستای طرح قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی به همت اداره کل ثبت اسناد و املاک سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان توسط وزیر جهاد کشاورزی تحویل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سفر رییس جمهور وزير جهاد کشاورزي گلستان جهاد کشاورزی استان گلستان حوزه کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محسن یازرلو با اشاره به لزوم برنامه ریزی های لازم برای حمل و نقل روان و هماهنگ محصولات کشاورزی، اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بکارگیری بیش از 5 هزارناوگان باری عملیاتی و انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، تمام توان خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی استان به کار گرفته است.

به گفته وی، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمانی، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یازرلو با اشاره به آغاز فصل برداشت و همزمانی برداشت برخی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: با هماهنگی و پیش بینی های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد و در صورت ضرورت، از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: نرخ حمل و نقل براساس عرضه و تقاضا و توافق اضلاع حمل بوده و تشکل های صنفی نرخ پایه را تنظیم کرده اند.

یازرلو تاکید کرد: کشاورزان برای حمل  محصولات کشاورزی و بار خود از طریق شرکت های حمل و نقل مجاز برای تامین ناوگان اقدام کرده و با هدف جلوگیری از سرقت محموله از میادین و مجاری غیرمجاز نسبت به تامین کامیون اقدام نکنند

دیگر خبرها

  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد