Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:28:26 GMT

لزوم بررسی انتقادات به طرح صیانت در فضای علمی و منطقی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۶۸۶

لزوم بررسی انتقادات به طرح صیانت در فضای علمی و منطقی

به گزارش خبرنگار مهر ،آیت الله حبیب الله شعبانی موثق درخطبه های نمازجمعه این هفته همدان افزود :در طرح صیانت باید حرف منتقدین را شنید و اگر اشکالاتی همراه با منطق موجود است برطرف شود والبته اصل این طرح یک طرح ضروری است اما کیفیت وکمیت طرح باید بررسی شود.

شعبانی موثق بابیان اینکه درسال ۱۳۲۸ هجری شمسی در واشنگتن پیمانی بسته شد تحت عنوان ناتو هدف اصلی دراین پیمان دفاع جمعی کشورهای بود که دراین قرارداد گرفته بودند ودرماده ۵ این قرارداد اگه به یکی ازکشورهای که عضو ناتو هست حمله شود همه کشورهای عضو موظف هستند افزود:درکنار این کشور قرار و دفاع کنند و باتوجه به اینکه جریانی که در اوکراین بوجود آمده است الان ۳۰ کشور ازکشورهای کمونیستی واروپایی عضو ناتو هستند که پیمان نظامی باهم دارند و حمله به یکی ازکشورها به منزله حمله به مابقی کشورهاست و طبق قرارداد باید حمایت و مبارزه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد :باتوجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند آمریکا یک مافیای بزرگ است باتوجه به اینکه ناتو احساس کرد بعضی از کشورها درحال قدرت گرفتن جدید هستند و هدف ناتو فقط قدرت آمریکاست بابرنامه ریزی کشورهای دیگر را ضعیف می کند.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد:روسیه درشرق پیمان ورشو رو برنامه ریزی کرد که پیمان ورشو متلاشی شد و روسیه با اعتبار اینکه ناتو به مرزهای کشورش نزدیک شود و قدرت اقتصادی و نظامی کشورش را تضعیف کند با اوکراین مذاکراتی انجام داد و به اوکراین وعده دادند که عضو ناتو شود اما اینگونه نشد و هدف اوکراین در ناتو این است که ناتو به مرز روسیه برسد وروسیه احساس کرد قدرت نظامی خود دچارمشکل شود.

شعبانی موثق تصریح کرد :باتوجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی که ایران با جنگ مخالف است اما مافیای که بحران سازی کرده است جریان جنگ اوکراین یک جریان امروز نیست بلکه ریشه در ۷۰ سال گذشته و برنامه ریزی های گذشته دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تمام کشورها برنامه ریزی می کند اگر احساس کند ایران قدرتمند می شود متذکر شد: برای ایران هم برنامه ریزی خواهد کرد چون آمریکا یک امپراتوری دیکتاتوری رسانه ای ایست که مبتنی بر تبعیض شکل گرفته است و اجازه عرض اندام هیچ قدرتی را نمی دهد، مردم اوکراین قربانی ساده لوحی و وعده های پوچ حاکمان وآمریکا شدند.

شعبانی گفت : بعداز مذاکرات برجام، اروپا مذاکرات موشکی را مطرح کرد و مذاکرات موشکی همان موضوع اوکراین بود که بنابود انجام شود اماحکمت و مصلحت رهبر انقلاب اسلامی بروز وظهور کرد، اگر مصلحت رهبر و استقامت مردم نبود مسئله اوکراین الان برای کشور ما ایجاد می شد.

این مقام مسوول گفت :اگر یک کشور بخواهد از خود دفاع کند باید متکی به خود باشد و این سیاست و هوشیاری نظام اسلامی است و رهبر انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند در مورد مسئله مذاکرات موشکی با کسی مذاکره نداریم.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد :استکبار آمریکا بر تبعیض بنا شده است ۸ سال عربستان کودکان یمنی را با بدترین وضعیت به شهادت رساند، درافغانستان میلیون ها آدم کشته شدند و دچار تغذیه شدند واین نشانه همان تبعیض است، وجدان دشمنان فقط بخاطر مسائل اروپا وآمریکا بیدار است.

شعبانی موثق بیان کرد :مدیریت فضای مجازی لازم و ضروری است اما دونکته وجود دارد یکی همراه کردن افکار عمومی و اغنا سازی فضای عمومی، قانع سازی و توجیح سازی جامعه لازم است طرح صیانت طرح مهمی است و تاثیر زیادی بر زندگی ما دارد.

وی گفت :بسیاری از افرادی که علیه طرح صیانت مخالفت می کنند نمی دانند این طرح چه معنایی دارد و همراه سازی افکار عمومی لازم و ضروری است.

شعبانی افزود :جنگ اوکراین نشان داد که پاسداران ونیروهای مسلح ما درطول ۸ سال جنگ تحمیلی چه فداکاری‌های داشته اند، ومجاهدتهای این قشر قابل تقدیر وسپاس است.

نماینده ولی فقیه در همدان پایان گفت :توجه به درخت ومحیط زیست یکی ازتوصیه های پیغمبر اسلام است که باید بیشتر برنامه دراین مورد داشت.

کد خبر 5438476

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان حبیب الله شعبانی موثقی همدان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه مبعث گردشگری اردبیل شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی مسکن رهبر انقلاب اسلامی شعبانی موثق برنامه ریزی طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور فرمان جنگ از ورشو!

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- حنیف غفاری: مناقشه آتلانتیکی‌ها و مسکو به نقطه اوج خود رسیده و متعاقب وقوع جنگ اوکراین، شاهد تصاعد بحران میان طرفین هستیم. اگرچه برخی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی در صدد مهار مناقشه و تحدید دامنه آن هستند، اما در مقابل برخی اعضا مانند آمریکا، انگلیس و لهستان نیز در صدد حفظ این گره کور و تبدیل آن به مناقشه‌ای دائمی با مسکو هستند. 

از یک سو شرایط میدانی جاری در جنگ اوکراین (خصوصا پس از تصرف باخموت و آودیوکا توسط روس ها) به گونه‌ایست که قدرت مانور میدانی کی‌یف را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و احتمال شکست نهایی آن در جنگ را دوچندان ساخته است. از سوی دیگر، تصویب لایحه اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر کمک ده‌ها میلیارد دلاری این کشور به کی یف، تل آویو و تایپه نشان داد که واشینگتن و لندن در صدد ایجاد و تشدید بحران‌های راهبردی در نقاط کلیدی و ژئواستراتژیک نظام بین الملل هستند. 

با این حال به نظر می‌رسد آمریکا متوجه عواقب و تبعات بازی خطرناک خود نیست یا درکی از مدیریت بحران‌های خودساخته در عرصه جهانی ندارد. 

اخیرا «آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان با اشاره به تقویت سیستم تسلیحاتی روسیه در بلاروس و کالینینگراد، گفت که کشورش برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای ناتو آماده است. این مواضع رئیس جمهور لهستان می‌تواند نقطه آغاز یک مناقشه بسیار خطرناک و غیر قابل مهار در نظام بین الملل باشد. ورود منازعه آتلانتیکی‌ها و کاخ کرملین به حوزه هسته‌ای، به معنای رسیدن به بالاترین سطح منازعه است که قواعد موجود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای نیز توان کنترل آن را ندارد. 

لهستان یکی از اعضای ناتو و از حامیان سرسخت اوکراین است. این کشور با بلاروس و روسیه مرز مشترک دارد. با این حال جناح شرقی ناتو ازجمله کشور‌های مجارستان و اسلواکی، خواستار تشدید دامنه نبرد با روسیه یا قرارگیری در چارچوب یک جنگ سرد جدید نیستند! 

همین مسئله، دستان لهستانی را بیشتر خواهد بست. روسیه در واکنش به این اظهار نظر، هشدار داد که در صورت این اتفاق، اقداماتی برای «تامین امنیت خود» انجام خواهد داد. 

نکته قابل تامل اینکه مواضع اخیر ورشو متاثر از هم پیمانی مطلق آن با واشینگتن و لندن در ناتو است. به عبارت بهتر، مصدر اظهارات آندژی دودا نقطه آشکارساز یک منازعه جدی است! 

رئیس جمهور لهستان این اظهارات را پس از بازگشت از سفر نیویورک مطرح کرد. او در جریان این سفر جلساتی را در سازمان ملل برگزار کرد و با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره جنگ اوکراین گفتگو کرد. او همچنین در ماه مارس به واشینگتن دی سی سفر و در آنجا با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

از این رو مواضع رئیس جمهور لهستان، مخرج مشترک نگاه راهبردی خطرناک هر دو حزب سنتی آمریکا (دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان) نسبت به تحولات جاری در نظام بین الملل محسوب می‌شود. آیا غرب قادر به کنترل عواقب و تبعات مناقشه‌ای که به صورت خودخواسته و بر اساس توهمات خود مشغول خلق و ساماندهی آن است خواهد بود؟ پاسخ این سوال قطعا مثبت نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!