Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:48:31 GMT

رشد و تکمیل مکارم اخلاقی هدف بعثت پیامبر(ص) است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۷۸۳

رشد و تکمیل مکارم اخلاقی هدف بعثت پیامبر(ص) است

یزدان جهاندار گفت: مبعث یعنی اینکه پیامبر مبعوث شد برای رشد و تکمیل مکارم اخلاقی، احیای اخلاق و ترویج معنویت و الگوی انقلاب اسلامی ما هم از حکومت و اخلاق پیامبر(ص)است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام یزدان جهاندار در گفت و گو با بلاغ با اشاره به اینکه مبعث یعنی مبعوث شدن اظهار کرد: عید مبعث آقا رسوالله به فرموده حضرت امام راحل عظیم الشان؛ شریف ترین روز ازل تا ابد روز مبعث پیامبر است و همانطوری که حضرت علی «ع» هم در نهج البلاغه، خطبه ۱۹۲ اشاره کرد؛ من ناله شیطان را هنگامی که وحی بر پیامبر نازل شد شنیدم ، پس ولایت عین نبوت است و نبوت عین ولایت است و باطن نبوت ولایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مبعث یعنی اینکه پیامبر مبعوث شد برای رشد و تکمیل مکارم اخلاقی، احیای اخلاق و ترویج معنویت و الگوی انقلاب اسلامی ما که انقلابی با معنویت و اخلاق است از حکومت پیامبر و اخلاق پیامبر و جانشینان پیامبر است.

امام جمعه مرزن آباد با اشاره به کلام پیامبر اکرم (ص) که فرمود من مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی را تمام کنم تصریح کرد : انبیای قبلی کاراهایی را انجام دادند اما پیامبراسلام آمد که این مکارم اخلاقی را تمام کند و انسانها را از رذایل اخلاقی و بدیها عبور دهد و آنها زیر آبشار فضائل اخلاقی تطهیر شوند و رذایل اخلاقی مثل دروغ، حسد، کینه و تمسخر را از خودشون دور بکنند لذا هدف مبعث پیامبر در این است که او مبعوث شد تا مکارم اخلاقی را تمام بکند ‌و شرح دقیق مکارم اخلاقی هم که در دعای ۲۰ صحیفه کامله سجادیه حضرت زین العابدین است که میفرماید: همه دعاهای او با صلوات شروع و با صلوات ادامه و با صلوات هم پایان می‌پذیرد و آن دعا هم اینست که ایمان مرا به بالاترین درجات و با فضیل ترین یقین ها و نیت مرا به احسن بهترین نیات و عمل مرا به احسن اعمال برسان.

جهاندار خاطرنشان کرد : خداوند کسی است که در بین مردم عادی و درس نخوانده و از جنس آنها پیامبری فرستاد تا آیات قرآن را برای آنان تلاوت کند ، آنها را پاک و کتاب حکمت را به آنها بیاموزد و مهمترین هدف بعثت انبیا و پیامبر اکرم هم تزکیه تعلیم و تربیت و تکامل وجودی انسان است.

وی با اشاره اینکه تزکیه یعنی پاکسازی یادآور شد: انسان موجودی طبیعی و مادی است و همواره گناهان اورا در بر میگیرد و احاطه می‌کند و این رذایل اخلاقی باید تخلیه شود و به فضایل اخلاقی آراسته شود که به اصطلاح علمای علم اخلاق تخلیه از رذایل اخلاقی و تهلیه یعنی زیور آراستن به فضایل اخلاقی مثل صداقت، تواضع، فروتنی و صفات اخلاقی خوب دیگر است و هدف بعثت در چهار جای قرآن آیات ۱۵۱سوره بقره، آیه ۱۲۹ سوره بقره ، آیه ۱۶۴ سوره آل عمران و آیه ۲ سوره جمعه اشاره شده است.

امام جمعه مرزن آباد تاکید کرد: تا انسان ترکیه نکند و تزکیه نفس نداشته باشد به اخلاق و معنویت نمیرسد حتما باید این تزکیه را داشته باشد ، اخلاق خیلی مهم است همه پیامبران صاحب اخلاق بزرگ بودند اما پیامبراکرم (ص)در جهت اخلاق و معنویت بسیار مهم بود بخاطر اخلاق پیامبر اسلام پیشرفت کرد، اخلاق و معنویت و اسلام باهم در آمیخته است و انقلاب اسلامی هم الگوی او حکومت پیامبر است که همراه با معنویت و اخلاق است، ما علم داریم و در راه اخلاق و معنویت استفاده میکنیم نه اینکه بمب اتم درست کنیم و بر سر مردم بیگناه و مظلوم بریزیم، ما قدرت داریم و این علم و قدرت ما در جهت احیای معنویت است که الگوی ما در این جهت در انقلاب اسلامی حکومت پیامبر (ص) و جانشینان او حضرت علی (ع) و ائمه اطهر است .

امام جمعه مرزن آباد گفت: عید مبعث عید ترویج معنویت و اخلاق است اگر به این اخلاق و معنویت رسیدیم یعنی مبعوث حقیقی شدیم و پیرو واقعی و حقیقی پیامبر شدیم و ترویج معنویت در تمام ابعاد زندگی ، بعد فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، دنیوی و اخروی است و این جهادی است که دین ما او را لحاظ کرده تا معنویت و اخلاق در تمام صحنه ها و عرصه های زندگی ما محقق شود.

وی بیان کرد: ورزشکاران ، دانشجویان، کارمندان و بازاریان، خبرنگاران و اقشار مختلف مردم باید یک جور اخلاق و معنویت داشته باشیم و این پیام انقلاب اسلامی است که الگوبرداری از آقا رسول الله و حکومت نبوی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اخلاق و معنویت معنویت و اخلاق انقلاب اسلامی ترویج معنویت مکارم اخلاقی رذایل اخلاقی مبعوث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان با بیان اینکه مس الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است اظهار امیدواری کرد که نارنجی‌پوشان همچنان روند موفق خود را حفظ کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از  روابط عمومی باشگاه صنعت مس رفسنجان، حسین پورمحمدی مدیرعامل این باشگاه پس از صعود شاگردان نویدکیا به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی گفت: پیش از هر چیز خوشحالم که به خواست خدا تیم مس هواداران و مردم شریف رفسنجان را در دو ماه اخیر خوشحال کرده و از نظر فنی، حرفه‌ای و اخلاقی مایه افتخار این مردم، استان کرمان و شرکت مس است.

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

وی در مورد تغییرات نیم‌فصل و تحول مس عنوان کرد: به لطف خدا و حمایت شرکت مس در نیم‌فصل توانستیم تصمیمات درستی بگیریم که مهمترین آن انتخاب یک مربی با اخلاق محترم و توانمند به نام محرم نویدکیا بود. تصمیم و تغییری که به واقع مس را از وضعیت بحرانی گذشته نجات داد. خوشحالیم که چنین تحول موفقی رقم خورده و محرم با خود آرامش را به مس آورده است. تیم ما جدا از عملکرد درخشانی که تمجید همه را به همراه داشته و نتایج بسیار خوب حالا الگوی ادب و اخلاق در فوتبال حرفه‌ای ایران است و این برای شرکت مس و باشگاه ما به مراتب از نتیجه اهمیت بیشتری دارد. مردم رفسنجان نویدکیا را به همین دلیل دوست دارند و به حضور این مربی با اخلاق در شهر افتخار می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه مس اضافه کرد: در هر مقطع و زمانی مخالفان و حاشیه‌سازان وجود دارند و تلاش می‌کنند دست به اقدامات تخریبی بزنند؛ اما تیم ما فقط در زمین پاسخ می‌دهد. به خواست خدا، تلاش کادر فنی و زحمت بازیکنان همچنین حمایت هواداران سومین تیم برتر نیم‌فصل دوم هستیم ، با بهترین خط حمله و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم رسیده‌ایم. این نتایج نشان می‌دهد مشکل ما بازیکنان نبودند و این نفرات حالا در آرامش و فضایی حرفه‌ای کیفیت واقعی خودشان را به خوبی نشان می‌دهند.

پورمحمدی درباره مشکلات مالی باشگاه و برنامه مس در فصل آینده گفت: خوشبختانه نگاه مثبتی در شرکت مس همچنین در استان و شهر نسبت به تیم وجود دارد و بخشی از مشکلات رفع شده. به خواست خدا می‌خواهیم با حضور نویدکیا برای یک فصل موفق و آماده کردن تیمی قدرتمند آماده شویم . شاکله اصلی این تیم برای فصل آینده حفظ خواهد شد چرا که این نفرات توانایی حقیقی و شایستگی خودشان را به خوبی نشان دادند. امیدواریم با نظر محرم نویدکیا بتوانیم ضمن استمرار نتایج موفق در لیگ و صعود به مراحل بالاتر جام حذفی در فصل آینده نیز یکی از تیم‌های قدرتمند و شایسته بالای جدول باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است