Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:53:36 GMT

رونمایی از سند تحول در آینده نزدیک

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۸۱۴

رونمایی از سند تحول در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی بعد از ظهر جمعه در جلسه هیأت امنای دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی اظهار داشت: انتظار از سطح عملکرد دانشگاه‌ها و اساتید در دولت سیزدهم بیشتر شده زیرا دانشگاه مرکز اندیشه نو، خلاقیت و نوآوری است.

وی تصریح کرد: با توجه به راه اندازی مرکز نوآوری و تحول در دولت از تمام دانشگاه‌ها انتظار داریم فقط به آموزش و پژوهش اکتفا نکنند و مسائل کلان کشور را نیز در اتاق‌های فکر بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: مرکز نوآوری و تحول همه ایده‌های نو را بررسی می‌کند و به تازگی طرح یکی از استادان دانشگاه شریف روی میز بررسی دولت قرار گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه که پیش نویس آن آماده شده است همه باید در جهت تحقق آن کمک کنند.

وی دانشگاه را پشتوانه فکری نظام دانست و گفت: بیشتر مدیران کلان کشور متصل به دانشگاه هستند و رئیس جمهور بارها دانشگاه را اتاق فکر دولت خوانده است زیرا دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت مدیران خلاق و تهیه برنامه‌های علمی و قوی برای اداره بهتر کشور دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین به نقش دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه‌ها بزودی حضوری شود و تشکل‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی فعال شوند.

نهادینه کردن ارزش‌ها حلقه گمشده مسائل تربیتی در دانشگاه‌هاست

همچنین سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این جلسه با بیان اینکه جهاد تبیین در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است باید در دستور کار جدی دانشگاه‌ها قرار بگیرد، اظهار داشت: برای تبیین مؤلفه‌های هویتی و فرهنگی در این حوزه باید مانع آسیب‌ها شد.

وی تصریح کرد: افق پنج ساله برای دانشجویان در دانشگاه تعیین شود تا بدانند که در آینده در چه جایگاهی از دانشگاه قرار دارند و چه نقشی در جامعه می‌توانند ایفا کنند.

استاندار اصفهان نهادینه کردن ارزش‌ها را حلقه گمشده مسائل تربیتی در دانشگاه‌ها دانست و گفت: ایجاد شوق امید و انگیزش در نسل جوان و نوجوانان ضروری است.

جهاد تبیین یک فریضه قطعی در برابر تهاجم رسانه‌های معاند است

در ادامه رضا انشائی رئیس دانشگاه اشرفی اصفهانی نیز اظهار داشت: با توجه به جنگ ترکیبی که امروزه در کشور شاهد هستیم دانشگاه‌ها مکلف به جهاد تبیین در مقابل جنگ رسانه‌ای شده‌اند.

وی تهاجم دشمن را ترکیبی از جنگ اقتصادی، سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای دانست و ابراز داشت: در مقابل جنگ ترکیبی باید مقابله چند وجهی داشت‌.

رئیس دانشگاه اشرفی اصفهانی خاطرنشان کرد: برای تهاجم رسانه‌های شبکه‌های معاند، جهاد تبیین یک فریضه قطعی است که شیوه نامه آن برای دانشگاه‌ها ارسال شده است.

کد خبر 5438456

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد حسینی معاون پارلمانی و مجلس اصفهان سند تحول دولت جهاد تبیین ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی مبعث گردشگری اردبیل شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی مسکن اشرفی اصفهانی دانشگاه ها جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت گرامی‌داشت روز معلم در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: معلم در حقیقت یک معمار است؛ معماری که آینده فرد و کشور خود را می‌سازد.

وی با بیان اینکه معلم پیشتاز است، ادامه داد: معلم کسی است که خدا بر معلم خیر و نیکی‌ها درود می‌فرستد، زیرا معلم چراغ و نور به جهل و نادانی می‌افکند. معلم خوب کسی است که بداند چه گوهر و ظرفیتی در دستان خود دارد و آن استعداد را شکوفا کند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

معلم گوهر را در مسیر سعادت پرورش می‌دهد

صحرایی با اشاره به اینکه معلم باید گوهرشناس باشد، ابراز کرد: معلم باید استعداد گوهر در دستان خود را شناسایی کند و گوهر را در مسیر استعداد خود پرورش دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه در برابر معلمان مسئول هستند، اضافه کرد: تمام آحاد یک جامعه به معلم بدهکارند. اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان ما به معلم خود احترام بگذارند، اول اولیا و دیگر اعضای جامعه باید به معلمان احترام بگذارند. معلم میان‌دار نظام تعلیم و تربیت، آینده‌ساز و معمار هویت کشور است.

وی افزود: هر کسی که دانش‌آموزان و کشور خود را دوست داشته باشد و خواهان سربلندی و عزت کشور خود باشد، باید به معلم احترام بگذارد. جهل اساس هر شری است و معلم تاریکی و جهل را از بین می‌برد؛ بنابراین معتقدم معلمان گوهرتراش هستند. گوهر وجود انسان را تحویل می‌گیرند و به سمت سعادتش سوق می‌دهند.

معلم کلاس اول در شناسایی آینده کشور تاثیرگذار است

صحرایی ادامه داد: رفتن مدرسه نوعی آزادی از ندانستن به سمت دانستن برای ما به‌ویژه در مناطقی که دانش‌آموزان دو زبانه هستند، محسوب می‌شد. ما در مدرسه وارد دنیای دیگری شدیم. معلم کلاس اول خوب به یاد دارم که بسیار در شناسایی آینده کشور تاثیرگذار بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در زمان تحصیل در خطر موشک‌ها و بمب‌ها بعثی بودیم، اضافه کرد: معلم کسی است آینده هر کشور به دست او ساخته می‌شود و من بهترین معلم را در زمان آموزش خود شهیدئ حسن باقری می‌دانم.

وی با بیان اینکه معلم کلیدی‌ترین عنصر نظام آموزشی است، ابراز کرد: هیچ تحولی در هیچ نظام آموزشی و ساحتی بدون وجود معلمان رخ نمی‌دهد؛ بنابراین نقطه کانونی نظام تعلیم و تربیت معلم است.

معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است

صحرایی با بیان اینکه مسئله و راهکار حل مسئله در دستان معلم است، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدفم این است که مقام و منزلت معلم را به جامعه نشان دهم و برای ارتقای آن بکوشم. هر خوبی برای آینده کشور می‌خواهید، باید آن را در معلمان آن کشور جسجو کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش آیینه است؛ آیینه‌ای است که آینده را نشان می‌دهد و هر کسی می‌خواهد آینده کشور را ببیند، تنها کافی است که به مدرسه برود و این موضوع نه پول می‌خواهد، نه نیازی به تحقیق و پژوهش دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدرسه پدران، مادران و مهندسان آینده در کشور هستند، خاطرنشان کرد: آن کسی که افسر ارشد تحول است، معلم نامیده می‌شود. معلم میان‌دار، علم‌دار نظام تعلیم و تربیت است و با هیچ کسی نمی‌توان آن را مقایسه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد