Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:25:41 GMT

اصفهان ظرفیت بالایی در والیبال دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۹۵۶

اصفهان ظرفیت بالایی در والیبال دارد

فریبا صادقی به تشریح فعالیت هیئت والیبال استان در امسال پرداخت و گفت: از برنامه‌های مرتبط با تقویم سال ۱۴۰۰ سعی کردیم برنامه‌هایی را که شرایط خاص کرونایی اجازه می‌داد، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام دهیم. از ابتدای سال تمرینات تیم‌های رده نوجوانان تا آتیه‌سازان را شروع کردیم که با توجه به شیوع کرونا دلتا و تعطیلی مسابقات، تمرینات همه رده‌ها به جز آتیه‌سازان تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این قرار بود که مسابقات رده آتیه‌سازان در بهمن برگزار شود که آن هم لغو شد.

در ۳ ماهه پایان سال سعی کردیم اقداماتی که از تقویم جا مانده بود، مانند کلاس‌های داوری و مربیگری و برخی مسابقات را برگزار نماییم که این روند هنوز هم ادامه دارد. در سال ۱۴۰۰ نایب قهرمانی نوجوانان دختر و مقام اول و دوم پسران در لیگ دسته یک کشور را داشتیم. علاوه بر این مسابقات جوانان زیرگروه کشور هم که به میزبانی بندرعباس در حال برگزاری است و دو تیم رعد پدافند و گیتی‌پسند به عنوان نماینده اصفهان در این رقابت‌ها حضور دارند. در رده بزرگسالان بخش بانوان تیم باریج اسانس کاشان مقام قهرمانی را بدست آورد و تیم ذوب‌آهن هم مقام سوم را کسب کرد. در بخش آقایان هم تیم سپاهان به مرحله پلی‌آف لیگ برتر صعود کرده و تیم گیتی‌پسند هم در لیگ دسته یک حاضر است.

او در توضیح برنامه‌های آتی هیئت والیبال استان، گفت: انتخابات هیئت استان تا پایان اسفند برگزار می‌شود و برنامه‌های سال آینده توسط رئیس جدید ارائه خواهد شد.

با وجود مشکلات ناشی از شرایط کرونایی سعی کردیم تا فعالیت‌های ورزشی را به طور کامل تعطیل نکنیم و با رعایت شیوه نامه ها، حداکثر استفاده ممکن را از فضا‌های ورزشی داشته باشیم و با هماهنگی و نظارت هیئت پزشکی-ورزشی و بازرسی‌های مکرر سعی کردیم تا از بسته شدن اماکن مربوط به والیبال هم پیشگیری کنیم.

صادقی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت بالایی در والیبال دارد، گفت: در کانون‌های شهرستان‌ها از طرف گروه‌های سنی پایه استقبال خوب و خیلی زیادی از والیبال صورت می‌گیرد. باشگاه‌ها هم در رده‌های پایه فعالیت خوبی دارند و حتی برخی باشگاه‌ها با وجود آنکه در رده بزرگسالان تیم‌داری نمی‌کنند، اما در رده پایه و در هر دو بخش دختران و پسران فعال هستند. حضور سپاهان و ذوب‌آهن و تیم‌داری آن‌ها در والیبال به صورت حرفه‌ای علاقمندان زیادی را به این حوزه جذب خواهد کرد.

باتوجه به ظرفیت‌های والیبال استان که در سال‌های اخیر بیشتر هم شده است، توقع داریم اسپانسر‌ها و باشگاه‌های دیگر هم مانند ذوب‌آهن، نامی‌نو و ... به تیم‌داری در بخش آقایان ورود کنند. از طرف دیگر والیبال رشته اول بانوان است و در این بخش انتظار داریم که مسئولان نگاه پررنگ‌تری به والیبال بانوان داشته باشند.

سرپرست هیئت والیبال استان در پاسخ به سوالی در ارتباط با شهرستان‌های مستعد و همکار گفت: شهرستان‌های لنجان، کاشان، برخوار، نجف‌آباد و خمینی‌شهر فعالیت بیشتری در والیبال دارند. علاوه بر این فلاورجان و نایین هم از لحاظ استعدادیابی شرایط خوبی دارند.

او در رابطه با ملی‌پوشان اصفهانی والیبال کشور گفت: در مرحله اول اردوی تیم ملی بانوان تعدادی بازیکن از اصفهان دعوت شده‌اند و در مرحله دوم نیز تعداد دیگری دعوت خواهند شد و بعد از آن در پایان دو مرحله اردو، اسامی و تعداد نهایی ملی‌پوشان مشخص می‌شود. در بخش آقایان هم سهمیه اصفهان از آخرین اردو و مسابقات تیم ملی برای مسابقات لیگ ملت‌ها و المپیک ۴ نفر بوده است.

صادقی می‌گوید باتوجه به شرایط کرونایی نتوانستیم درآمدزایی زیادی داشته باشیم، اما از محل‌های مختلف دولتی و غیر دولتی توانستیم تا حدودی شرایط مناسبی ایجاد کنیم. شرایط مالی هیئت امسال چندان عالی نبود، اما خیلی بد هم نبوده و راضی کننده است.

او معتقد است نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و باتوجه به نیاز بیشتر بانوان به فضای ورزشی و ساعات مناسب برای استفاده از آن، مسئولان ورزش استان توجه بیشتری به نیاز‌های حوزه بانوان نشان دهند و اعتبار و بودجه حوزه بانوان را افزایش داده و فضا‌های ورزشی بیشتری را در اختیار بانوان ورزشکار قرار دهند تا تا بتوانند پتانسیل‌های خودشان را بیشتر و بهتر بروز دهند.

منبع:تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: والیبال کلاس داوری مشکلات مالی اردوی تیم ملی والیبال استان سعی کردیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات چوگان بانوان قرعه کشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان قرعه کشی جام بنفشه با حضور نمایندگان تیم های چوگان بانوان شرکت کننده ، موذن زاده دبیر و دهخدایی سرپرست نائب رئیسی بانوان فدراسیون برگزار شد.

در این مراسم دهخدایی ضمن تشکر از جدیت بانوان در خصوص ترویج بازی چوگان افزود: در تلاشیم با تمام توان و بکارگیری امکانات در راه رشد و اعتلای ورزش بانوان در میهن عزیزمان بکوشیم.

پس از انجام قرعه کشی برنامه بازی تیم های باشگاه شهدا ، ارتش و کانون چوگان البرز در جام بنفشه از سری رقابت های لیگ ملی چوگان مشخص شد.

گفتنی است رقابت های جام بنفشه روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ در مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا برگزار خواهد شد. تماشای این رقابت ها برای عموم مردم آزاد و رایگان خواهد بود.

کد خبر 6099421

دیگر خبرها

  • مسابقات چوگان بانوان قرعه کشی شد
  • معالجه ملی‌پوش والیبال در لیگ ملت‌ها با موافقت کادر فنی تیم ملی
  • معرفی حریفان تنیسور‌ها در جدول اصلی رقابت‌های ۱۰۰۰ امتیازی
  • رونمایی از خرید جدید شهداب برای فتح لیگ و آسیا
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد