Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:47:45 GMT

جشنواره شوی سواره استان یزد در میبد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۰۲۹۵

جشنواره شوی سواره استان یزد در میبد برگزار شد

به گزارش ایرنا رییس هیات سوارکاری میبد در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشنواره یادشده به مناسبت اعیاد مبعث ،شعبانیه و یابود شهدای رکن آباد برگزار شد ، اظهار کرد: رکن آباد اولین برگزار کننده جشنواره شوی سواره است و اسب‌های اصیل از شهرهای اصفهان ، سیرجان ، سنندج ، رفسنجان ، کرمانشاه ، تبریز ، یزد ، اشکذر ، میبد  و اردکان در این جشنواره حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی انصاری هدف از برگزاری جشنواره را شناسایی و شناساندن اسب‌های اصیل ایرانی ،ارتقای صنعت اسب و حفظ اصالت اسب‌های ایرانی عنوان کرد و افزود: هم اکنون میبد به عنوان بزرگترین پرورش و تولید کننده اسب در استان یزد و صاحب مقام های برتر دارای یک هزار اسب و ۱۵۰ باشگاه پرورش اسب است.

روستای رکن آباد میبد با ۶۱ شهید به عنوان دومین روستای نمونه شهیدپرور کشور به نسبت جمعیت در هشت سال دفاع مقدس شناخته می شود،رکن‌آباد در پنج کیلومتری شهر میبد واقع است و در خاک پاک آن  ۴۳ لاله آرمیده و مزار ۱۸ شهید دیگر از تبار این روستا در شهرهای قم، تهران، اصفهان و کرمان قرار دارد. 

در دوران جنگ تحمیلی از این روستا از هر ۳۷ نفر جمعیت یک شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد و رکن آباد به عنوان دومین روستای نمونه شهیدپرور کشور و اولین روستای نمونه استان یزد لقب گرفت.

مرکز شهرستان ۱۰۷ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد و استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت تاکنون حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرد.

برچسب‌ها میبد سوارکاری تبریز سیرجان رفسنجان سنندج یزد کرمانشاه فدراسیون سوارکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد سوارکاری تبریز میبد سوارکاری تبریز سیرجان رفسنجان سنندج یزد کرمانشاه فدراسیون سوارکاری استان یزد رکن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی توانمندی‌های موجود در این مناطق بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان