Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از مقامات اوکراینی نوشت: بر اساس اطلاعات دقیق موسسات پزشکی، در بمباران هواپیماهای روسی در قلمرو چرنیگوف، ۳۸ مرد و ۹ زن کشته شدند.

مقامات محلی همچنین در فیسبوک اعلام کردند که ۱۸ نفر در این بمباران ها نجات یافتند.

روز گذشته نیز تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد که همزمان با رسیدن گزارش‌ها از در دست‌گرفتن شهر خرسون اوکراین توسط روس‌ها، ولودیمیر زلنسکی مدعی شد که تاکنون ۹ هزار سرباز روس در این نبردها کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خدمات اورژانس اوکراین نیز روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تهاجم روسیه به این کشور باعث کشته شدن بیش از ۲ هزار غیرنظامی اوکراینی شده و صدها سازه از جمله تاسیسات حمل و نقل، بیمارستان ها، مهدکودک ها و منازل مسکونی را ویران کرده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد نهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را به صورت رسمی اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کاخ سفید تائید کرد که مخفیانه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را آغاز کرده است. این خبر چند روز پس از آن علنی شد که کنگره آمریکا با اختصاص بسته ۶۱ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین موافقت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه