Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: وضعیت بوم‌گردی در استان گلستان بسیار خوب است و هم اکنون ۲۰۰ مرکز وجود دارد که در حال تکثیر و افزایش هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عزت الله ضرغامی امشب در جلسه شورای اداری استان گلستان با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: برج قابوس گنبدکاووس با 1000 سال قدمت و 70 متر ارتفاع نشانه تمدن بشری و در دنیا منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرغامی افزود: حفظ حریم آثار تاریخی جهانی مانند برج قابوس بسیار حائز اهمیت است و باید رعایت شود.

وی در ادامه گفت: استان گلستان ظرفیت‌های بسیار خوبی از در زمینه گردشگری دارد اما نتوانسته از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با ارائه تسهیلات بانکی مناسب با افرادی که متقاضی مراکز و واحدهای اقامتی هستند مشکلات این بخش را برطرف خواهیم کرد.

ضرغامی در گنبدکاووس: ثبت 2 هزار اثر ناملموس در کشور/ظرفیت‌های موجود کشور برای رفع مشکلات کافی استدستور ویژه رئیس جمهور برای اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده/ ضرغامی: به زودی طرح نهایی را آماده می‌کنیمرونمایی از کتاب راهنمای گردشگری تهران/ ضرغامی: تهران یکی از متنوع‌ترین مقاصد گردشگری ایران است

ضرغامی بیان کرد: وضعیت بوم‌گردی در استان گلستان بسیار خوب است و هم اکنون 200 مرکز وجود دارد که در حال تکثیر و افزایش هستند.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در بافت تاریخی قرار دارد و ما آمادگی داریم با تخصیص اعتبار و زمین، این مکان را برای تقویت بافت تاریخی تحویل دهیم.

ضرغامی درباره گردشگری علی آبادکتول نیز اظهار کرد: مجموعه مهم تفریحی که می‎تواند به گردشگری این شهرستان موثر است معطل مانده و امروز تصمیم گرفتیم براساس حفظ حریم میراث فرهنگی نسبت به رفع مشکلات آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/581/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگی استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.
وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.
محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری