Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:01:52 GMT

مطالبات مدیران گنبدکاووس از رییس جمهور

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۱۲۵۷

مطالبات مدیران گنبدکاووس از رییس جمهور

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیران گنبدکاووس عصر روز جمعه در جلسه شورای اداری این شهرستان، مشکلات و کمبودها در حوزه آب آشامیدنی، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و منابع طبیعی را بیان و خواستار توجه دولت و اختصاص اعتبارات ویژه جهت رفع آنها شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در این جلسه از فعال بودن هفت بیمارستان دولتی، خصوصی و تامین اجتماعی با ظرفیت ۷۵۲ تخت در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشتر مراکز درمانی گنبدکه علاوه بر جمعیت ۴۰۰ هزار نفری این شهرستان به چند صد هزار نفر جمعیت برخی شهرهای همجوار نیز خدمات می‌دهند، فرسوده و بالای ۴۰ سال قدمت دارند که امکان تعمیر و توسعه آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد بدیعی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی گنبدکاووس با ۱۱ دستگاه آمبولانس به مردم این شهرستان در گسترده پنج هزار و ۷۱ کیلومتر مربع خدمات می‌دهد که بسیاری از این خودروها به سبب انجام ماموریت‌های زیاد در طول روز (حدود ۲۳ هزار ماموریت از ابتدای امسال تاکنون) فرسوده و نیاز به نوسازی دارند.

وی برلزوم تسریع در احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس، احداث چهار مرکز جامع خدمات سلامت جدید و راه‌اندازی دانشکده کشاورزی در این شهرستان تاکید کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با فقر منابع تامین آبی در این شهرستان خبر داد و گفت: مجموع آب آشامیدنی مورد نیاز گنبدکاووس ۸۳۳ لیتر درثانیه است که ۴۸۰ لیتر در ثانیه تامین شده و ۳۵۳ لیتر در ثانیه کمبود داریم.

حسین سعیدی راد افزود: برای رفع این کمبود باید ۱۸ حلقه چاه آب جدید حفر شود که نیاز اعتباری آن ۸۰۰ میلیارد ریال است ضمن اینکه عملیات حفر ۶ حلقه آن شروع شده است.

وی اضافه کرد: به سبب کمبود منابع تامین آب هم اکنون به ۱۸ روستا با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می‌شود و درصد برخورداری مناطق روستایی گنبدکاووس ۶۰ درصد است که از میانگین استانی و کشوری به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درصد پایین تر است.

سعیدی راد ادامه داد: برای تکمیل مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس که عملیات اجرایی آن از ۲ دهه قبل برای تامین آب شرب تعدادی از روستاها شروع شده و اکنون فقط ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس درخصوص پروژه ملی جمع آوری فاضلاب این شهر نیز گفت: عملیات اجرایی این از سال ۱۳۷۴ آغاز شده و تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۱۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی افزود: برای تکمیل مرحله نخست این طرح ملی شامل تکمیل ایستگاه پمپاژ شماره ۹، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آن که ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، لایروبی و رفع نواقص شبکه جمع آوری فاضلاب به طول ۸۴ کیلومتر و واگذاری ۳۰ هزار انشعاب فاضلاب حداقل به هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سعیدی راد با تاکید برضرورت اهتمام ویژه دولت و مجموعه وزارت نیرو برای اختصاص منابع مالی مورد نیاز اضافه کرد: درصورت تخصیص اعتبارات مرحله نخست این طرح ملی تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی خواستار تخصیص اعتبارات ملی برای طرح بهسازی محوطه گنبدقابوس، اجرای طرح مطالعات جامع توسعه گردشگری و تکمیل موزه بزرگ این شهرستان شد.

مریم آق آتابای افزود: توجه به این پروژه‌ها و نیز ظرفیت‌های اقوام و صنایع دستی آنها در راستای تبدیل کردن گنبدکاووس به مقصد گردشگری است و این شهرستان با ۱۵ هزار بافنده فرش ترکمن و حدود هفت هزار هنرمند حوزه صنایع دستی که که آن را قطب صنایع دستی گلستان کرده، از داشتن بازارچه ویژه صنایع دستی محروم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس نیز در این جلسه تغییر اقلیم، خشکسالی و ریزگردها را سه چالش مهم این شهرستان برشمرد و گفت: اگر برای رفع این چالش‌ها برنامه ریزی نشود مردمان این دیار و نواحی شمالی گلستان با مشکلات عدیده‌ای در زندگی مواجه خواهند شد.

فرشید رحمانی، بوته کاری، بذرپاشی و انجام برخی طرح‌های آبخیزداری و احیای مراتع را از مهمترین راهکارها در مقابله با سه چالش اشاره شده دانست و افزود: طی ۱۰ سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات فقط در سطح هفت هزار هکتار از مراتع چنین اقداماتی انجام شده که بسیار کُند است.

وی اضافه کرد: اگر مبلغ سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ظرف سه سال به حوزه آبخیزداری گنبدکاووس تخصیص داده شود می‌توان برخی اقدامات کنترلی را انجام داد و اگر ۶ هزار میلیارد ظرف ۱۰ سال بدهند می‌توان جلوی پدیده ریزگردها را گرفت.

رحمانی احداث بندهای خاکی را از دیگر اقدامات منابع طبیعی در مناطق شمالی گنبدکاووس دانست و گفت: هم اکنون ۴۷ بند خاکی داریم و نیاز به احداث ۱۰۰ بند دیگر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال داریم.

به گفته رییس منابع طبیعی گنبدکاووس هم اکنون ۱۵۰ هزار هکتار از مراتع این شهرستان در نواحی شمالی و مرزی آن با تهدید بیابان شدن مواجه اند که برای جلوگیری از آن به ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

همچنین فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در ابتدای این جلسه با برشمردن برخی ظرفیت‌های این شهرستان درحوزه‌های مختلف گفت: وحدت و همبستگی بین اقوام (۲۷ قوم ساکن در گنبد)، وجود گنبدقابوس به عنوان بلندترین گنبد تمام آجری جهان که ثبت جهانی نیز شده است،شهر تاریخی جرجان، سه تالاب بین المللی، گمرک و بارازچه مرزی، رتبه‌های برتر تولیدات کشاورزی، بزرگترین باغ یکپارچه زیتون، تولید هفت درصد تخم مرغ کشور، معادن صدف کوهی و ید بخشی از این ظرفیت‌ها است.

مهدی دهرویه افزود: با این حال گنبدکاووس با برخی مشکلات و کمبودهای زیرساختی درحوزه آب، برق و گردشگری، فضاهای درمانی و آموزشی و خام فروشی تولیدات مواجه است که نیاز به توجه ویژه دولت و مدیران دارد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا امروز جمعه در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر کرده است.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس عزت الله ضرغامی سفر استانی گلستان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس عزت الله ضرغامی سفر استانی گنبدکاووس عزت الله ضرغامی سفر استانی گلستان میلیارد ریال اعتبار هزار میلیارد ریال منابع طبیعی صنایع دستی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد