Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازدویچه وله بعد از حمله روسیه به اوکراین فدراسیون‌های فوتبال چندین کشور از جمله لهستان، سوئد و چک که در مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با روسیه همگروه هستند، اعلام کردند حاضر نیستند با تیم ملی این کشور در صورتی که حتی تحت یک پرچم بی طرف رقابت کند، دیدار کنند. تصمیمی که در ادامه با بیانیه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به تحریم‌های بین‌المللی تیم ملی روسیه و تیم های باشگاهی این کشور منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا سایت خبری دولتی روسیه (Russia Today)، اعلام کرد که اتحادیه فوتبال روسیه پس از اعمال این تحریم‌های بین‌المللی از این دو نهاد عالی فوتبال به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت خواهد کرد. درخواست اتحادیه فوتبال روسیه از دادگاه عالی ورزش در سوئیس بازگرداندن تیم های روسی به مسابقات بین‌المللی و باشگاهی و همچنین پرداخت خسارت مالی نشات گرفته از این تحریم‌هاست.

این اتحادیه تحریم‌های اعمال شده را نشات گرفته از فشار رقبای ورزشی روسیه و ناقض حقوق بازیکنان دانسته و تاکید کرده این اقدام فیفا و یوفا در مقابل اصل ورزش و قوانین بازی منصفانه نیست.

آرتم جیوبا، کاپیتان تیم ملی فوتبال روسیه و مهاجم سن‌پترزبورگ نیز اخیرا در واکنش به این اتفاقات گفت: «تا همین اواخر نمی‌خواستم در مورد رویدادهای اوکراین صحبت کنم، نه به این دلیل که می‌ترسم بلکه به این دلیل که در سیاست تخصصی ندارم اما از آنجایی که از هر طرف به این موضوع کشیده می‌شوم، نظرم را در این خصوص بیان می‌کنم. من با هر جنگی مخالفم. جنگ چیز وحشتناکی است، همچنین با تجاوز و نفرت انسانی مخالفم. من از این که روسی هستم نمی‌ترسم و به آن افتخار می‌کنم اما نمی‌فهمم چرا ورزشکاران باید تاوان جنگ را بدهند. من مخالف سیاست‌های دوگانه هستم. چرا همه فریاد می‌زنند که ورزش باید از سیاست جدا باشد، اما در اولین فرصت وقتی صحبت از روسیه می‌شود، این اصل کاملاً فراموش می‌شود؟».

یوفا همچنین تیم ملی بلاروس و تیم‌های باشگاهی آن را از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم کرده است. کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در این مسابقات را ممنوع کرد. فدراسیون‌های جهانی کشتی و والیبال نیز پیش از این، ورزشکاران روسی را از حضور در مسابقات بین‌المللی تحریم کرده بودند.

کد خبر 661675 برچسب‌ها خبر مهم روسیه فوتبال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم روسیه فوتبال بین المللی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که خبری در خصوص قهرمانی یک ورزشکار در رشته فیتنس چلنج با وزن 118 کیلوگرم منتشر شد! البته این ورزشکار در زمان مسابقه 118 کیلو نبود و با حدود 6 ماه تمرین و کاهش وزن 35 کیلوگرمی توانسته بود آمادگی حضور در مسابقات داخلی و بین المللی را کسب کند.

سید مجید قریشی که سال گذشته در مسابقات جهانی قرقیزستان با 40 سال سن یک طلا و دو برنز در بخش های مختلف رشته فیتنس چلنج کسب کرد، دو مسابقه دیگر را هم در سال 1402 تجربه کرد. این ورزشکار که حالا با 73 کیلوگرم وزن و 45 کیلو کاهش وزن نسبت به آغاز ورزش خود، برای مسابقات بین المللی رومانی می شود، یک نقره در جام جهانی اسپانیا و دو برنز در مسابقات بین المللی ترکیه کسب کرد.

قریشی با اشاره به اتفاقاتی که سال گذشته برایش رخ داد، گفت: "سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشتم و چندین مدال در مسابقات بین المللی و جهانی کسب کردم. من تازه انگیزه گرفته ام و در 41 سالگی می خواهم به خیلی از افراد به ویژه آنهایی که اضافه وزن دارند، ثابت کنم که هیچ وقت برای شروع کردن ورزش حتی در سطح قهرمانی دیر نیست."

وی که حالا به عرصه داوری هم ورود کرده، اضافه کرد: "در کنار ورزش توانستم دوره های داوری را هم پشت سر گذاشته و بعد از قبولی در تست های مدنظر دفترچه داوری بین المللی را هم بگیرم. دو هفته دیگر به رومانی می روم و آنجا هم به عنوان داور حاضر خواهم بود. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2024 در مغولستان و قهرمانی جهان به میزبانی ایران هم از دیگر برنامه هایم برای سال جاری است."

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی