Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: استان بوشهر در حوزه شیلات دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و از قطب‌های کشور چه در زمینه صید و صیادی و چه در زمینه پرورش آبزیان محسوب می‌شود.

بیش از نیمی از میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و با توجه به افزایش سطح زیر کشت میگوی پرورشی در استان پیش‌بینی می‌شود که طی سال‌های آینده میزان تولید روند افزایشی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه صیادی نیز استان بوشهر در زمینه صید ماهی و میگو جایگاه ویژه‌ای دارد و حدود ۱۰ هزار صیاد استان در فصول مختلف سال راهی دریا می‌شوند تا روزی خود را از این سفره دریافت کنند.

در سفر مهرماه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر طرح‌های خوبی در حوزه شیلات استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفته و چند طرح مهم در این زمینه به تصویب رسید که اکنون بخشی از اعتبارات آن مصوب شده است.

تخصیص ۶۳ میلیارد تومان به حوزه شیلات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۹۳ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان در پی داشته است.

علی درویشی یکی از بخش‌های مهم مصوبات سفر رئیس جمهور را حوزه شیلات عنوان کرد و ادامه داد: از محل اعتبارات سفر دولت به استان بوشهر تاکنون ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حوزه شیلات تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه لایروبی اسکله لاور و نخل تقی از پروژه‌های مهم در این زمینه است اضافه کرد: تاکنون از این میزان هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای لایروبی این دو اسکله تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به تزریق ۲۱ میلیارد تومان برای تکمیل اسکله خورخان خاطرنشان کرد: برای سایت‌های پرورش میگوی استان نیز ۳۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: تخصیص این اعتبارات نقش مهمی در سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه‌ها خواهد داشت و امیدواریم تکاپوی بیشتری را برای اجرای پروژه‌های فوق‌الذکر شاهد باشیم.

تقویت حوزه شیلات

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار داشت: این مصوبات باعث ارتقا و بهبود وضعیت صید و آبزی‌پروری در استان بوشهر خواهد شد.

علی بازدار اضافه کرد: در سال جاری ۲۸ هزار تن میگو پرورشی در سطح شش هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر تولید شد که برای فصل آینده تولید ۳۴ هزار تن میگو پرورشی هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به صادر شدن ۷۴ موافقت اصولی برای اجرا طرح پرورش ماهی در قفس بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ قفس در خلیج فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

تقویت آبزی‌پروری

استاندار بوشهر نیز با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز استان بوشهر در حوزه شیلات اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ممتاز استان بوشهر باید زمینه برای توسعه زیرساخت‌های آبزی‌پروری در استان بوشهر تقویت شود.

احمد محمدی‌زاده اضافه کرد: در همین راستا از توسعه اراضی پرورش میگو در مناطق ساحلی استان بوشهر حمایت ویژه‌ای خواهیم داشت و دست سرمایه گذاران در این حوزه را می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه مردم ساحل‌نشین روستاهای استان بوشهر در طرح‌های پرورش آبزیان سهیم می‌شوند خاطرنشان کرد: واگذاری اراضی ساحلی به مردم ساحل‌نشین در روستاهای استان بوشهر در دستور کار است.

استاندار بوشهر بیان کرد: روستاییان ساحل‌نشین که با صید و صیادی امرار معاش می‌کنند در طرح‌های پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو مشارکت می‌کنند و مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان افزود: با تخصیص این اعتبارات و تکمیل پروژه‌ها، زمینه برای ارتقای وضعیت صید و همچنین آبزی‌پروری در استان فراهم می‌شود.

انتظار می‌رود با تلاش دستگاه‌های متولی، زمینه تسریع در اجرای پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر فراهم شود.

کد خبر 5438675

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شیلات علی درویشی احمد محمدی زاده میگو خلیج فارس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر استاندار بوشهر خلیج فارس استانداری بوشهر صید و صیادی ویروس کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه سفر استانی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث گردشگری شیوع کرونا اردبیل مشهد گرد و غبار خراسان رضوی سفر رئیس جمهور به استان استان بوشهر استان بوشهر استان بوشهر میلیارد تومان حوزه شیلات آبزی پروری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

گیاهان مفید برای رشدمو

به گزارش چشمک، ریزش روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است، اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می‌دهند و علت آن می‌تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی دارو‌های متعددی باشد که مصرف می‌کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در این مطلب سلامت ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.

ژینکو:

مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می‌شود.

مریم گلی:

گیاهان مفید برای رشد، دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می‌کند. این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.

دم اسبی:

این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می‌شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا مو‌هایی سالم داشته باشید.

رزماری:

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

دیگر خبرها

  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود