Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با تأکید بر اهمیت «جهاد تبیین»، عکس منتشر شده از بیعت همافران با امام خمینی(ره) را نمونه‌ای از اثر ماندگار کار تبیینی برشمردند و گفتند: عامل ماندگاری و اثرگذاری آن حادثه تاریخ‌ساز و تحول‌آفرین، همان قاب تصویر هنرمندانه‌ای بود که با امکانات رسانه‌ایِ محدود آن روز منتشر شد و این نشان‌دهنده اثر بی‌بدیل روایت‌گریِ درست از حوادث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با اشاره به گسترش انواع رسانه‌ها در بسترهای مختلف، سیاست قطعی رسانه‌های معاند اسلام و ایران را تحریف واقعیت‌ها با بکار بستن دروغ‌های حرفه‌ای دانستند و افزودند: آنها برای اجرای این سیاست، با بزک کردن چهره زشت و فاسد رژیم طاغوت و پوشاندن خیانت‌های آنها، حتی به دنبال تزیین و آرایش تصویر سراپا جنایت ساواک هستند و در مقابل، با مخدوش کردن چهره انقلاب و امام بزرگوار، پیشرفتها، حقایق و نقاط مثبت انقلاب را کاملاً کتمان، و نقاط ضعف را صدها برابر بزرگ‌نمایی می‌کنند، بنابراین در مقابل این تهاجم رسانه‌ای، جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است.

سخنان رهبر انقلاب بهانه‌ای شد برای دعوت از رسول جلیلی رئیس دانشگاه‌ شریف و عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی برای حضور در نشست « نقش دانشگاهیان در جهاد تبیین؛ عرصه‌های پیش رو برای تبیین و روایت‌گری دستاوردهای کشور» که در خبرگزاری فارس برگزار شد.

* دشمن خیلی جدی در حال شست و شوی مغزی نخبگان کشور است

رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف در این نشست بر شاخصه ویژه جهاد که همان وجود دشمن است اشاره کرد و از 2 دهه‌ای گفت که بحث جنگ رسانه مطرح شده است و خاطرنشان کرد: دشمن متوجه شد که با جنگ سخت راه به جایی نمی برند به همین دلیل رو به جنگ نرم  آورد، جنگ نرم هم جنگ رسانه است. دشمن خیلی جدی وارد شست و شوی مغزی نخبگان، دانشگاهیان، جوان‌ها شده است.

وی در این نشست با تاکید بر اینکه اگر تبیین خوب اتفاق نیفتد، حق باطل و شهید جلاد جلوه داده می‌شود و دانشگاهیان در این بین باید تلاش کنند که تبیین توانمندی ها، تبیین  ما می توانیم، تبیین  حقانیت خودمان را اول در خود دانشگاه و بعد از دانشگاه به دایره های بیرونی دانشگاه ارائه دهند.

رئیس دانشگاه شریف همچنین به دو بحث مهم استقلال و امنیت اشاره کرد و گفت: اگر تمام پارامترهای موجود را بسنجیم، وضع ما در دنیا خوب است و باید دست آوردهایی که به دست آوردیم را به مردم کشور خودمان و دنیا مطرح کرده و نشان دهیم.

* امید شاه بیت تبیین است

وی تاکید کرد که ایجاد امید در توانمندی از طریق گفت‌وگو و تببین حضور مستمر ایجاد می‌شود، گفتن یک طرفه اثراتی دارد اما گفت‌وگو، بحث و کرسی آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری مطرح کردند، خیلی موثرتر است.

جلیلی در این نشست کلمه امید را شاه بیت تبیین اعلام کرد.

* جوان‌ها باید با پیشرفت‌های حقیقی کشور آشنا شوند

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست به نکته برجسته صحبت‌های مقام معظم رهبری که مخاطب قرار دادن جوانهاست، اشاره و یک روش تبیینی را به کارگیری جوان‌ها اعلام کرد و گفت: جوان‌ها باید با پیشرفت‌های حقیقی کشور آشنا شوند.

* منابع اندیشه جوانان را باید شناخت

به گفته معتمدی باید با ادبیات روز و ادبیات جوان‌ها و آنچه که به ذهن آنها شکل می‌دهد، آشنا شد، یعنی باید فهمید که امروز منابع اندیشه و منابع خردورزی دانشجویان از کجا شکل می‌گیرد و باید بتوانیم با زبان هنر با جوان‌ها صحبت کنیم. 

وی اصلی‌ترین ظرفیت برای تبیین را انقلاب اسلامی مطرح و در این نشست تاکید کرد که خود انقلاب اسلامی نیاز به تبیین و روایتگری دارد، چرا که  تمام معادلات جهانی را به هم زده است. منطق انقلاب اسلامی با فطرت انسان ها هماهنگ است و این دستاورد انقلاب اسلامی است که باید تبیین شود.

معتمدی تکرار را در تبیین بسیار ضروری اعلام می‌کند و تاکید دارد که باید امکان مشارکت همگانی فراهم شود، به نمایش درآوردن پیشرفت‌ها، گفتن از آنها را تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد تبیین تبیین رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی انقلاب اسلامی رئیس دانشگاه جهاد تبیین جوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان