Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:08:36 GMT

گذری بر فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۱۸۱۴

گذری بر فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایرنا، سید محسن مصطفی زاده، شاعر، نویسنده و هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر مشهد چهارشنبه شب هفته گذشته بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت و به همین مناسبت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

تله فیلم "عکس پاییزی" به کارگردانی مصطفی احمدی فر و نویسندگی علیرضا سوزنچی، آماده پخش از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت این تله فیلم از هشت ماه قبل در مشهد آغاز شده و فیلمبرداری آن یک ماه به طول انجامیده است.

نوزدهمین جشنواره فیلم و عکس گناباد که دهم اسفندماه جاری آغاز شده بود پنجشنبه شب هفته گذشته (۱۲ اسفندماه) طی مراسمی با معرفی آثار برتر به پایان رسید. در این جشنواره  ۴۳ قطعه عکس اثر ۱۷ هنرمند عکاس گنابادی در معرض دید عموم قرار گرفت.

هفته گذشته سه نمایش شامل  "آپاندیس" به نویسندگی و کارگردانی مجتبی زادفر در تماشاخانه خورشید، "آش آشتی‌کنان" به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی مهدی جهان پا در تماشاخانه کیانیان و "هنوز نمرده" به کارگردانی علیرضا سعیدی در تماشاخانه گلشهر این شهر روی پرده رفت.

همچنین تئاتر "آدیداس" به نویسندگی مهدی ضیا چمنی و کارگردانی پویا غازی از تولیدات هنرهای نمایشی مشهد، آماده اجرا در تماشاخانه تهران شد.

نمایشنامه "قحطی" نوشته کامران سعادت هنرمند مشهدی نیز برگزیده مرحله نخست اولین جشنواره نمایشنامه نویسی انتشارات "آماره" شد و به مرحله بعدی این دوره از رقابتها راه یافت.

کانون شعر و ادب و کانون موسیقی دانشگاه فردوسی مشهد هم شب ترانه و شعر "نت به نت ترانه" را با حضور عبدالجبار کاکایی و مهدی ایوبی به همراه شعرخوانی شاعران خراسان رضوی در تالار رودکی این دانشگاه برگزار کرد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مهدی سیم‌ریز، محمد مداح‌حسینی، رضا حاتمی‌ وفا، رفاهی و یوسف‌زاده را به عنوان اعضای جدید شورای نظارت بر اجرای تئاتر مشهد منصوب کرد. احکام این افراد برای تأیید نهایی باید به تهران ارسال شود.

برچسب‌ها مشهد جمهوری اسلامی ایران عبدالجبار کاکایی تالار رودکی شهر تهران دانشگاه فردوسی مشهد فیلم ترانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آپاندیس نمایشنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد جمهوری اسلامی ایران عبدالجبار کاکایی مشهد جمهوری اسلامی ایران عبدالجبار کاکایی تالار رودکی شهر تهران دانشگاه فردوسی مشهد فیلم ترانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آپاندیس نمایشنامه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی فعال و موجب ایجاد رواناب و سیلاب در بضی محور‌ها شد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیلاب در محور قدیم رباط سنگ -رباط سفید -مشهد
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • جشنواره‌ گل دلسوختگان قم در بازی‌ تشریفاتی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند