Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام «مجید میرزایی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه معظم شعبان و تقارن این ایام با روزهای پایانی سال، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نسبت به راه اندازی پویشی به نام ؛قرار دوازدهم؛ به نام و یاد امام دوازدهم جهت دستگیری از افراد کم برخوردار با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، پیگیری درمان افراد معتاد، ایجاد پایگاه‌های سلامت و کمک به دارو و درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، عقد قرارداد با نانوایی ها در مناطق محروم جهت پخت رایگان و توزیع بین افراد کم برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: این طرح در دوازدهم اسفند امسال در آستان مقدس امامزادگان آغاز و در طول سال آینده هم در روز دوازدهم هر ماه معطر به نام و یاد امام دوازدهم(عج) اجرا می گردد.

وی ادامه داد: تمام هزینه های اجرای این طرح  از محل عواید موقوفات و کمک‌های خیرین استان کرمانشاه می باشد و خیرین و نیکوکاران خیراندیش می توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را تحت عنوان مهدی یاوران به بقاع متبرکه سراسر استان تحویل نمایند تا در قالب این طرح و به نام حضرت مهدی ارواحنا له الفدا به دست نیازمندان برسد.

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: در اولین برنامه اجرای این طرح که در دوازدهم اسفند اجرا شد، ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در بقاع متبرکه استان، تهیه وسایل کمک آموزشی و رایگان نمودن تعدادی از نانوایی های شهرستان سرپل ذهاب و هرسین اجرا گردید، همچنین در این طرح به همت بلند خیرین مقدمات آزادی ۱۰ نفر زندانی کرمانشاه هم فراهم شده که پس از انجام امورات اداری قبل از پایان سال این مهم انجام واین افراد که از زندانیان جرائم غیر عمد می‌باشند، آزاد می‌گردند.

وی از جمله فعالیت‌های این طرح را  نذر وقت و حرفه در روز دوازدهم (به عنوان نمونه کسی که صاحب حرفه ای می باشد بخشی از حرفه خود را در روز دوازدهم وقف امام زمان (عج) نماید و به صورت رایگان به محرومین خدمتی ارائه نماید)، نذر قربانی ، ذبح عقیقه و توزیع آن ،پخت و توزیع نان صلواتی و توزیع غذای گرم بین خانواده ها و جمع آوری وسایل مازاد بر مصرف خانواده و اهدا به خانواده های کم برخوردار عنوان کرد.

در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای داری سکنه، بیش از ۴۰ هزار موقوفه و ۶۴ بقاع متبرکه وجود دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آزادی زندانیان کرمانشاه بسته معیشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آزادی زندانیان کرمانشاه سازمان اوقاف و امور خیریه آزادی زندانیان کرمانشاه بسته معیشتی استان کرمانشاه کم برخوردار بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«فضل‌الله رنجبر» از حوزه انتخابیه خدابنده به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

- شناختی از ترکیب منتخبین فعلی ندارم و نگاهم صرفاً خدمت به مردم است.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

در مجلس دوازدهم وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی به ویژه اشتغال، تورم و مبارزه با فقر و آسیب اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون عمران و یا امنیت ملی و سیاست خارجی

مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

نرخ بالای فلاکت، مشکل بیکاری و تورم و آسیب‌های اجتماعی / ‏‬ بهترین راهکار برای حل این مشکلات هم افزایی بین مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و تاثیرگزاران در استان است که باید برای جذب و تسهیل سرمایه گذاری در استان و بهبود فضای کسب و کار در کنار امنیت سرمایه گزاری و کاهش هزینه‌های تولید و حجم واسطه‌ها انجام شود و همچنین بهبود سیستم توزیع و نظارت از ذیگر لازمه‌های در کرمانشاه است.

استفاده از ظرفیت‌های خوب در استان کرمانشاه در زمینه اقتصاد مرز، گردشگری، و کشاورزی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کرمانشاه برای برون رفت از مشکلات نیاز به یک نگاه ویژه ملی از سوی دولتمردان مرکز دارد؛ نمایندگان باید تلاش کنند تا این نگاه ویژه ملی به استانی که به فرمایش مقام معظم رهبری سینه ستبر ایران اسلامی نامیدند، ایجاد شود.

برای آسیب‌های اجتماعی بهرتین راهکار بر اساس تجربه کاری ام تلاش برای ردیف اعتباری ویژه و اختصاصی در قانون بودجه سالیانه کشور است؛ همچنین استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و جهادی و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و نیروهای متخصص حوزه فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جهت اجرای طرح‌های مناسب در محلات جامعه هدف است.

کد خبر 6081582

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور