Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سی‌نت، این فناوری جدید در واقع یک شیوه الکتروشیمیایی برای الصاق یک اتم به دی اکسید کربن یا یک مولکول دیگر موجود در محلول است که موجب تسهیل واکنش ترکیبات شیمیایی با هم می‌شود. این فناوری امکان استفاده از دی اکسید کربن را برای انجام کارآمد واکنش‌های شیمیایی دشوار فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط خاصی الکترون‌ها بین چندین اتم موجود در یک مولکول در قالب سیستم موسوم به آروماتیک به اشتراک گذاشته می‌شوند. این سیستم‌ها بسیار پایدار هستند و تجزیه آن‌ها دشوار است. اما روش جدید محققان ژاپنی با افزودن دی اکسید کربن به مولکول و با کمک الکتریسیته، قادر است این سیستم‌ها را تجزیه کند.

محققان توانستند سیستم‌های آروماتیک متشکل از دو مولکول دی اکسید کربن را تجزیه کنند و در این جریان هم مولکول‌های دی اکسید کربن بازیافت می‌شوند و هم اسیدهای کربوکسیل تولید می‌شوند که ترکیباتی ارزشمند برای تولید دارو هستند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه  JAm Chem منتشر شده است.

برچسب‌ها دی اکسید کربن آلودگی هوا فناوری برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دی اکسید کربن آلودگی هوا فناوری دی اکسید کربن آلودگی هوا فناوری برگزیدگان علم دی اکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی گفت: تلاش ما بر این است که منویات رهبری در امر جهش تولید با مشارکت مردم را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تأسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ابلاغ کردیم.

وی توضیح داد: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تأیید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تأیید در اداره کل فراورده‌های سنتی، مکمل و طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضاً تا حدود ۶ ماه به طول می‌انجامید

رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.

کد خبر 6089451 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴