Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهم کمتر از یک درصدی زنجان از بازار بیمه کشور، فعال شدن پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان استان پس از سفر رییس جمهور، کافی بودن ذخیره مرغ و تخم مرغ در کشور، اجرای ۱۴۱ پروژه طرح هادی در زنجان و پرداخت ۴۰ درصد تسهیلات شبکه بانکی در زنجان به بخش صنعت و معدن از دیگر رویدادها و خبرهای مهم استان طی هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم گردشگری زنجان در تولید ناخالص داخلی ارتقا می‌یابد

استاندار زنجان گفت: از برنامه‌های اصلی ما برای سال آینده ارتقای سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی استان است و در این ارتباط برنامه مفصلی تهیه شده است که تا ۲ هفته آینده نهایی می‌شود.

محسن افشارچی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این برنامه به صورت کمی و با این نگاه که در کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم مد نظر قرار گرفته است و در این میان بخش گردشگری و میراث فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به داشته های خود در حوزه میراث فرهنگی باید برای چگونگی صیانت و تولید ثروت از آن برنامه ریزی شود که متاسفانه سهم گردشگری استان از تولید ناخالص داخلی یک درصد است که رقم بسیار پایینی را نشان می دهد.

امروز منافقان برای تطهیر چهره منحوس پهلوی تلاش می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: لازم است در جهاد تبیین بدانیم که چه بر مملکت آمد، امروز منافقان در ۲۸۰ شبکه فارسی زبان تلاش می‌کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند و چهره منحوس سلاطین گذشته به ویژه پهلوی را تطهیر کنند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه  هفته گذشته زنجان به ضرورت مرور تاریخ اشاره کرد و افزود: ملتی که ریشه اش را نشناسد و هویتش را نداند، بر زمین می افتد.

بودجه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری زنجان تصویب شد

لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری زنجان با مبلغ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان در جلسه شورای این شهر به اتفاق آرا تصویب شد.

شهردار زنجان در جلسه علنی شورای شهر زنجان که با دستور کار بررسی لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، به افزایش ۵۶ درصدی رقم بودجه شهرداری زنجان در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: اقتضای شرایط حاضر این بود که بودجه شهرداری زنجان افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد و شاید در تاریخ شهر زنجان این میزان افزایش بودجه نسبت به سال قبل، بی سابقه باشد.

علیرضا فیروزفر خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده سعی شد تا الزامات بودجه رعایت شود.

بودجه سال آینده شهرداری زنجان نظارت پذیر است

رییس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه نظارت پذیری بودجه برای ما یک اصل بود، گفت: بودجه سال آینده شهرداری زنجان این ویژگی اساسی را دارد.

منصور مرادلو در جلسه علنی شورای شهر زنجان که با دستور کار بررسی لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، با بیان اینکه رقم بودجه سال آینده شهرداری زنجان با افزایش ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به سال قبل به بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است، افزود: شهروندان باید در جریان تصمیمات بودجه شهرداری قرار بگیرند چراکه به دلیل برخی مشکلات اجرای برخی پروژه ها در شهر با کندی پیش می رفت.

وی گفت: در جریان بررسی لایحه بودجه شهرداری به هیچ وجه سلیقه شخصی اعضا دخیل نبود و به همه بخش ها توجه شد.  

اعتبارات ملی راه و شهرسازی زنجان افزایش ۸۰ درصدی یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: امسال اعتبارات ملی در حوزه راه این استان ۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

مسعود بیات منش افزود: منابع مالی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان امسال در حوزه اعتبارات ملی ۸۰ درصد افزایش یافته است.

 وی اظهارداشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای هشت پروژه راه سازی این استان در سال گذشته یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این اعتبارات به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافته که تاکنون ۸۵ درصد آن تخضیص یافته که در زمان باقی مانده از سال جاری نیز ۱۵ درصد مابقی تخصیص خواهد یافت.

ذخیره مرغ و تخم مرغ به اندازه کافی وجود دارد

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید انبوه مرغ و تخم مرغ در ماه های اخیر انجام شده و به انداره کافی ذخیره داریم.

هوشنگ محمدی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان، افزود: اگر اقتدار غذایی را در ذهن قانون گذاران و برنامه ریزان و متولیان برنامه و بودجه و سایر امور کشور از حاکمیت، نهادینه کنیم وظیفه خود را به بخش کشاورزی ادا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور ایران از بحث اقتدار نظامی عبور کرده است و در حال برنامه ریزی و اجرای عملیات اقتدار غذایی است، اضافه کرد: اقتدار غذایی در کنار اقتدار نظامی، اقتدار ملی را  به همراه دارد و طبیعی است کمبودهایی در این مسیر نیز وجود دارد.

۴۰ درصد تسهیلات شبکه بانکی در زنجان به بخش صنعت و معدن پرداخت شده است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: طی سال جاری تاکنون حدود ۴۰ درصد از کل تسهیلات شبکه بانکی در این استان به بخش صنعت و معدن پرداخت شده است.

حسن دادگر افزود: این نشان از توجه و تمرکز شبکه بانکی استان به واحدهای صنعتی و معدنی در استان به عنوان یکی از بخش های مولد اقتصاد و اشتغالزا است. 

وی با بیان اینکه ۱۰.۹ درصد تسهیلات شبکه بانکی استان نیز به بخش کشاورزی پرداخت شده است، اظهار داشت: سهم بخش بازرگانی از وام های پرداختی ۲۹ درصد و سهم بخش مسکن و ساختمان نیز ۵.۶ درصد بوده است.  

مصوبات سفر رییس جمهور به زنجان در حوزه بهداشت به فعال شدن پروژه‌ها منجر شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در خصوص مصوبات سفر رییس جمهور به این استان گفت: پروژه‌های متوقف و نیمه‌تعطیل در این حوزه پس از سفر آبان ماه امسال رییس جمهور به زنجان، فعال شده و به اذعان پیمانکاران با سرعت بیشتری پیش می‌روند.

دکتر حسن بختیاری افزود: جلسات منظم و مداوم به‌صورت هفتگی در در خصوص مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در حوزه این دانشگاه با حضور مدیران مربوطه دانشگاه تشکیل می‌شود و  این مهم به‌صورت ریز و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و مشخص می‌شود که چه اقدامی در مورد هر پروژه خاص باید انجام شود.

این مسوول، با بیان اینکه اعتبارات در ۲ حیطه است اظهار داشت: یکی مربوط به تکمیل پروژه‌ها و دیگری مربوط به تجهیز پروژه‌ها است که قسمتی اختصاص داده شده و هزینه می‌شود و قسمت دیگری نیز در دست پیگیری هستیم.

سهم زنجان از بازار بیمه کشور کمتر از یک درصد است

رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه در استان زنجان گفت: سهم بازار این استان از کل بازار صنعت بیمه در کشور ۹۸ صدم درصد است.

عباس امانلو افزود: در حوزه پرداخت خسارت ها، استان زنجان سهم ۱.۱ درصدی را در کل کشور دارد، یعنی سهم پرداخت خسارت در استان بیش از سهم تولید حق بیمه است و این موضوع به ۲ مساله بر می گردد، یکی اینکه زنجان جزو معدود استان هایی است که در آن خسارت افت قیمت خودرو هم پرداخت می شود و دیگر اینکه تعرفه های درمانی در زنجان، هم‌رده با استان های رتبه یک کشور محاسبه می شود.  

۱۴۱ پروژه طرح هادی در زنجان اجرا شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال در سطح روستاهای استان ۱۴۱ پروژه طرح هادی در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی با، اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

رضا خواجه ای افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸/۲  درصد و در سطح کشور این میزان  ۴۶/۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسوول، با اشاره به اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی اظهار داشت: روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی حسن بختیاری شورای شهر زنجان محسن افشارچی شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی حسن بختیاری شورای شهر وزارت جهاد کشاورزی حسن بختیاری شورای شهر زنجان محسن افشارچی شهرداری زنجان راه و شهرسازی استان تسهیلات شبکه بانکی بودجه سال آینده استان زنجان گفت بودجه شهرداری شهرداری زنجان رییس جمهور شهر زنجان پروژه ها سال ۱۴۰۱ طرح هادی ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

بودجه عمرانی افزایش یافت

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح این جدول، گفت: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است.

وی ادامه داد: هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است. ما بودجه عمرانی را افزایش داده‌ایم و بودجه عمرانی به هیچ وجه کم نشده است، به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6092919 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران