Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:44:37 GMT

پیشرفت ۱۸ درصدی طرح اقدام ملی مسکن در نهاوند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۲۷۲۰

پیشرفت ۱۸ درصدی طرح اقدام ملی مسکن در نهاوند

علیرضا نثاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه ساخت مسکن در طرح ملی اقدام مسکن در شهر نهاوند با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر را بر عهده دارد که این طرح از ابتدای اجرا تا کنون ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به به ساخت واحد‌های مسکونی به دو روش بنیادساز و گروه‌ساز افزود: ساخت مسکن در روش بنیادساز بر عهده بنیاد مسکن و در روش گروه‌ساز بر عهده مردم است که با بهره‌گیری از تسهیلات بانک مسکن و اختصاص زمین برای آن‌ها عهده‌دار ساخت مسکن خود خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند از اجرای این طرح در یکی از بهترین مناطق شهر خبر داد و گفت: پروژه اقدام ملی تولید مسکن با همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان با ساخت ۳۶۵ واحد آپارتمانی در یکی از بهترین نقاط سکونتگاهی این شهر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اجرای سقف دوم این واحدها در قالب ۱۴ بلوک شش و هفت طبقه در حال انجام است که البته یک بلوک آن در مرحله گودبرداری است.

نثاری افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر روزانه ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی به دیگر شیوه ساخت طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: ۱۴۵ نفر در قالب گروه‌های ساخت در شهرک نیروی انتظامی در حال ساماندهی هستند که در این رابطه  ۳۳ نفر از متقاضیان تحت عنوان گروه‌های ساخت سه نفره مشخص و قرارداد واگذاری زمین نیز منعقد شده و به شهرداری برای دریافت پروانه ساخت معرفی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نهاوند افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به گروه‌ها طی پیگیری‌های انجام شده هزینه های خدمات مهندسی و عوارض شهرداری این طرح دارای ۵۰ درصد تخفیف است.

وی تأکید کرد: تاکنون در طرح نهضت جهش مسکن ۴ هزار و ۳۵۶ نفر در شهرستان نهاوند ثبت نام کرده‌اند که ۲ هزار و ۳۱۲ نفر واجد شرایط هستند و اطلاعات بقیه متقاضیان در حال پایش است که به منظور ساماندهی موضوع در شهرستان متعاقبا تصمیمات لازم در رابطه با آنها اعلام خواهد شد.

نثاری در پایان اظهار داشت: نظارت بر ساخت و ساز منازل در هر دو روش برعهده بنیاد مسکن است که با اعمال نظارت دقیق می‌توان گفت واحد‌های ساخته شده از استحکام بالایی برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا اظهار کرد: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال احداث بوده و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه آستارا _آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیر همسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آبرو و زیرگذر می‌باشد.

اکبری با بیان اینکه پروژه بزرگراه آستارا- آستارا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: امیدواریم تا پایان شهریورماه این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری می‌باشد.

گفتنی است؛ در بازدید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا - آستارا و در جلسه‌ای با حضور مشاور و پیمانکار پروژه، موانع و مشکلات اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6090391

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند