Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@12:25:13 GMT

امارات در لیست خاکستری گروه FATF قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۲۸۴۳

امارات در لیست خاکستری گروه FATF قرار گرفت

عدم پیشرفت امارات در خارج شدن از فرآیند نظارت و بررسی گروه FATF، این کشور را وارد فهرست خاکستری این گروه کرد. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، امارات متحده عربی به فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی یا اف‌ای‌تی‌اف اضافه شد. برخی از اعضای این گروه اعلام کرده‌ اند امارات پیشرفت چندانی در مقابله با جریان‌های مالی غیرقانونی نداشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان با برگزاری جلسه جمعی خود با حضور تمام اعضا از تلاش‌های دولت امارات برای مقابله با پول کثیف ابراز نارضایتی کرد و این کشور را در فهرست خاکستری خود قرار داد.

ترکیه به فهرست خاکستری FATF اضافه شدتوافق تجاری 100 میلیارد دلاری هند و امارات امضا شد

اکثریت قابل‌توجهی از 39 عضو گروه FATF باید موافق باشند که یک کشور پیشرفت کافی در مقابله با پول‌شویی از آغاز دوره بررسی‌ها داشته‌است. تنها چند رأی مخالف می‌تواند باعث اضافه شدن یک کشور به فهرست خاکستری یعنی افزایش بررسی‌ها شود.

قرار گرفتن در فهرست خاکستری بدین معناست که مقامات امارات اقداماتی برای رفع کردن نواقص خود انجام داده‌اند و بار تنبیهی آن به‌اندازه‌ی لیست سیاه نیست. اما قرار گرفتن در فهرست خاکستری برای امارات آن‌هم در زمانی‌که در حال رقابت با عربستان است به‌منزله یک شکست است. عربستان در حال گسترش بازارهای مالی و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است.
گزارش صندوق بین‌المللی پول در سال گذشته نشان می‌دهد کشورهایی که در فهرست خاکستری گروه FATF قرار گرفته‌اند با کاهش قابل‌توجه ورود سرمایه مواجه بوده‌اند.

انتهای پیام/103

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فهرست خاکستری گروه FATF

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد

یک تولیدکننده سیمان اعلام کرد: ارزان فروشی سیمان صادراتی باعث شد بعد از عراق، کشور امارات عربی متحده نیز واردات سیمان و کلینکر از ایران را به استناد قوانین ضد دامپینگ با گذاشتن تعرفه گمرکی ۶۷ درصدی عملاً ممنوع نماید. - اخبار اقتصادی -

ابراهیم غلام زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه متأسفانه با سیاست گذاری های اشتباه در بازار صادراتی عراق باعث از دست رفتن این بازار بزرگ شده‌ایم، گفت: در حال حاضر علاوه بر کشور امارات ، سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس همچون کویت و عمان نیز در صدد اعمال محدودیت به استناد قوانین ضد دامپینگ هستند.

وی افزود: به دلیل تفاوت قیمت سیمان داخلی و قیمت های جهانی سیمان که یک اختلاف حدوداً 50 درصدی دارند، واسطه‌ها سیمان را به قیمت داخلی خرید کرده و با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف صادر می‌نمایند  و این باعث آسیب به بازارهای صادراتی سیمان ایران شده است.

این تولیدکننده سیمان تصریح کرد: پیش از این صادرات سیمان صرفاً توسط کارخانجات سیمان مجاز بود که همین باعث کنترل بهتر بازارهای صادراتی می شد اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر این ممنوعیت برداشته شده و در حال حاضر هر شخصی می تواند بهر قیمتی صادرات سیمان و کلینکر انجام دهد و به قیمت داخلی خرید نموده و صادر نماید.

به گفته وی، عمده ارزان فروشی صادراتی متأسفانه توسط کارخانجات دولتی و شبه دولتی اتفاق می افتد.

غلام زاده اضافه کرد: در حال حاضر وزارت صنعت معدن تجارت باید با ورود به موضوع قیمت سیمان و کلینکر صادراتی مانع از دست رفتن بازارهای صادراتی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود