Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد الدرزی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوریه‌ای در گفت و گو با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در ارتباط با تحولات اخیر در فلسطین از شکست‌های پی‌در پی ارتش اسرائیل در برابر مقاومت گرفته تا تشدید درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در مناطق مختلف به ویژه قدس شرقی، اظهار داشت: آنچه امروز در فلسطین مشاهده می‌شود، حاصل دستاوردهای مقاومت به ویژه بعد از درگیری اخیر «سیف القدس» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستاوردهایی که ناتوانی اسرائیل در محدود کردن رشد فزاینده مقاومت به رهبری ایران و با مشارکت سوریه، جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن را آشکار کرد.

این تحلیلگر سوری افزود: علی‌رغم همه تلاش‌های اسرائیل برای سرکوب مقاومت به ویژه در کرانه باختری و علی‌رغم نقش‌آفرینی حکومت خودگردان فلسطین در تعامل با رژیم صهیونیستی و خطرناک‌تر از آن مقابله با جنبش‌های مقاومت، بعید نیست که در مرحله بعد، شاهد ظهور جبهه ملی فلسطین و تجمع جنبش‌های اسلامی و جنبش‌های چپ‌گرا در یک چارچوب ملی به جای حکومت خودمختار دست نشانده علی‌رغم همه تلاش‌های اسرائیل برای سرکوب مقاومت بعید نیست که در مرحله بعد، شاهد ظهور جبهه ملی فلسطین و تجمع جنبش‌های اسلامی و جنبش‌های چپ‌گرا در یک چارچوب ملی به جای حکومت خودمختار دست نشانده باشیم. باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: شکست‌های بزرگ اسرائیل با عقب‌نشینی ذلیلانه از جنوب لبنان در سال 2000 آغاز شد و این شکست‌ها در همه درگیری‌ها و جنگ‌هایی که این رژیم بعد از آن وارد شد، ادامه یافت و در هیچ جنگی به پیروزی نرسید.

الدرزی بزرگترین شکست اسرائیل را از دست دادن برتری تکنولوژی و ناتوانی پدافندهای دفاعی آنها در سرنگون کردن موشک‌های مقاومت دانست و  خاطرنشان کرد: از همین زاویه می‌توانیم باردیگر به دستاورد بزرگ مقاومت در فرستادن پهپاد حسان به عمق 70 کیلومتری فلسطین اشغالی و پرواز 40 دقیقه‌ای و ناتوانی گنبد آهنین در سرنگون کردن آن پی ببریم.

وی این اتفاق را اشاره واضحی به ضعف نظامی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: این ضعف افزایش نگرانی‌های امنیتی شهرک‌نشینان در رابطه با حضور آنها در سایه رژیمی که هیچ ریشه تاریخی در منطقه ندارد را به دنبال خواهد داشت.

این تحلیلگر سوری در بخش دیگری از سخنان خود به ائتلاف برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر اشاره کرده و اظهار داشت: این ائتلاف‌ها در زمان اشتباهی رخ داده است و بیانگر ضعف بینش سیاسی در نگاه به سرنوشت رژیمی است که به دنبال کسی می‌گردد که به جای آن بجنگد و در سایه شکست‌های آشکار آمریکا در سطح جهان و غرب آسیا از آن حمایت کند.

وی تصریح کرد: هرکدام از طرف‌های این ائتلاف خواستار تکیه به کسی هستند که حتی توان حمایت از خود را هم ندارد لذا بدون شک این کشورها متضرر خواهند بود چنانکه حوادث تاریخی بر نابودی کشورها و جوامعی که ریشه‌ای ندارند، تاکید دارد. 

وی در ادامه هرکدام از طرف‌های ائتلاف عربی ـ اسرائیلی خواستار تکیه به کسی هستند که حتی توان حمایت از خود را هم ندارد لذا بدون شک این کشورها متضرر خواهند بود. تاکیدکرد: با وجود ملت فلسطین که بر لزوم بازگشت به سرزمین خود ایمان دارد، و قدرت‌های محور مقاومت که نمی‌توانند وجود رژیمی که مسئول اول بحران‌ها و بلایای منطقه است را بپذیرند، بدون شک برای کسی که سرنوشت خود را به سرنوشت رژیمی رو به زوال گره زده است، هیچ چشم‌اندازی وجود ندارد.

الدرزی در بخش پایانی سخنان خود به تحولات اخیر در جهان و منطقه اشاره کرد و توضیح داد: جهان در دو دهه اخیر با ظهور دو قدرت بزرگ جهانی چین و روسیه و ظهور ایران به عنوان دولت بزرگ منطقه‌ای در غرب آسیا در رویارویی با آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن، شاهد تغییر معادلات قدرت است.

وی اظهار داشت: این سه قدرت علی‌رغم اختلاف منافع، دیدگاه و اهداف توانسته‌اند یک مشارکت استراژیک را برای ایجاد یک نظام بین‌المللی جدید و متفاوت با نظام سلطه جویانه غربی پایه ریزی کنند.

وی افزود: از همین‌جا می‌توان به انگیزه صف‌کشی کشورهای غربی و منطقه‌ای با سلطه‌گری آمریکا و با عنوان صهیونیستی پی برد. اجتماعی که به از دست دادن منافع غارتگرانه و نقش منطقه‌ای خود تهدید شده‌اند. امری که موجب گردیده به دشمنی‌های خود برای ممانعت از تولد یک نظام جدید بین‌المللی و بهره‌مند از قطب‌ها، سیاست‌ها و فرهنگ‌های مختلف شدت بخشند و مانع تشکیل یک نظام منطقه‌ای جدید در غرب آسیا به عنوان جایگزین  نظامی که بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد، شوند.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل معامله قرن منطقه ای علی رغم شکست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • بالانسر ایران و اسرائیل