Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین اسدی در حاشیه سفر به کاشان با اشاره به تلاش محققین و پژوهشگران کشور برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف علمی و تکنولوژی گفت: در حوزه دامپزشکی نیز دانشمندان در داخل کشور توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی را کسب کنند.

از جمله این موفقیت‌ها تولید دو نوع واکسن راهبردی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در داخل کشور بوده است که تاکنون بیش از ۳۰ میلیون دز از این دو نوع واکسن امسال در داخل کشور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ضمن اینکه واکسن‌های تولید شده وارد چرخه مصرف شده است، گفت: با این اقدام از خروج بخش قابل توجهی از ارز به بیرون از کشور جلوگیری شده است.

هم اکنون هفت شرکت واکسن سازی دامی در کشور وجود داردکه از این تعداد دو شرکت دولتی و پنج شرکت خصوصی است.

اسدی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب و استکبار جهانی بر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود همه این تحریم‌ها در بخش واکسن‌های دامی کشور ایران توانسته است موفقیت‌های بی نظیری کسب کند.

هم اکنون ۹۵ درصد از نیاز کشور در حوزه واکسن‌های دامی در داخل کشور تأمین و وارد شبکه مصرف می‌شودهمچنین در زمینه واکسن آبزیان و واکسن طیور هم به ترتیب ۸۰ و ۳۵ درصد نیاز کشور در داخل کشور و توسط شرکت‌های واکسن سازی تأمین می‌شود.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور می‌گوید هم اکنون از میان ۸۷ نوع واکسنی که برای مصرف دام در کشور مصرف می‌شود ۴۲ واکسن در داخل کشور و ۴۵ واکسن هم از نوع وارداتی است.

منبع:مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا دامپزشکی داخل کشور نوع واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد

به گزارش صدای ایران از شفقنا، عیسی زارع‌پور درباره «پیرو اظهارات اخیر مدیر یکی از اپراتور‌های اینترنتی که مشکل شبکه را ناشی از استفاده از مودم‌های تولید داخل دانسته است، آیا این موضوع را بهانه تراشی اپراتور‌ها برای واردات مودم‌های ارزان قیمت و کارکرده چینی نمی‌دانید؟ و در راستای حمایت از تولید داخل چه برخوردی با این اپراتور داشته اید؟» گفت: بحثی که ایشان مطرح کرده در مورد مودم‌های فیبرنوری است که کلاً ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که مدیر این اپراتور مطرح کرده، عمومیت ندارد و دغدغه شخصی ایشان بوده از سوی دیگر مودم‌های تولید داخل قابلیت‌هایی که دارند، قابلیت‌هایی نیست که بتوانند سرعت‌های بالا داشته باشند.

زارع پور گفت: بخشی از صحبت‌های این مدیر اپراتور درست است، چون همین الان مودم‌های خارجی هم اگر نتوانند در فرکانس ۲.۴ کار کنند که فرکانس معمول وای فای است، سرعت بیش از ۱۰۰ گیگاهرتز را نمی‌توانند ارایه دهند. فرکانس ۶.۵ که استاندار وای فای ۶ و ۷ هست، می‌تواند از طریق سرعت‌های تا یک گیگ هم ارایه دهد. در حال حاضر وای فای ۷ استاندارد جدید تا ۱۰ گیک هم می‌تواند ارایه دهد. مودم باید مودمی باشد که این قابلیت را داشته باشد.

وی توضیح داد: برخی از مودم‌های تولید داخل این فرکانس‌ها را ساپورت نمی‌کنند، ولی اکنون در برنامه تولید شرکت یا سازنده مودم هست و باید هم حواسمان به تولید داخل باشد و هم از سوی دیگر باید محصولی که تولید می‌شود، کیفیت داشته باشد و قابلیت‌هایی که دارد قابلیت‌هایی باشد که متناسب با نیاز کاربران باشد.

زارع پور بیان کرد: مشکل از مودم نیست، در حال حاضر شبکه این قابلیت را دارد پیدا می‌کند و در شهر‌هایی که فیبرنوری راه می‌افتد، مشترکینی که فیبرنوری می‌گیرند می‌توانند سرعت تا هزار بگیرند، اما مودم فعلی که اکنون در بازار هست، ممکن است که این قابلیت را پشتیبانی نکند لذا نیازمند این هستیم که هم تولیدکنندگان محصولات خود را ارتقا دهند و اگر هم نیاز بود، تا وقتی تولید داخل به نقطه‌ای می‌رسد که این نیاز را برطرف کند، از طریق واردات، نیاز‌ها تأمین می‌شود.


دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی