Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین اسدی در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش محققین و پژوهشگران کشور برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف علمی و تکنولوژی اظهار داشت: در حوزه دامپزشکی نیز دانشمندان در داخل کشور توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه از جمله این موفقیت‌ها تولید دو نوع واکسن استراتژیک آنفولانزای فوق حاد پرندگان در داخل کشور بوده است، ابراز داشت: تاکنون بیش از ۳۰ میلیون دز از این دو نوع واکسن در سال جاری در داخل کشور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه واکسن‌های تولید شده وارد چرخه مصرف شده است، تصریح کرد: با این اقدام از خروج بخش قابل توجهی از ارز به بیرون از کشور جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت شرکت واکسن سازی دامی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد دو شرکت دولتی و پنج شرکت خصوصی است.

اسدی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب و استکبار جهانی بر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: با وجود همه این تحریم‌ها در بخش واکسن‌های دامی کشور ایران توانسته است موفقیت‌های بی نظیری کسب کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد از نیاز کشور در حوزه واکسن‌های دامی در داخل کشور تأمین و وارد شبکه مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمینه واکسن آبزیان و واکسن طیور هم به ترتیب ۸۰ و ۳۵ درصد نیاز کشور در داخل کشور و توسط شرکت‌های واکسن سازی تأمین می‌شود.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: در حال حاضر از میان ۸۷ نوع واکسنی که برای مصرف دام در کشور مصرف می‌شود ۴۲ واکسن در داخل کشور و ۴۵ واکسن هم از نوع وارداتی است.

کد خبر 5438643

منبع: مهر

کلیدواژه: آنفولانزای فوق حاد پرندگان واکسن واکسن دام و طیور امین اسدی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان سفر استانی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث گردشگری شیوع کرونا اردبیل گرد و غبار مشهد خراسان رضوی داخل کشور نوع واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»