Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@14:50:42 GMT

تجهیز ۸۲ درصد ادارات به کنتور هوشمند برق‌

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۳۱۳۶

تجهیز ۸۲ درصد ادارات به کنتور هوشمند برق‌

دولت، پایش دقیق مصرف برق با استفاد از کنتور هوشمند را از خود شروع کرده است در این راستا تاکنون فرآیند نصب ۸۲ درصد از این کنتور‌ها برای ادارات و سازمان‌ها به اتمام رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شرکت توانیر قصد دارد با نصب کنتور هوشمند برای مشترکان برق زمینه پایش دقیق‌تر بار را فراهم کرده و امکان ارتباط دو سویه مشترک و صنعت برق را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس در گام ابتدایی، فرآیند نصب این کنتور‌ها از سازمان‌ها و ادارات دولتی سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد، ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان اداری صنعت برق نصب شود.


۸۲ درصد کنتور‌های هوشمند ادارات کشور نصب شد


با توجه به آمار ارائه شده از سوی متولی نصب کنتور هوشمند در توانیر تاکنون ۸۲ درصد از کنتور‌های هوشمند برنامه‌ریزی شده برای ادارات کشور نصب شده و امکان پایش دقیق مصرف برق این مشترکان مهیا شده است.

کنتور‌های هوشمند علاوه بر مزایای کنتور دیجیتال دارای مودم و ارتباط از راه دور هستند، بر این مبنا امکان قرائت از راه دور برای صنعت برق در این کنتور‌ها فراهم می‌شود.


مزایای نصب کنتور هوشمند برق


علاوه بر مزیت عنوان شده، امکان هشداردهی به مشترکان برق خانگی دارای کنتور هوشمند در صورت افزایش مصرف وجود دارد و ارتباط بین مشترک و صنعت برق دو طرفه خواهد شد.

بر این اساس زمانی که یک مشترک بسیار بیشتر از الگوی مصرف نسبت به استفاده از برق مبادرت ورزد و زمینه قطع برق برای تعداد کثیری از مشترکان دگیر را به وجود آورد، کنتور هوشمند این امکان را مهیا کرده که تنها مصرف برق مشترک پرمصرف محدود شود.

با توجه به جزئیات آماری دولت پایش دقیق مصرف برق مشترکان را از خود شروع کرده و برنامه نصب کنتور هوشمند در بخش اداری سریع‌تر برنامه نصب برای سایر مشترکان شروع شده و به پیش رفته است.

 قرار است در فاز اولیه این کنتور‌های هوشمند برای مشترکان صنعتی و مشترکان کشاورزی و پرمصرف‌های بخش خانگی نیز نصب شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنتور هوشمند برق مصرف برق نصب کنتور کنتور های هوشمند نصب کنتور هوشمند کنتور ها پایش دقیق مصرف برق صنعت برق ۸۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

کد خبر 6090185 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی