Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@21:53:37 GMT

◄ سفر شیرین شود اما به صد شرط!

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۳۶۰۳

◄ سفر شیرین شود اما به صد شرط!

تین نیوز مرتضی لطفی* :

به عزم مرحله عشق پیش نه قدمی

که سودها کنی ار این سفر توانی کرد

نوروز از راه می رسد و در آستانه سال نو، دل مردم هوای سفر می کند. دوسال تلخ کرونایی را در خانه مانده اند و اکنون که موج سرکش بیماری قدری آرام شده است، می خواهند چندروزی را به  گشت و گذار بپردازند. اگرچه سفر در ایام نوروز بسیار دلپذیر است اما بیش از هرچیز و پیش از هرچیز، ایمنی و سلامت مسافران مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید در این روزهای پررفت و آمد عید بیشتر از پیش مراقب بود.

در همین راستا، ضمن تقدیر از نهادها و سازمان های مسئول، از ایشان انتظار می رود که به ایمنی، امنیت، بهداشت، ایمنی جاده ها، مسائل سفر و ... توجه ویژه داشته باشند.

امید داریم که شرکت های مسافربری اعم از اتوبوسرانی، تاکسیرانی، ریلی، هوایی و ... نهایت تلاش خود را در حفظ آرامش و آسایش مسافران به کار گیرند تا در روزهای آغازین سال سفری خاطره انگیز داشته باشند.

برای رقم خوردن سفری خوش:

- لازم است رانندگان از سلامت فنی وسیله نقلیه خود مطمئن شوند.

- پرسنل راهداری می کوشند با تمام توان مسیرها را تحت نظر داشته باشند تا در صورت لزوم و ایجاد مشکل بتوانند موانع را رفع کنند. امیدواریم در طول مسیر سفر، وقفه ای ایجاد نشود.

- از وزارت بهداشت و نهادهای زیرمجموعه انتظار می رود  با توجه به انتشار ویروس کرونا، همت کنند و بر اقدامات لازم جهت پیشگیری حداکثری نظارت لازم را داشته باشند. علاوه بر مسائل مربوط به کرونا، مسائل بهداشت عمومی از جمله، استراحتگاه ها و غذاخوری های بین راهی، رستوران ها، نمارخانه ها، مجتمع های رفاهی بین راهی، سرویس های بهداشتی، حتی بهداشت وسائل نقلیه و مسائلی از این دست نیز حائز اهمیت‌اند.

- از هلال احمر و مراکز اورژانس توقع می رود در صورت بروز حادثه و بحران، آمادگی لازم جهت رسیدگی داشته باشند. بی شک وجود امکانات لازم و نیروی انسانی آماده، ضرورت دارد.

- از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتظار می رود در راهنمایی و اسکان و پذیرایی با قیمت مناسب و سایر مسئولیت های مربوط به مسافران اهتمام بورزد.

- به پرسنل زحمتکش پلیس راه و راهنمایی و رانندگی امید داریم که در حفظ ایمنی و امنیت راه ها بکوشند و امکانات لازم را برای این در امان ماندن مسافران از حوادث جاده ای و سرقت های احتمالی فراهم آورند. امکاناتی مانند علائم رانندگی، چراغ های عابر، تابلوهای هشدار، دوربین ها و ... از اهمیت زیادی برخوردارند.

بسیاری از وظایف و مسئولیتها در هم تنیده است و شاید نتوان به تفکیک برای هر بخش مسئولیتی جدا یادآور شد. همه باید دست به دست هم دهیم و همت کنیم که نوروزی خوش خاطره را برای هموطنانمان رقم بزنیم و حوادث تلخ را به حداقل برسانیم.

* خبرنگار

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نوروز مسافران وسیله نقلیه نیروی انسانی سازمان میراث فرهنگی پلیس راه راهنمایی و رانندگی اتوبوس ایام تعطیلات نوروز نوروز قطار راهداری مسافرت رانندگان اورژانس جاده ای سفر سفرهای نوروزی جاده ای هواپيما عید نوروز 1401 داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان