Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات لازم برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال را توسط هواداران مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بحث خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال سالهاست که در افوا و افکار عمومی مطرح شده است. در حقیقت بعد از دوران جنگ تحمیلی و با آغاز دهه 70 و باز شدن فضا و ورود پول و سرمایه به حوزه ورزش و به ویژه فوتبال، دولت به عنوان متولی این دو باشگاه دریافت که با شرایط سابق و سنتی قادر به اداره این دو باشگاه نیست و برای اداره امور این دو باشگاه باید این دو از قیومیت دولت خارج شده و به شکل خصوصی اداره شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دهه 70 به این سو و از دولت هاشمی رفسنجانی، بحث خصوصی سازی سرخابی ها کلید خورد اما با گذشته قریب به سه دهه و با تعویض دولت ها نیز این ماجرا تا به امروز لاینحل باقی مانده و این کلاف پیچیده و سردرگم باز نشده است.

با این وجود و در دولت دوازدهم سرانجام قفل پرونده خصوصی سازی باز شده و با برنامه ریزی دولت این دوباشگاه قرار است وارد فرابورس شوند. تمامی الزامات منتج به این اتفاق از بررسی دارایی ها و بدهی ها، ارزش گذاری برند، سرمایه در گردش و... توسط سازمان خصوصی سازی انجام شده و سهام این دو باشگاه بزودی در بورس عرضه خواهد شد.

در طول این مدت پروسه آماده سازی دو باشگاه برای عرضه سهام انجام شده و از جمله اقدامات مهم می‌توان به افزایش سرمایه باشگاه از محل آورده غیر نقد سهامدار، ایجاد یک سیستم بهای تمام شده، تاسیس کمیته‌های حاکمیت شرکتی، انعقاد قرارداد با شرکت مربوطه جهت بروزرسانی نرم‌افزارهای مالی و اداری اشاره کرد.

با عرضه سهام سرخابی ها قطعا گشایش ویژه ای و تغییرات جدی در نحوه اداره این دو باشگاه بوجود خواهد آمد و بخشی از دغدغه های همیشگی و کلیشه ای این دو باشگاه برای تامین منابع مالی مرتفع خواهد شد. هواداران به عنوان سرمایه های اصلی دو باشگاه مسیری قانونی و دائمی برای کمک به باشگاه های محبوب خود خواهند یافت و نه در حرف بلکه در عمل در دو باشگاه سهیم خواهند شد.

دو شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال به کمک مشاور عرضه و پذیرش خود اسناد راهبردی برنامه استراتژیک، برنامه کسب و کار و امید، نامه را تهیه و اقدام به تشکیل پروفایل اطلاعاتی در سامانه فراسا فرابورس جهت پذیرش در بازار دوم کرده اند. با توجه به شرایط، مقرر شد دو باشگاه اقدام به درج نماد در بازار پایه فرابورس کنند که در این راستا تمامی اسناد لازم جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه و پیگیری‌های لازم صورت پذیرفت.

اقدامات دو باشگاه پس از ورود به فرابورس برای عرضه سهام به شرح زیر هستند:

1. ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار

2. تهیه گزارش ارزش‌گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری مورد تایید سازمان خصوصی‌سازی

3.  تکمیل فایل‌ها و فرم‌های مربوطه جهت درج نماد در بازارپایه فرابورس

4.  درج نماد در بازار پایه فرابورس با نماد معاملاتی دو باشگاه

5. تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و بیانیه ثبت

6. دریافت مجوز افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به میزان 50 درصد سرمایه اسمی

 

پس از تایید اقدامات دو باشگاه و آمادگی لازم برای حضور در فرابورس آگهی پذیره نویسی سهام سرخابی‌ها منتشر شد و بر این اساس، مبلغ لازم برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال مشخص شد. بدین ترتیب هواداران دو باشگاه در جریان نقدینگی لازم برای خرید سهام تیم های محبوب خود قرار گرفتند.

خرید سهام پرسپولیس و استقلال به شرح زیر اعلام شد:

پرسپولیس
قیمت هر سهم جدید در پذیره‌نویسی: ۳۳۸ تومان
حداکثر تعداد برای هر کد: ۸۸۵ سهم
حداکثر مبلغ مورد نیاز: 300 هزار تومان

استقلال
قیمت هر سهم جدید در پذیره‌نویسی: ۲۹۱ تومان
حداکثر تعداد برای هر کد: ۱۰۳۰ سهم
حداکثر مبلغ مورد نیاز: 300 هزار تومان


طبق قانون سهام این دو باشگاه در قالب عرضه اولیه در بورس ارائه خواهد شد و هواداران دو باشگاه و افراد صاحب حساب بورسی می توانند برای خرید سهام این دو باشگاه با مبلغ اعلام شده و تا سهم مشخص اقدام کنند.

هوادارانی که تا کنون حساب بورسی نداشته اند، با ایجاد اکانت بورسی، ثبت نام در سامانه سجام، دریافت کد بورسی و مشخص کردن کارگزار می توانند اقدام به خرید سهام دو باشگاه کنند.

فرمول خرید برای هوادارانی که تا کنون حساب بورسی نداشته اند، به شرح زیر است:

1)ثبت نام در سامانه سجام

2)احراز هویت در سامانه سجام

3)دریافت کد بورسی از کارگزار

4)شارژ حساب کاربری

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سهام پرسپولیس و استقلال برای خرید سهام دو باشگاه خصوصی سازی سرخابی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

به گزارش "ورزش سه" سرانجام مالکیت کنسرسیوم بانک‌های خریدار سهام 85 درصدی پرسپولیس نهایی و رسمی شد تا در آخرین روز تایم لاین ای اف سی برای صدور مجوز حرفه‌ای این اتفاق نهایی شود و با بارگذاری مدارک لازم بحث مالکیت مشترک سرخابی‌ها پایان یابد.

اما در نهایت کنسرسیومی متشکل از شش بانک مالکیت بخش عمده سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را در اختیار گرفت که در رأس آن بانک شهر قرار دارد.

بانک شهر 30 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار دارد اما با توجه به مدیریت خود بر این کنسرسیوم عملا سهام‌های 5 درصدی اقتصاد نوین، رفاه و صادرات هم زیر نظر بانک شهر خواهد بود و عملا 45 درصد سهام متعلق به این بانک است.

امروز مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد تغییری در رأس هرم مدیریتی باشگاه پرسپولیس ایجاد نخواهد شد، چرا که درویش ارتباط بسیار خوبی با مدیران این باشگاه داشته و طی دو سال و چهار ماه حضورش در رأس باشگاه پرسپولیس همکاری مستمری با مدیران این بانک داشته است.

با این شرایط درویش حداقل تا پایان فصل جاری یعنی تا دو ماه دیگر مدیرعامل پرسپولیس خواهد بود و بعد از آن با تغییر ارنج هیئت مدیره مدیرعامل جدیدی انتخاب می‌شود که باز هم با اکثریت نمایندگان بانک شهر در هیئت مدیره احتمال ادامه حضور درویش در مسند فعلی‌اش وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کجا برای دوتیم خرج می‌کنند؟
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی