Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@13:54:51 GMT

در جست‌وجوی گمشدگان «بردخون» (+عکس)

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۴۵۰۶

در جست‌وجوی گمشدگان «بردخون» (+عکس)

خانواده این سه صیاد روزهای بیم و امید را سپری می‌کنند و چشمشان به دریاست تا خبری از آنها بیاید اما عصر که می‌شود، تیم‌های جست‌وجو دست‌خالی برمی‌گردند و هر روز امید به زنده یافتن آنها کمرنگ‌تر می‌شود.

پس از شش روز جست‌وجوی تیم‌های امدادی و اهالی روستا، قایق سه صیاد و تور ماهیگیری آنها پیدا شده اما اثری از خودشان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی سلیمی از بستگان این صیادان به خبرنگار جام‌جم گفت: «روستای سالم‌آباد از توابع بخش ساحلی دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر در ۶۵کیلومتری بوشهر قرار دارد. روستا حدود ۸۰۰ نفر جمعیت دارد که شغل اصلی مردان روستا صیادی است. آنها برای صید به ساحل خورخان بردخون می‌روند و غروب برمی‌گردند.»

جواد و جلال دو برادرند که صبح یکشنبه هفته گذشته همراه پسر عموی خود، دانیال به دل دریا زدند. آنها تور خود را در عمق دریا پهن‌می‌کردند و پس از دو ساعت با جمع کردن آن، راهی بازار می‌شدند تا صید خود را بفروشند و دست پر به خانه بیایند اما سرنوشت آن روز برای آنها طور دیگری رقم خورده بود. ناگهان هوا توفانی شد و سه صیاد جوان را غافلگیر کرد.

سلیمی ادامه می‌دهد: «به نظر می‌رسد روز یکشنبه صید آنها زیاد بوده و به همین دلیل تور را دیر جمع کردند و گرفتار شدند. یکی از آنها حوالی عصر با یکی از بستگان تماس می‌گیرد و خبر می‌دهد در توفان گرفتار شده‌اند. آن‌طور که او گفته بود، در چهار مایلی بردخون به دلیل توفان و سنگینی قایق گرفتار حادثه شده بودند. او درخواست کمک کرد و بعد از آن تلفنش از دسترس خارج شد.»

این تماس خیلی زود در روستا پیچید و اهالی راهی ساحل شدند. نیروهای امدادی هم خبردار شده و خود را به ساحل رساندند اما به دلیل وضعیت دریا آن شب نتوانستند جست‌وجوی گسترده‌ای انجام دهند و صبح روز بعد با آرام‌شدن دریا تیم‌های امدادی بسیج و سپاه همراه اهالی روستا با قایق و بالگرد، جست‌وجو را آغاز کردند اما ردی از آنها نبود.

ماشاءا... واعظ، فرمانده بسیج دریایی خورخان بردخون درباره عملیات جست‌وجو می‌گوید: «به محض دریافت خبر توسط بسیج دریایی، نیروهای بسیجی پایگاه شهید غلامی خورخان و پایگاه شهید ابراهیمی کری، فراخوان و آماده اعزام شدند که به دلیل توفانی بودن دریا و جزر شدید در منطقه خورخان به ساعات پایانی شب موکول شد. در نهایت جست‌وجوها توسط نیروهای مردمی در قالب بسیج دریایی از خورخان، کری و دیر، شناورهای رزمی پایگاه شهید دلواری عامری، شناور ناجی اداره بندر دیر و سه فروند بالگرد از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، اداره بنادر و دریانوردی و هلال احمر بوشهر ادامه یافت. نیروهای مردمی روز دوم جست‌وجو توانستند دو مخزن سوخت و پرچم نشانگر تور ماهیگیری این سه صیاد را پیدا کنند.»

شش روز جست‌وجو برای یافتن سه صیاد بی‌نتیجه مانده و خانواده‌شان هر روز صبح با هزاران امید به ساحل می‌آیند و غروب ناامید به خانه برمی‌گردند.

به گفته سلیمی، جست‌وجوگران، قایق سه صیاد را هم پیدا کرده‌اند اما از خودشان خبری نیست و جست‌وجوها برای یافتن آنها توسط بسیج دریایی، سپاه و اهالی روستا ادامه دارد.

 

محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: روستای سالم آباد بردخون تنگستان خورخان بردخون بسیج دریایی سه صیاد جست وجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم

آفتاب‌‌نیوز :

آبی‌ها چهارشنبه شب در تبریز میهمان تراکتور هستند و این در حالی است که سیدحسین حسینی کاپیتان و دروازه‌بان استقلال به دلیل محرومیت در این بازی غایب خواهد بود. در غیاب او وظیفه حفاظت از دروازه آبی‌ها به محمد رضا خالدآبادی محول خواهد شد.

با وجود اینکه استقلال در این بازی حسین حسینی را در ترکیب ندارد، می‌خواهد با محمدرضا خالدآبادی با یک تیر دو نشان بزند. اینکه با گل نخوردن علاوه بر کسب سه امتیاز این دیدار عنوان بهترین خط دفاعی را یک بار دیگر از آن خود کند. اگر دروازه استقلال در این بازی بسته بماند و دروازه تیم پرسپولیس در مصاف با سپاهان باز شود استقلال یک بار دیگر عنوان بهترین خط دفاعی را از آن خود خواهد کرد. البته آبی‌ها برای برنده شدن علاوه بر بسته نگه داشتن دروازه باید گل بزنند و از سویی در صورتی که دروازه تیم پرسپولیس در مصاف با سپاهان یک بار دیگر باز شود، استقلال و پرسپولیس در تعداد گل‌های خورده مساوی می‌شوند و هر دو عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر را مشترکا در اختیار خواهند گرفت.

تا به اینجای کار بهترین تیم در فاز دفاعی پرسپولیس است که ۱۳ بار دروازه‌اش باز شده است و استقلال یک گل نسبت به رقیب دیرینه بیشتر دریافت کرده است. البته اگر دروازه تیم استقلال در بازی با شمس آذر بعد از برتری ۳-۰ دوبار باز نمی‌شد، هم چنان این عنوان در اختیار آبی‌ها بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم