Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالله بهادری روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، اظهار داشت: از جمله پروژه های شاخص حوزه راه و شهرسازی استان پروژه راه آهن ایلام است که تیرماه سال جاری استارت آن آغاز شد.

وی افزود: این پروژه که از اسلام‌آباد کرمانشاه آغاز می‌شود و به سمت ایلام ادامه یافته و سپس از مهران و دهلران به اندیمشک خوزستان می‌رسد، ۸۰ کیلومتر طول دارد که در این مرحله عملیات اجرایی ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ کیلومتر آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: پیمانکار مربوطه از سمت اسلام آباد غرب به سمت ایلام کار اجرایی خود را آغاز کرده است و هم اکنون مشغول فعالیت است، پیش بینی می‌شود با توجه به اهتمام جدی و ضرورتی که دولت برای این پروژه دیده، عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری روند ثابت و خوبی به خود بگیرد.

به گفته وی قطعه دوم این پروژه مهم از سمت اندیمشک استان خوزستان به سمت ایلام طول ۳۰ کیلومتر نیز در حال انجام ناقصه است.

بازده زمانی چهارساله برای اجرای پروژه راه آهن ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: این پروژه از سمت اسلام آباد به ایلام شروع خواهد شد، برای اجرای این پروژه به طول ۷۵ کیلومتر یک برنامه میان مدت منظور شده است.

بهادری اضافه کرد: در برنامه کوتاه مدت برای اجرای ۱۷.۵ کیلومتر از این پروژه با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار قرارداد منعقد شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده با تمهیداتی که دولت دیده و قول مساعد ریاست جمهوری، در یک بازده زمانی چهار ساله این پروژه به سرانجام برسد.

تلاش‌ها بر تکمیل جاده ایلام - مهران معطوف شده است

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به عملیات پایانی چهارخطه کردن محور ایلام - مهران بیان کرد: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران (از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون بیش از ۹۰ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام کرد و یادآور شد: قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات راه سازی این محور جهت ارتقا به بزرگراه را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به احداث ۲ تونل در این مسیر تاکید کرد: ۲ رشته تونل در این ۶ کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۱۰ متر که حفاری و کف برداری شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ جهت اجرای عملیات لاینینگ ( پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل است و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه پیدا می کند.

وی اضافه کرد: غیر از احداث این تونل ها در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل های بزرگ و حجم عظیم ترانشه برداری و خاک ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.

وی گفت: با رایزنی های انجام شده با شرکت زیرساخت جهت قرارداد تکمیلی ۲ تونل باقی مانده در این مسیر اعتباری افزون بر ۳۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که کار اجرایی آن آغاز شده است.

تونل کبیرکوه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی تونل بزرگ کبیرکوه گفت: در صورت تامین اعتبار این‌ پروژه ظرف مدت ۲ سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

بهادری افزود: تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰متر طول دارد که حفاری و کف برداری و هزار متر لاینینگ( پوشش بتونی سقف و دیوارها) آن به انجام رسیده است.

وی یادآور شد: با توجه به تکمیل قرارداد پیمانکار در این زمینه، روزهای آینده آگهی مناقصه تکمیل تونل اصلی( باقیمانده عملیات لاینینگ، زیر سازی و روسازی و تکمیل جاده های دسترسی به سمت آبدانان و مورموری) با برآورد اولیه بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان منتشر خواهد شد و ظرف یک ماه پیمانکار طرح مشخص و ادامه عملیات اجرایی آغاز می شود.

بهادری ادامه داد: از سمت دره شهر نیز پیمانکار مشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونلهای کوچکتر مسیر، احداث گالری در مقطع ریزشی و ... است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می شود.

بهادری از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهوری به استان برای تکمیل تونل کبیرکوه خبر داد و افزود: برای تکمیل تونل کبیر کوه و راه های طرفین آن مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص یافت.

مدیرکل راه: ۳۶ هزار و ۶۵۸ متقاضی مسکن ملی در ایلام ثبت‌نام کردند

بهادری با اشاره به ثبت نام ۳۶ هزار و ۶۵۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ایلام افزود: از این تعداد تاکنون ۹ هزار و ۵۳۶ مورد حائز شرایط اولیه و چهار هزار و ۱۱۶ مورد نیز تأیید نهایی شده است که از اشخاص تأیید شده نیز یک هزار و ۷۹۲ نفر اقدام به واریز سهم آورده بالای ۴۰ میلیون تومانی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد ثبت نام شدگان نهضت ملی مسکن و به تبع آن افزایش تعداد اشخاص واجد شرایط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام برای اشخاص واجد شرایط نهایی که اقدام به واریز سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی نمایند زمین و پروژه اختصاص خواهد داد و در این زمینه بطور قطعا همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر کارگزاری ها برای احداث واحدهای ساختمانی افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها ایلام وزارت راه و شهرسازی افتتاح پروژه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام وزارت راه و شهرسازی افتتاح پروژه ایلام وزارت راه و شهرسازی افتتاح پروژه مدیرکل راه و شهرسازی ایلام میلیارد تومان یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم از پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر دو پروژه را کنار بگذاریم تقریباً تمام پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌ای که داشتیم، بحث آسفالت شوارع سطح منطقه بود که ۱۸ هزار تن آسفالت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان پروژه تملک املاک در مسیرهایی مثل حریم کمربندی، تملک فضای سبز، املاک تصرف شده و پارکینگ سطح منطقه بود که سال گذشته دو پلاک در خیابان جوادالائمه با ارزش ۱۰ میلیارد برای پارکینگ تملک شد.

حسینی افزود: بحث جدول گذاری خیابان‌های منطقه موضوع دیگری است. جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی منطقه، بهسازی بوستان‌ها، احداث فاز ۴ بوستان صداقت و توسعه بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان‌های رضوی، ولایت، صبا و سایر بوستان‌ها از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۵ میلیارد تومان در سال برای تملک پارکینگ پیش بینی شده است تا یک لکه پارکینگ در خیابان جوادالائمه (ع) با تملک این سه پلاک نهایی شود و در اختیار سازمان ترافیک قرار بگیرد که مجموع مساحت این تملک‌ها حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه تملک بوستان خانواده که در خیابان چمران است سال گذشته با اعتبار ۷ میلیارد تومان شروع شد، اضافه کرد: امسال هم ۵ میلیارد تومان برای تملک بوستان خانواده منطقه دو پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا شهریور ۱۴۰۳ شاهد بهره برداری بوستان بانوان و بوستان خانواده منطقه باشیم که مساحت آن نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع است.

کد خبر 749110

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد