Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت برای نزدیک کردن شکاف بین توان خانوار و قیمت مسکن،در دوحوزه «زمین» و «مالیات و خدمات» تخفیفات ویژه‌ای را در طرح نهضت ملی مسکن اجرایی می‌کند.

وی توضیح داد: برنامه دولت در حوزه زمین، کاهش قیمت زمین از قیمت تمام شده است. در همین راستا به استناد قانون با واگذاری ۹۹ ساله زمین‌ها از قیمت نهایی مسکن کسر خواهد شد.

به گفته محمودزاده زمین به طور متوسط ۴۰ درصد از قیمت تمام شده مسکن در نقاط شهری را به خود اختصاص می‌دهد و وقتی این ۴۰ درصد کسر شود طبیعتا انتطار کاهش قیمت را به همین میزان در قیمت نهایی داریم.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از حمایت‌های مالیاتی و تخفیفاتی که در قانون به طرح نهضت ملی داده شده خبر داد و گفت: در قسمت مالیات، یک عدد ثابت یک میلیون تومان برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته شد.

محمودزاده گفت: تخفیف پروانه ساختمانی و کاهش هزینه‌های خدمات مهندسی نیز در این طرح گنجانده شده است، در قسمت هزینه انشعابات نیر متقاضی فقط حق اشتراک پرداخت می‌کند و حق تامین انتقال به عهده دولت است. هزینه های صدور وجواز ساخت نیز به صورت ماهیانه از سوی استانداری ها با شهرداری تسویه می‌شود.

وی با توضیح اینکه این دو سیاست در کاهش قیمت تمام شده مسکن کمک دهنده است، ادامه داد: با توجه به تسهیلاتی که دیده شده و یارانه‌هایی که با تامین منابع صندوق ملی مسکن، به دهک های کم درآمد تعلق خواهد گرفت، توان خانوار برای تامین نقد ینگی خرید خانه افزایش خواهد یافت.

به گفته محمودزاده تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی این است که با توجه به فاصله‌ای که قیمت تمام شده مسکن در بازار با توان خانوار دارد برای نزدیک کردن قیمت تمام شده به توان خانوار برنامه ریزی کند.

وی با توضیح اینکه شش راهبرد در نهضت ملی مسکن مورد توجه دولت است، افزود: نخست توسعه و تقویت تولید مسکن توسط بخش خصوصی است که باعت شده است ساخت و ساز مسکن شهری به نزدیک تولید نیم میلیون واحد مسکن برسد.

محمودزاده گفت: راهبرد دوم، پیشنهادات دولت برای رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده به عنوان ظرفیت قابل گسترش و  راهبرد سوم هم ساخت و ساز واحدهای مسکونی در استطاعت گروه‌های اول تا سوم است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: راهبرد چهارم نیز خانه سازی برای گروه‌های متوسط جامعه و راهبرد پنجم مسکن روستایی است. دولت هم چنین در ششمین راهبرد، ساخت مسکن اجاره ای را که ۳۰۰ هزار واحد است و مراحل نهایی آیین نامه اجرایی را در دولت می‌گذارند، در نظر دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دولت زمین مالیات مسکن یارانه قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی توان خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد

روند بازار خودرو در چهارمین روز هفته، از ادامه کاهش قیمت‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۴۹ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۸۰۳ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۰۸ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲، اما با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با کاهش ۵ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۲ میلیون تومانی ۴۳۸ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۷ میلیون تومانی ۴۰۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۲ میلیون تومانی ۸۱۸ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۴۸ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۳ میلیون تومان رسید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع خودرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • ساخت ۸۵۰۰ واحد مسکن در شهرستان‌های سراوان و گلشن
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی