Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، کارگران شرکت کاغذ پارس و شرکت ام‌دی‌اف هفت تپه خواستار اصلاح رابطه قراردادی خود و دریافت همه مزایای قانونی هستند.

کارگران کاغذ پارس در دیدار با امام جمعه خواستار اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل، چهار شیفته شدن و حذف کار ۱۲ ساعتی پرفشار، حذف واسطه پیمانکاری و تبدیل قرارداد مستقیم با شرکت مادر کاغذ پارس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران شرکت MDF هفت تپه نیز که در ماه‌های اخیر چندبار دست به تجمع زدند، خواستار تسریع در خلع ید (مالکان سابق نیشکر) و واگذاری به شرکت توسعه کشت و صنعت نیشکر هستند.

آنها می‌گویند این شرکت از پرداخت بسیاری از حقوق و مزایای قانونی کارگران اجتناب می‌کند و قراردادهای یک ماهه به کارگران تحمیل می‌شود؛کارگران ام‌دی‌اف همچنین از اداره کار می‌خواهند از حق و حقوق آنها حمایت کند.

کارگران امنیت شغلی ندارند

حجت الاسلام مهدی علیزاده در رابطه با مطالبات کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: یکی از ارکان پشتیبانی از تولید، حمایت از کارگران است چرا که کارگر فعال و با نشاط، ثروت ملی ایجاد می‌کند که در نهایت زمینه‌ساز آبرو، اقتدار و استقلال کشور خواهد بود.

وی خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: آیا کارگری که امنیت شغلی ندارد، کارگری که قراردادهای آنها کوتاه مدت یک ماهه یا سه ماهه است، می‌تواند کارگر با نشاطی باشد.

امام جمعه شهرستان شوش گفت: چرا وقتی رهبر انقلاب حرفی می‌زند مجلس نمی‌آید نسبت به این امر قوانینی ایجاد کند یا خلا‌های قانونی را مرتفع کند، وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری، اصلاح قوانین و رفع کردن خلاء‌های قانونی است.

علیزاده با بیان اینکه برخی از افراد از این خلاءهای قانونی در جهت منافع شخصی خود استفاده می‌کنند، عنوان کرد: این افراد، کارگران را به تجمع در مقابل شرکت تهیج کرده و  آن‌ها می‌خواهند خلل ایجاد کنید اگر چه کارگران شرکت کاغذ پارس هیچ گونه خللی ایجاد نکردند.

وی با تاکید بر اینکه کارگران کاغذ پارس هیچ گونه حقوق عقب افتاده ندارند، بیان کرد: مشکل قراردادهای کارگران از روش‌های قانونی و از طریق مجلس شورای اسلامی باید حل شود؛ البته راه حل برخی مطالبات در اختیار شرکت بوده و باید نسبت به انجام آن‌ها اقدام کند.

امام جمعه شوش افزود: بنده بارها گفتم که قراردادهای یک ماهه و سه ماهه مورد قبول ما نیست و مجلس شورای اسلامی باید به قضایا ورود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر اداره کار شوش در پاسخ به انتقادات می‌گوید: طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران در حال تدوین است که پس از نهایی شدن و تأیید وزارت کار به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران کاغذ پارس قرارداد سه ماهه هفت تپه کاغذ پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.
رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم