Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: هر حرکت ارزشمند و تلاش و مبارزه مستمر که همه جانبه، هدفدار، با نیت خنثی کردن و عقیم کردن تلاش خصم آلود دشمن باشد نامش جهاد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میراحمدی در پیش از ظهر امروز در نشست جهاد تبیین اظهار داشت: این نکته که فضایی که باعث شد مقام معظم رهبری به جهاد تببین بپردازد اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر جمهوری اسلامی یک نظامی سیاسی عادی باشد هیچ ضرورتی ندارد که رهبر انقلاب از واژه جهاد استفاده کند، اینکه ایشان از این عنوان استفاده می‌کند به علت واقف به موضوع بودن است.

وی افزود: ضروری است که بدانیم آیا اساسا موضوع جهاد تبیین یا نهضت روشنگری از ابداعات حضرت آقا است و یا آنکه از دستورات قرآنی و ائمه معصومین که شناسایی آن اثرگذار است، چرا که اگر دستور قرآن باشد که رهبر به عنوان مرجع دینی مطرح کرده باشند برای ما الزاماتی به همراه دارد. توجه به مفهوم حقیقی جهاد نیز قابل توجه است چراکه ممکن است برخی به خصوصیات و تحققی که در این واژه نهفته است عنایت نداشته باشند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان آنکه از سوی دیگر توجه به محدوده و عرصه جهاد تبیین حائز اهمیت است، ادامه داد: برداشت شخصی من آن است که باید میان تبیین و جهاد تبیین تفکیک قائل شویم. تعبیر مقام معظم رهبری آن است که امانت انقلاب اسلامی باید تا سائل مقصود رسانده شود که رهبر می‌گویند که این امانت یعنی جمهوری اسلامی امانت الهی و تاریخی انبیاء الهی است.

وی ادامه داد: ایشان می فرمایند که جمهوری اسلامی آرزوی همه اولیا و ائمه است و البته امروز ولو ناقص این آرزو محقق شده که کامل آن نیز انشاء الله در دوران حکومت حضرت مهدی(عج) ظاهر و آشکار خواهد شد. این فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار سپاهیان در سال 73 بیان شده که عرصه جهاد تبیین را باید در این فضا دید. حقیقت آن است که نظام ویژه جمهوری اسلامی بر پایه ارزش‌های توحیدی و الهی است. ما مدعی نیستیم که در این نظام ضعف و مشکل نیست بلکه آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را الهی می‌دانیم.

میراحمدی با طرح این سوال که تا چه زمانی باید پای جمهوری اسلامی بایستیم؟ خاطرنشان کرد: هنگامی که جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های الهی کوتاه نیامده ولو اینکه نقص هم داشته باشد وظیفه ما است که از آن حمایت و پشتیبانی کنیم. حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است. به دلیل آنکه جمهوری اسلامی بر پایه ارزش‌های توحیدی و الهی است، اشتباهات آن را توجیه نمی‌کنیم و تلاش بر آن داریم که نسبت به ضعف‌هایش نگاه تکمیلی داشته باشیم که در این فضا است که رهبر معظم انقلاب به جهاد تبیین اشاره داشته‌اند.

بیانات پیامبر اکرم(ص) و آیات قرآنی در هم تنیده‌اند

وی پیرامون چرایی طرح این موضوع عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که قرآن را بر پیامبر نازل کردیم تا گفته‌های ما را بیان و تبیین کند؛ گرچه قرآن بر شخص پیامبر(ص) نازل شده اما مخاطب قرآن همه مردم هستند. بنابراین روایات و تبیین پیامبر مطابق آیات قرآنی جدا شده از قرآن نیست چرا که تبیین دین وظیفه پیامبر است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: رهبر می‌فرماید که شما علاوه بر آنکه باید آرمان ‌های نظام را تبیین کنید باید در کنار آن حضور جهادی هم داشته باشید. به تعبیر رهبرمعظم انقلاب با آنکه جهاد به معنای مبارزه است اما هر مبارزه و تلاشی به معنای جهاد نیست. جهاد مبتنی بر 2 رکن اساسی تلاش و کوشش و تلاش علیه دشمن است.

وی با بیان آنکه اگر تلاش و مبارزه داشتیم اما علیه دوست بود فتنه و اخلال نام دارد، اظهار داشت: جهاد تببین یعنی کوشش و تلاش فوق‌العاده برای دشمن داشته باشیم. هر حرکت ارزشمند و تلاش و مبارزه مستمر که همه جانبه، هدفدار، با نیت خنثی کردن و عقیم کردن تلاش خصم آلود دشمن باشد نامش جهاد است. رهبر می‌فرمایند که در این شرایط ما نیازمند جهاد تبیین هستیم.

میراحمدی پیرامون چرایی نیاز به جهاد تبیین، اظهار داشت: دشمن به دنبال تغییر باورها، اعتقادات و افکار و اندیشه‌ها است به همین دلیل توجه به این موضوع ضروری است چرا که اگر باور تغییر کرد رفتار نیز بر اساس افکار و باور جدید تغییر می‌کند که به دنبال آن تغییر ساختار و فروپاشی اسلامی در درون در این صورت رخ خواهد دارد. ما باید نظامی که بر پایه ارزش‌های الهی است را با حل مشکلاتش حفظ کنیم.  

سخت‌تر از تحریم، تحریف واقعیت‌ها است

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب عنوان می‌دارند که ما برای آنکه حرکت و نقشه دشمن را بر هم زنیم و اجازه ندهیم که بر افکار عمومی تأثیر بگذارد نیازمند حرکت و جهاد تبیینی هستیم. در حقیقت جهاد تبیینی خنثی کننده توطئه دشمن است. ایشان می‌فرمایند که سخت‌تر از تحریم، تحریف واقعیت‌ها است که دشمن اکنون بر موضوع دوم تمرکز بیشتری کرده است. به همین خاطر روشنگری و تبیین حقایق نیاز به حرکت جهادی دارد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اگر اهمیت جهاد و تبیین مشخص شود و متوجه نقشه دشمن شویم فضای مطرح شدن جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری را متوجه خواهیم شد. اگر جهاد به معنای مبارزه باشد شامل مصادیق مختلفی چون میدان جنگ، حوزه فکری و اندیشه، اقتصاد و موارد مختلف می‌شود.

وی با بیان آنکه عرصه جهاد وسیع است، تصریح کرد: منظور رهبر انقلاب آن است که ما باید از همه امکانات و توانمان برای تبیین استفاده کنیم. اگر ما به تکلیف جهاد مکلف هستیم برای نصرت دین خدا، مبارزه با دشمن و تبیین آرمان‌های جمهوری اسلامی که ارزش دینی بر آن حاکم است باید در میان میدان از مبارزه قدمی، قلمی، مالی، تبلیغی و همه موارد بهره گیریم.

میراحمدی افزود: در عرصه جهاد تبیین روش‌هایی که اکنون استفاده می‌شود روش شبه افکنی همچون شایعه پراکنی، کارشکنی در برنامه و ایجاد نا امیدی است که رسانه مهم‌ترین ابزار دشمن است. رهبر معظم فرمودند که همیشه از بالا به صحنه نگاه کنید و هر جا که خالی بود آن جا را پرکنید که این موضوع را به خوبی در جنگ تحمیلی کشورمان شاهدیم. نگاه رهبری در جهاد تبیین این است که آنجایی که دشمن شمشیر می زند آنجا را دفاع کنید.

یادداشت - چرا جهاد تبیین واجب عینی و فوری است؟امام جمعه ایلام: شکست اهداف دشمن در جنگ ادراکی با جهاد تبیین ممکن می‌شودامام جمعه زنجان: جهاد تبیین برای روشنگری و خنثی‌سازی توطئه دشمنان محور قرار گیرد

باید به مقابله با دشمن با مزیت دشمن یعنی رسانه بپردازیم

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: از همان جایی که دشمن انحراف را ایجاد می‌کند باید از همانجا هدایت و روشنگری را آغاز کنیم. اکنون مزیت دشمن در حوزه رسانه است که باید به آن آشنا شویم و به مقابله بپردازیم. باید در حوزه جهاد تبیین کلان نگاه و به صورت خرد عمل کرد. تعبیر رهبر معظم انقلاب آن است که همچون چراغ عمل کنیم که اطراف خود را روشن می‌کند.

وی با بیان آنکه ضروری است که به اطراف خود بی‌تفاوت نباشیم خاطرنشان کرد: رهبر فرمودند که هرکدام از ما به عنوان یک وظیفه همچون چراغی اطرافمان را تبیین و روشنگری کنیم. همچنین ایشان اشاره داشتند که در جهاد تبیین ضمن پیروی از شیوه‌های اخلاقی باید از دشنام و فریب و دروغ پرهیز کنیم. ما برای آنکه روشنگری کنیم نباید دست به رذائل اخلاقی بزنیم.

میراحمدی بیان کرد: اگر در جهاد به سلاح نیاز است، آگاهی و معرفت سلاح جهاد تبیین است. هزینه جهاد تبیین مصدومیت و جراحت نیست اما ممکن است با آبروی کسی بازی شود که نباید از مورد تمسخر قرار گرفتن باکی داشت. ضروری است که در عرصه جهاد تبیینی به صورت تیمی وهمگانی عمل کرد. گاهی دوست و دشمن ناشناخته هستند بنابراین باید از یأس ونا امیدی میان مردم جلوگیری کرد.

انتهای پیام/163/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عرصه جهاد تبیین جمهوری اسلامی معظم انقلاب رهبر معظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است و هر کس باید نسبت به شکل‌گیری هویت نسلی آینده کشور نقش خود را به خوبی ایفا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا رضایی صبح امروز در مراسم غبارروبی مرقد مطهر شهدا در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان شور آفرین و انگیزه بخش بود، اظهار داشت: دیدار رهبر انقلاب با معلمان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، دریایی از شعف، انگیزه و امید را در فرهنگیان برای اتفاقات خوب آینده ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری عالمانه و با اشراف کامل مسائل و برنامه‌های آموزش و پرورش را در دیدار با معلمان تبیین کردند، افزود: یک نکته قابل تامل این است که بیانات حضرت آقا تکلیفی را برای همه روشن می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه هر کس باید نسبت به شکل‌گیری هویت نسلی آینده کشور نقش خود را هم خوب ایفا کند، گفت: با توجه فرمایشات حضرت آقا، در شکل‌گیری هویت نسلی آینده محوری‌ترین دستگاه آموزش و پرورش است و همه باید کمک کنند تا مجموعه دستگاه‌ها در زمینه حمایت وظیفه خود را به خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبنای تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان است، ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه نقشه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در سال 1402 آموزش و پرورش استان در این زمینه در سطح کشور پیشگام بوده است.

رضایی بیان کرد: مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر نقش موثر فرهنگیان در کشور، رسالت خطیر معلمان و آموزش و پرورش را به جامعه فرهنگی، مردم و مسئولان یادآوری کرد و شور نشاط و پویایی را به آموزش و پرورش تزریق کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به اقدامات معاونت پرورشی هم تاکید داشتند، گفت: معاونت پرورشی استان هم باید به صورت جدی نسبت به موضوع دانش آموز با نگاه راهبردی بر اساس ویژگی بومی و منطقه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»