Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@09:15:07 GMT

پایش مواد کودی در نی ریز

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۳۲۸

پایش مواد کودی در نی ریز

سعید ضیغمی مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: به منظور پایش مواد کودی برای حفاظت از حقوق بهره‌برداران بخش کشاورزی، از فروشگاه‌های نهاده‌های کشاورزی (کود و سم)، تعاونی باغداران و تعاون روستایی در سطح شهرستان بازدید و نمونه کودی از انواع کود‌های شیمیایی و آلی جمع اوری و برای آنالیز به استان ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: یکی از مهم‌ترین نهاده‌های بخش کشاورزی کود است و بر اساس گزارش‌های متعدد در منابع علمی و سازمان‌های جهانی مثل فائو، ۳۰ تا ۵۵ درصد از تولید در بخش زراعت و باغبانی متاثر از کود بوده که منشاء افزایش قابل توجه عملکرد در کشاورزی است و سلامت خاک و گیاه به نوعی ارتباط کامل با کیفیت کود‌های مورد استفاده دارد که در کنار آن سلامت جامعه و حفظ محیط زیست هم وابسته به استفاده از کود‌های سالم کشاورزی است.

ضیغمی گفت: موسسه تحقیقات خاک و آب کشور برای سنجش کیفیت کود، برنامه مشخصی دارد و هر کودی که در کشور تولید یا از خارج وارد می‌شود، باید عناصر تشکیل دهنده آن برای مصرف کننده مشخص تا معلوم شود که از چه موادی تشکیل شده یا چه مزایایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کود شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • سوتی بزرگ در اسمکدان امروز؛ آیا کودی رودز مصدوم شد؟ / فیلم
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • گزارش فرایدی نایت اسمکدان 26 آوریل؛ نیش دوست از نیش عقرب بدتر است/ اخبار WWE