Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@17:14:32 GMT

حفظ سلامت شهروندان در روزهاي گرد و غبار

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۵۵۱

خبرگزاری آریا-  مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان توصیه‌هایی را در خصوص حفظ سلامت شهروندان با توجه به تشدید گرد و غبار در عراق و تاثیر آن بر شهرهای آبادان و خرمشهر ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری آریا از آبادان ،جعفر ربیحاوی با اشاره به وقوع گرد و غبار در شهرهای این منطقه پزشکی  اظهار کرد: به گزارش محیط زیست میزان گردوغبار برابر ٨ هزار و ٢٢٥میکروگرم برمتر مکعب است که در مقایسه با شاخص استاندارد محیط زیست این میزان آلودگی ٥٤ برابر حد مجاز  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی افزود: با توجه به وقوع پدیده مذکور و برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی و کاهش اثرات پدیده گرد و خاک و بیماری کووید 19 که می‌تواند منجر به خطرات جدی برای سلامت و بهداشت عمومی بویژه افراد حساس و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و قلبی و تنفسی می‌شود، لازم است توصیه‌های بهداشتی و ایمنی رعایت شوند.

این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در این ساعتها از انجام فعالیت‌های شدید بدنی مانند قدم زدن در پارک.ها و دویدن در فضای آزاد و هرنوع ورزش سبک و سنگین خودداری نمایید و ورزشکاران از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی در هوای آزاد خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از خودروهای شخصی و خودروهای تک‌سرنشین را کاهش دهید و حتی‌الامکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایید، افزود: عدم خروج غیرضروری از منزل و محل کار بخصوص رعایت شود و  بیماران دچار بیماری‌های قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم و آلرژی و افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند در صورت لزوم خروج از منزل یا محل کار حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

ربیحاوی با تاکید بر اینکه در خانه نیز شدت فعالیت‌های خود را کاهش دهید، گفت: در و پنجره و منافذ ساختمان محل زندگی خانه و محل کار کاملا بسته نگه داشته شوند و از باز و بسته کردن غیر ضروری آن خودداری نمایید و اگر در محل سکونت از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌شود فیلتر‌های آن را به موقع تمیز و جایگزین نمایید.

وی اضافه کرد: از فعالیت‌هایی که باعث افزایش آلودگی هوا در فضای داخل خانه می‌شود مثل سرخ کردن غذا، جارو کشیدن، روشن نمودن شمع و عود و شومینه با استفاده از سوخت چوب، خانه‌تکانی و .... خودداری نمایید و از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته پرهیز کنید.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: میوه‌جات و سبزیجات که در محیط‌های باز نگهداری و عرضه می‌شوند را پس از خریداری کاملا شستشو نمایید و از خرید مواد غذایی فسادپذیر که توسط دوره‌گردان عرضه می‌شوند خودداری نمایید.

وی ادامه داد: به علت بخارات حاصل از مواد پاک‌کننده شیمیائی و گندزدا حتی‌الامکان از مصرف این مواد در شرایط بروز پدیده خودداری نمایید و استحمام و شستشوی کامل بدن و لباس‌ها پس از هر بار خروج از منزل به دلیل جذب ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا روی بدن لازم و ضروری است.

ربیحاوی تصریح کرد: برای یک تغذیه مناسب در شرایط بروز پدیده مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن توصیه می‌شود و  در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی عروقی سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه نمایید.

پایان پیام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سلامت گرد و غبار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان خودداری نمایید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان قربانی گرفت

خبرگزاری «شینهوا» اعلام کرده است سیلِ روزهای اخیر در برخی نواحی افغانستان تاکنون دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشته و به برخی از روستاها خسارت زده است.

به گزارش ایسنا، مقامات امروز (یکشنبه) اعلام کردند در پی دور جدید باران‌های شدید و جاری شدن سیل در ولایات غرب و شمال افغانستان و مناطق همجوار آن، فوت دست‌کم ۱۴ تن در روزهای اخیر تایید شده است.

در ویدیوهای منتشرشده لحظه ویرانی خانه‌های روستایی، آوار سنگ‌هایی که سیل با خود آورده و روستاییان در حالیکه از این اتفاقات شوکه شده‌اند، دیده می‌شود.

«میراحمد صمیم»، مسئول امور مهاجرین طالبان در ولایت «غور» می‌گوید بر اثر سیلاب بیشتر از ۵۰۰ خانواده آواره شده‌اند که در فضای باز در کوه‌ها به سر می‌برند.

سیلاب همچنین منجر به بسته شدن جاده‌ها، وارد شدن آسیب به منازل و مصدومیت چندین نفر دیگر شده است.

به گزارش بی بی سی، این مقام افغانستان گفته است خسارت‌دیدگان سیلاب نیاز به کمک‌های اولیه و اساسی دارند و احتمالا خسارات بیشتری نیز وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراف مهناز افشار درباره روزهای تلخ بعد از مهاجرتش | داغ بودم و نمی‌فهمیدم
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • روزهای سختی در انتظار استقلال است
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت