Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@21:14:16 GMT

فعالیت سمن ها در استان باید منسجم شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۶۵۹۳

فعالیت سمن ها در استان باید منسجم شود

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی صبح امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی استان گفت: فعالیت سمن ها در استان باید منسجم و در حوزه کاری مجوز صادر شده برای آنان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حمیدرضا خاکشور در این جلسه گفت: بسیاری از سازمان های مردم نهاد در استان در چند حوزه مختلف کار می کنند که گاها ارتباطی با یکدیگر ندارد و این موضوع باید با ورود کمیسیون های ناظر بر فعالیت سمن ها بررسی و برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکشور با تاکید بر افزایش بهره وری فعالیت سمن ها در استان، افزود: در برخی از حوزه ها مانند آسیب های اجتماعی تعداد زیادی مجوز فعالیت برای سمن ها و تشکل های مردمی صادر شده است اما بسیاری از آنان فعالیت نمی کنند.

وی گفت: تنها تعداد صدور مجوز فعالیت سمن ها نباید ملاک کار باشد بلکه چگونگی فعالیت آنان نیز باید بررسی شود و سمن ها گزارش و نتیجه اقدامات خود را اطلاع رسانی کنند.

خاکشور در بخش دیگر سخنان خود افزود: داشتن مدرک تحصیلی و یا گواهینامه گذراندن دوره های آموزشی مرتبط باید از ملاک های فعالیت افراد در سازمان های مردم نهاد باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهره وری آسیب های اجتماعی دوره های آموزشی آسیب های اجتماعی بهره وری دوره های آموزشی گواهینامه مردم نهاد فعالیت سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری مهر، در میان استان‌ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کردند.

لازم به ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در « qr.mojavez.ir» نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها « mojavez.ir»، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6091338

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی قدیمی؛ ۱۷ روز دیگر
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند