Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را ازجمله روش‌های سامان‌دهی حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: کمیته امداد با توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت پوشش خود زمینه خودکفایی و خوداتکایی آنها را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در آیین افتتاح طرح‌های خود کفایی و مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: مردم مومن و متدین ایران اسلامی و خیران نیک‌اندیش همیشه در کمک به نیازمندان خوش درخشیده‌اند و کمک‌های آنها از طریق کمیته امداد به صورت هدفمند به دست محرومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اشتغال‌زایی و توانمندسازی از مهم‌ترین اهداف و رسالت‌های کمیته امداد است تا مددجویان تحت پوشش این نهاد بتوانند در مسیر خودکفایی و خوداتکایی قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را ازجمله روش‌های سامان‌دهی حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: از طریق ستاد کارآفرینی، موضوع حمایت از اشتغال برای کسانی که دارای حرفه هستند ولی از لحاظ امکانات دچار مشکل هستند را پیگیری می‌کنیم.

خرّم تاکید کرد: وجود فقر مطلق در کشور اسلامی قابل قبول نیست و اگر چنین افردی در جامعه وجود دارند باید شناسایی و تحت حمایت قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نسبت به تسهیل استقرار کارگاه‌های تولیدی که مددجویان کمیته امداد در این واحدها به‌کار گرفته شوند قول مساعد داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار داشت: 78 هزار و 200 خانواده با 148 هزار نفر تحت پوشش این نهاد بوده و در 11 ماهه امسال حدود 400 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد مستمری پرداخت شده است.

ملامهدی افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی از جمله سیاست‌های اصلی این نهاد است که در این راستا 17 هزار فرصت شغلی از طریق امداد دولتی و ارائه تسهیلات ایجاد شده و در بخش مسکن نیز امسال یک هزار و 26 واحد برای مددجویان ساخته شده است.

گفتنی است صبح امروز رئیس جمهور با حضور در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی علاوه بر رونمایی از سامانه امداد هوشمند (سها)، پروژه خودکفایی و توانمندسازی ۵۴ هزار خانوار کمیته امداد و همچنین ۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی احداث شده برای مددجویان سراسر کشور را افتتاح کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز استاندار آذربایجان شرقی کمیته امداد اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز گفت: میزان زکات فطره و کفاره در شهرستان نطنز نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مهدی مزرعه خطیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فطریه و کفارات در عید فطر امسال و چند روز بعد از آن جذب شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۴۶درصدی داشته است.

وی افزود: با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، کفارات جمع‌آوری‌شده بلافاصله به‌حساب قرض‌الحسنه امداد مددجویان نزد بانک ملی واریز شد که فقط قادر به تهیه نان در نانوایی‌های دولتی هستند تا ضمن حفظ شان مددجویان، الزامات شرعی مصرف کفارات نیز رعایت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز با بیان اینکه وجوه فطریه جمع‌آوری‌شده در امور درمانی، بیماران صعب‌العلاج، جهیزیه، امور تحصیلی دانش‌آموزان، لوازم ضروری نیازمندان ساکن شهرستان با هم‌افزایی امداد هزینه خواهد شد، گفت: کمیته امداد درعین‌حال که وظیفه خود می‌داند شان و آبروی مددجویان را حفظ کند، موظف است از وجوهات شرعی مردم متدین نیز صیانت کند.

مزرعه خطیری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنان آماده دریافت وجوه شرعی مردم اعم از فطریه و کفارات و نذورات آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی