Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقداماتی از قبیل دریافت مشاوره بورس یا انتخاب روش‌هایی مانند سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت، می‌توانند در انتخاب یک روش سرمایه‌گذاری مناسب و کم ریسک موثر باشند.

 

دریافت کد بورسی؛ نخستین گام سرمایه گذاری در بورس

دریافت کد بورسی اصلی‌ترین پیش‌نیاز فعالیت در بورس به‌شمار می‌رود. برای این‌کار لازم است ابتدا نسبت به انتخاب یک شرکت کارگزاری اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس لازم است نکاتی از قبیل امکانات سامانه معاملات آنلاین، سیستم پشتیبانی قوی و ارائه مشاوره بورس به صورت تخصصی را در نظر بگیرید. 

امکانات سامانه معاملات آنلاین: ارائه امکاناتی از قبیل ابزار تحلیل تکنیکال، دیده‌بان، امکان گفت و گو با پشتیبان و یادداشت‌گذاری روی نمادهای مورد نظر معامله‌گر، احتمال موفقیت افراد را در معاملات سهام افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است برخورداری از چنین امکاناتی باعث شده «فارابیکسو»، سامانه معاملات آنلاین کارگزاری فارابی، به یکی از قدرتمندترین سامانه‌های معاملاتی تبدیل شود.

مشاوره بورس: سرمایه‌گذاری در بورس به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان‌پذیر است؛ اما اگر اطلاعات کافی در این حوزه نداشته باشید، ممکن است انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری را دشوار بیابید. در چنین شرایطی دریافت مشاوره بورس می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین گزینه ممکن باشد. 

سیستم پشتیبانی 24 ساعته: مسلماً قرار نیست سوالات مرتبط با سرمایه‌گذاری فقط در روزها و ساعات کاری به ذهن افراد برسند! در نظر داشته باشید یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیرید انتخاب کارگزاری است که از یک سیستم پشتیبانی قوی و مطمئن برخوردار باشد. کارگزاری فارابی به‌عنوان نخستین کارگزاری کشور که از مرکز تماس 24 ساعته در هفت روز هفته برخوردار است، می‌تواند گزینه مناسبی برای دریافت کد بورسی و آغاز سرمایه‌گذاری به‌شمار رود. 

دریافت کد بورسی آنلاین: همان‌طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، دریافت کد بورسی نخستین گام فعالیت در بورس است؛ بنابراین پس از انتخاب کارگزاری مورد نظر خود در اولین فرصت نسبت به دریافت کد بورسی و ثبت‌نام سجام اقدام کنید.

مواردی که تا کنون گفته شد، مهم‌ترین پیش‌نیازهای سرمایه‌گذاری در بورس به روش مستقیم هستند؛ اما یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری مناسب برای افراد محتاط، سرمایه‌گذاری در بورس به شیوه غیرمستقیم و از طریق صندوق درآمد ثابت است. 

 

صندوق درآمد ثابت یا سپرده بانکی؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت با توجه به میزان سود و البته بدون ریسک بودن سرمایه‌گذاری، عموماً با سپرده‌های بانکی مقایسه می‌شوند. در ادامه برخی مزایای سرمایه‌گذاری در این دسته از صندوق‌ها را ذکر می‌کنیم.

 

امکان سرمایه‌گذاری غیر حضوری: در صورتی که قصد داشته باشید در صندوق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنید، نیازی نیست به صورت حضوری این کار را انجام دهید. کافی است به وبسایت صندوقی مانند صندوق دوم اکسیر فارابی مراجعه کرده، با شارژ حساب کاربری خود نسبت به خرید واحدهای صندوق اقدام کنید. در نظر داشته باشید ثبت‌نام و احراز هویت سجام برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم نیز ضروری است و می‌توانید تمام مراحل آن را به صورت غیرحضوری و رایگان، از طریق کارگزاری فارابی انجام دهید. 

هر زمانی که نیاز داشتید، از حساب خود برداشت کنید: برداشت از حساب سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت مانند برداشت از سپرده‌های بانکی شامل جریمه نمی‌شود. 

سرمایه‌گذاری بدون ریسک: صندوق‌های درآمد ثابت منابع مالی خود را صرف سرمایه‌گذاری در اوراق درآمد ثابت و سپرده‌گذاری در بانک می‌کنند؛ بنابراین خرید واحدهای این دسته از صندوق‌ها کاملا بدون ریسک است. 

سوددهی بالاتر از بانک: باتوجه به تنوع پرتفوی صندوق‌ها، سود سرمایه‌گذاری در آن‌ها عموماً از سپرده‌گذاری در بانک بیشتر است. 

 

انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری مناسب افراد ریسک‌گریز

مشخص کردن میزان تحمل ریسک یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید پیش از سرمایه‌گذاری انجام داد. برای این‌کار می‌توانید از تست‌های سنجش ریسک آنلاین استفاده کنید. نهایتاً اگر پس از بررسی‌های کافی متوجه شدید که یک سرمایه‌گذار محتاط هستید، گزینه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت برای شما مناسب هستند. 

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری بورس با توجه تورم سرمایه گذاری در بورس صندوق درآمد ثابت دریافت کد بورسی انتخاب بهترین مشاوره بورس صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان فعلا در دستورکار نیست

وزیر کشور درباره گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان گفت که فعلا چیزی در دستورکار نیست. - اخبار سیاسی -

 به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه دور اول مهم است زیرا با انتخاب مردم، 45 نماینده دیگر راهی خانه ملت می‌شوند. بنابراین همه باید تلاش کنند تا مردم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای داشته باشند و نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: در مرحله دوم 11 هزار و 500 شعبه اخذ رای در 22 حوزه وجود دارد و در واقع 15 استان درگیر رای گیری هستند و کار گسترده‌ای در این دوره داریم تا مردم بار دیگر حماسه جدیدی خلق کنند.

وزیر کشور در ادامه درباره گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان هم گفت که فعلا چیزی در دستورکار نیست.

وحیدی در ادامه درباره آتش سوزی شفت هم گفت: دولت از طریق صندوق بیمه حوادث به کسانی که در آتش‌سوزی شفت دچار خسارت شدند کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه
  • استقرار ۲۷۹ شعبه اخذ رای در شمیرانات پیش بینی شده است
  • گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان فعلا در دستورکار نیست
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۲ حوزه منتظر روز جمعه
  • کمتر از ۳ روز تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج چقدر زیان ساخت؟
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟