Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@16:34:26 GMT

تولید گرانول نایلون از پلاستیک بازیافتی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۷۳۲۳

تولید گرانول نایلون از پلاستیک بازیافتی

شرکت ترکیه ای - ایرانی "نیک پلاست" با نام تجاری گارانتی پلاستیک، به عنوان یکی از فعالان صنعت بازیافت پلاستیک و تولید کننده گرانول فعالیت می کند. گارانتی پلاستیک با تکیه بربهترین تکنولوژی روز اروپا، از سال 1397 فعالیت خود را در کشور ایران آغاز نموده است. شرکت گارانتی پلاستیک، به عنوان یکی از معتبرترین تامین کنندگان مواد بازیافتی پلیمری صنایع پلاستیک، پیشگام ارتقا صنعت بازیافت پلاستیک کشور می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات گرانول پلاستیک به اروپا و کشورهای آسیایی

 در این راستا، شرکت گارانتی پلاستیک توانسته با صادرات گرانول پلاستیک به اروپا و کشورهای همسایه آسیایی نه تنها با ارز آوری به کشور، بلکه با ممانعت خروج ارز، کمک شایانی در جهت ارتقا اقتصاد کشور انجام داده است. شرکت گارانتی پلاستیک با در اختیار داشتن بهترین تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و تکنولوژی روز اروپا، محصولات پلاستیکی با کیفیت را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.


کارآفرینی در شرکت گارانتی پلاستیک

جناب آقای "الیاس کان" یکی از کارآفرینان از کشور ترکیه، به عنوان مالک اصلی شرکت گارانتی پلاستیک، به خوبی توانسته است تا به همراه شرکای خود از سال 1397 در راستای تولید گرانول پلاستیک بازیافتی ( انواع گرانول پلی اتیلن، انواع گرانول پلی پروپیلن و پودر جاذب) فعالیت میکند.

با توجه به اینکه در این نوع فعالیت, عمده مشکل تولید کنندگان تامین ضایعات پلاستیک می باشد, این شرکت در وهله اول برای تامین مواد اولیه مورد استفاده, اقدام به مذاکره و توافق با کارخانه های متعدد نموده است. در این راستا حجم تولید این کارخانه ها نیز بررسی گردیده و تامین کنندگان با حجم تولید بالا انتخاب شده اند.

واحد صنعتی گارانتی پلاستیک  با استقرار نیروی کار خود در محل کارخانه فروشنده, اقدام به تفکیک و کاهش حجم ضایعات پلاستیک طی عمل پرسینگ می نماید. سپس ضایعات خریداری شده به صورت پرس شده به محل کارخانه ارسال می شود و  وارد چرخه بازیافت پلاستیک   از مرحله صفر تا صد کرده و  ضایعات پلاستیکی تبدیل به انواع گرانول پلی اتیلن مانند گرانول نایلون ، پلی پروپیلن تزریقی و سایر گرانول ها می گردد.

در ادامه به سراغ معرفی گرانول های بازیافتی تولیدی شرکت گارانتی پلاستیک می رویم.

گرانول پلی اتیلن:

گرانول پلی اتیلن یکی از پر مصرف ترین گرانول ها می باشد. بزرگترین گروه ضایعات پلاستیک متعلق به گرانول پلی اتیلن است که برای ساخت نایلون و نایلکس ، کیسه های نایلونی ، دبه‌های پلی اتیلنی، قاشق‌های پلاستیکی و بطری‌های شیر و غیره به کار می رود. گرانول های اتیلن‌ها به دو صورت چگالی بالا و چگالی پایین ساخته می شوند که میتوانید با توجه به کاربرد گرانول پلی اتیلن، نوع مناسب را برگزینید. قیمت گرانول پلی اتیلن نیز به نوبه ی خود به روش ساخت و کیفیت آن ها بستگی دارد. دقت کنید که قبل از خرید گرانول پلی اتیلن، مشاوره ی لازم را دریافت نمایید.

گرانول پلی پروپیلن:

گرانول پ پ یا گرانول پلی پروپیلن، دومین گرانول پر مصرف در صنایع ضایعات پلاستیک است. با توجه به ساختار متفاوت خود نام پلی پروپیلن را بر روی این پلیمر نهاده اند. از نظر ظاهری نمی توان تفاوت چندانی میان گرانول pe و گرانول pp قائل شد. اما بدیهیست با توجه به ساختار متفاوتی که دارند، خواص و کارکردهای متفاوتی را نیزمنتهی شوند. شکل ظاهری گرانول پ پ، همانند سایر گرانول پلاستیک ها گلوله ای است. کاربرد گرانول پلی پروپیلن(pp) که با نام پ پ نساجی و یا پ پ شیمیایی نیز شناخته می شوند، متفاوت است. گرانول پلی پروپیلن در صنعت، برای تولید 6 دسته از محصولات پلاستیکی استفاده می شود که در ادامه اجمالا توضیحاتی داده می شود.

از گرانول پ پ شیمیایی برای تولید الیاف یا فیبر، گرانول پلی پروپیلن بادی(تولید مخازن، قوطی ها و بطری های پلاستیکی)، تولید فیلم و یا شیت (شیت های بسته بندی و یا فیلم های گرافیکی)، پایپ(لوله‌های انتقال آب گرم و یا لوله‌های آب و فاضلاب) و روکش‌های پلاستیکی به کار می رود. فیمت گرانول پ پ نیز با توجه به نوع ساخت متفاوت است.


نکات قابل توجه در خرید گرانول پلاستیک

یکی از نکات قابل توجه در خرید گرانول پلاستیک که می بایست به آن توجه کرد؛ ظاهر بیرونی یکنواخت و بدون ترک و یا بدون حفره به همراه رنگ شفاف است. چرا که شفاف بودن رنگ گرانول پلاستیک تایید کننده ی کیفیت بالا درفرایند تولید آن است.

در این راستا، گارانتی پلاستیک به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر گرانول، بهترین قیمت  گرانول پلاستیک و کیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. برای خرید گرانول و اطلاع از بهترین قیمت گرانول پلی اتیلن و قیمت گرانول پ پ، میتوانید از طریق وب سایت  Garantiplasik.ir اقدام نمایید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گرانول پ پ گرانول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

کد خبر 6098247 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • گارانتی متین؛ مرکز تخصصی تعمیر اسپیکر در کشور
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز