Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای سفرهای نوروزی گفت: شایسته است تدوین این پروتکل با الویت در دستور کار قرار گرفته تا سفرهای نوروزی به تهدید تبدیل نشود.

به گزارش ایران انلاین از اطلاع رسانی استانداری تهران، محسن منصوری روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با اشاره به افتتاح بیمارستان ملارد اظهار داشت: به موازات کارهای درمانی و بهداشتی درگیر با شیوع ویروس کرونا، عملیات اجرایی طرح های عمرانی نیز پیش می رود که موضوع ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد برای شهرستان های غرب استان تهران در دسترس قرار گرفته و نکته مهم این است که تا تکمیل شدن طرح های نیمه تمام نباید پروژه جدید شروع شود.

استاندار با اشاره به وضعیت شاخص‌های کرونایی در سطح استان اعلام کرد: آمارها و شاخص‌ها در هفته دوم اسفند نسبت به هفته نخست سیر نزولی دارد، چنانچه میزان مراجعان بیمارستانی ۳۱ درصد، مراجعه به مراکز بهداشت ۳۶ درصد، بستری های عادی ۲۹ درصد، بستری در بخش های ویژه ۱۴ درصد و میزان فوتی‌ها نیز ۱۹ درصد کاهش داشته است، با این وجود کنترل ها باید با شدت و دقت بیشتری دنبال شود.

منصوری خاطرنشان کرد: تهران به لحاظ تزریق واکسن از استان‌های برتر است، چنانچه ۹۴ درصد مردم دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۴۰ درصد دُز سوم را دریافت کرده اند اگرچه باید همت مضاعف صورت گیرد تا تزریق دُز سوم واکسن در یک بازه زمانی به حدود ۷۰ درصد برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن اعیاد شعبانیه و برگزاری مراسم در مسجد و تکایا، افراد متولی مثل امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی کنترل های لازم را انجام دهند تا فاصله گذاری و استفاده از ماسک انجام شود و سقف برگزاری مراسم نیز کوتاه باشد.

استاندار تهران با اشاره به سفرهای نوروزی و راهیان نور گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا ممنوعیتی برای سفرهای نوروزی و راهیان نور وجود ندارد، ولی باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به ویژه بانیان کاروان‌های راهیان نور شیوه نامه‌ها را رعایت کنند و تزریق دُزهای سه گانه واکسن پیش از برگزاری سفرها انجام شود.

منصوری در مورد فعالیت اصناف نیز افزود: در مسایل مربوط به اصناف نیازمند بازنگری جدی هستیم، چون برخی تصمیم ها در میان صنوف رعایت نمی‌شود که تاکید شد تا اصناف جلسه ای با اتحادیه ها برگزار کنند.

وی ادامه داد: اصنافی که کمترین رعایت شیوه نامه ها را داشتند شامل نانوایی ها، پوشاک، آجیل و خشکبار، خواربارفروشی‌ها و باشگاه های ورزشی که نظارت‌ها بر روی ادامه فعالیت آنها تشدید می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم برگزاری جلسه های شهرستان ها به صورت متناوب خاطرنشان کرد: به غیر از فیروزکوه که در وضعیت قرمز قرار دارد، ۱۴ شهرستان استان در وضعیت نارنجی هستند و ملارد در وضعیت زرد قرار دارد.

منصوری خطاب به فرمانداران اعلام کرد: در زمینه رسیدگی و کمک‌های مومنانه با توجه به آسیب دیدگی برخی مشاغل و خانواده‌ها از کرونا، اقدامات لازم پیگیری تا در شب عید خدمت‌رسانی مطلوب ارائه شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار تهران سفرهای نوروزی شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و گردشگری دزفول با استاندار خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: برنامه‌های گردشگری باید به شکل جامع و همراه با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود.

وی بیان کرد: رودخانه‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری است و در این خصوص اقدامات زیادی می‌توان انجام داد.

کد خبر 6088702

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم