Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ همچنان با سهمیه ۳+۱ بازیکن خارجی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ آغاز می شود. پیکارهایی که در غرب آسیا، به میزبانی عربستان سعودی برگزار خواهد شد. یکی از نکات مهم در این خصوص، تغییرات در لیست بازیکنان تیم ها برای شرکت در این پیکارهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره پیش رو، همچنان تیم ها نهایتا می توانند از ۳+۱ بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده کنند. تغییر بزرگ در نحوه برگزاری این پیکارها این است که تیم ها می توانند اسامی تمامی بازیکنان خارجی خود را در فهرست آسیایی برای AFC ارسال کنند اما در روزی بازی قانون ۳+۱ همچنان پابرجاست.

در دوره های قبلی، هر تیم تنها قادر به ثبت ۳ بازیکن با هر ملیتی و یک بازیکن آسیایی در لیست ارسالی خود برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا بود و چنانچه تیمی بیش از ۴ بازیکن خارجی در اختیار داشت، می بایست روی نام سایر بازیکنان خط قرمز می کشید.

اما در دوره پیش رو، تیم ها هیچ اجباری برای کنار گذاشتن بازیکنان خارجی خود ندارند و اسامی تمامی این افراد در لیست آسیایی درج می شود اما همانطور که ذکر شد، در روز بازی تنها باید حداکثر ۳+۱ بازیکن خارجی در فهرست آن دیدار حضور داشته باشند.

مزیت این تغییرات در آن است که تیم ها می توانند به صورت چرخشی از تمامی بازیکنان خارجی خود استفاده کنند. البته این مسئله بیشتر به سود تیم های عربی و علل الخصوص عربستانی است که تا ۷ بازیکن خارجی در فهرست نفرات خود ثبت کرده اند.

باید خاطرنشان کرد که قانون استفاده از بازیکنان خارجی در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا یعنی فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ افزایش یافته و هر تیم می تواند در روز بازی از ۵ بازیکن خارجی با هر ملیتی و یک بازیکن آسیایی استفاده کند. به عبارت دیگر، سهمیه بازیکنان خارجی در فصل ۲۰۲۳ – ۲۰۲۴ به صورت ۵+۱ است ضمن اینکه هر تیم به جای ۳۰ بازیکن، قادر به ثبت نام ۳۵ بازیکن در لیست آسیایی خود خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران لیگ قهرمانان آسیا عربستان لیگ قهرمانان آسیا بازیکن خارجی بازیکنان خارجی ۳ ۱ بازیکن تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال

ایسنا/فارس متولی هندبال استان فارس از تایید سالن‌ها و هتل‌های شیرازی برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا توسط مسئول جهانی این رشته ورزشی خبر داد.

رئیس هیئت هندبال استان فارس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «بدر الذیاب» نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال و «احمد ابوالیل» مدیر اجرایی کنفدراسیون هندبال آسیا در سفر به شیراز از وضعیت سالن‌های ورزشی و هتل‌های این شهر بازدید کردند.

رضا غلامشاهی افزود: برای برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در شیراز، چند هتل را در نظر داریم که هتل‌های ۵ ستاره برای تیم‌های سطح یک و سایر هتل‌ها برای تیم‌های سطح ۲ و ۳ در نظر گرفته‌ شده‌اند.

متولی هندبال فارس با بیان اینکه همگی هتل‌ها مورد تایید و رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان قرار گرفته‌اند، گفت: آن‌ها که پیش‌تر از امکانات شهر اصفهان بازدید کرده بودند، شیراز را از نظر برخورداری از هتل‌های باکیفیت، بالاتر از شهر اصفهان قرار دادند.

وی با تصریح اینکه سالن‌های دانشگاه آزاد اسلامی صدرا و شرکت عمران صدرا برای میزبانی از این رقابت‌ها در نظر گرفته شده‌اند، گفت: امیدواریم استاندار فارس و اداره ورزش استان دست به دست هم دهند تا هر چه زودتر شاهد تکمیل سالن ۶ هزارنفری شیراز باشیم و بتوانیم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را در این ورزشگاه برگزار کنیم.

غلامشاهی در پایان گفت: با توجه به ابراز رضایت مسئولان هندبال آسیا و جهان، امیدواری زیادی وجود دارد که بتوانیم میزبانی شایسته‌ای را در شهر شیراز داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا از ۱۳ تا ۲۴ شهریور در شیراز برگزار خواهد شد و تیم‌ هندبال نوجوانان کشورمان در گروه یک با هند و عراق همگروه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لیست رئال مادرید برای سفر به مونیخ؛ حضور کورتوا، آلابا و کارواخال! + عکس
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • دو ستاره خارجی لیگ برتری در سبد خرید تابستانی پرسپولیس
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا