Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی رفیع زاده سرپرست واحد بومی‌سازی و مهندسی قطعات فولاد هرمزگان ظهر امروز اظهار کرد: فعالیت بومی‌سازی در فولاد هرمزگان از سال ۹۷ شکل گرفت و ترسیم و ساماندهی آن نیز در دو سال اخیر روی داده است ضمن اینکه در سال جاری به نسبت سال گذشته چهارچوب‌های منسجم‌تری نیز به خود گرفته است به طوری که بالغ بر ۶۸ درصد از مجموع کلیه قطعات و تجهیزات و مواد اولیه و نسوز مورد بهره‌برداری در کارخانه فولاد هرمزگان آن از طریق ساخت داخل تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار بومی‌سازی از سال ۹۸ با ساخت ۲۰ مورد قطعه و تجهیز برای اولین بار در فولاد هرمزگان کلید خورد و در فرآیندهای تولید به کار گرفته شد.

به گفته رفیع زاده، در سال ۹۹ این عدد به ۲۵ مورد رسید و با هدف‌گذاری انجام شده در سال برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی ساخت ۶۰ مورد قطعه و تجهیز در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه تا ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ این شرکت توانست فراتر از این هدف‌گذاری حرکت کرده به بومی‌سازی ۸۲ قطعه و تجهیز دست یابد.

سرپرست واحد بومی‌سازی و مهندسی قطعات فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی فولاد هرمزگان در ۹ ماهه اول امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار دلار بوده است که می‌توان گفت به نسبت سال ۱۳۹۹ در بازه زمانی ۹ ماهه توانسته‌ایم رشد ۳۲۸ درصدی را تجربه کنیم و قطعا این رقم تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: بومی سازی قطعات فولاد هرمزگان بندرعباس صرفه جویی ارزی فولاد هرمزگان بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه‌های CO2 ساز تولید این کارخانه علاوه بر تامین نیاز مصارف گلخانه ای کشور در نخستین تجربه صادراتی خود بخشی از نیاز کشورهای حاشیه خزر را هم تامین خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این محصول با نصف قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی