Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعاعی با اشاره به اینکه نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده در موضوع لزوم حفظ و احیای منابع طبیعی قم هستیم، گفت: بیابان بی‌محابا و بی رحمانه به سمت قم می‌آید که نیازمند برنامه ریزی و همکاری دستگاه ها هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد شعاعی پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری خود به مناسبت هفته منابع طبیعی در اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی که منافع آن برای عموم جامعه است وظیفه همگانی به شمار می‌آید و این مسئولیت در استان قم به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و خطر گسترش عرصه‌های بیابانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای هفته منابع طبیعی، افزود: نصب تابلوهای تبلیغاتی در مسیرهای ارتباطی استان،‌ آماده سازی و پخش تولیدهای فرهنگی و چند رسانه‌ای، سفر مسئولان منابع طبیعی کشور به قم، برگزاری میز خدمت،‌ غرس نهال، پرداختن به موضوع منابع طبیعی در شبکه‌ استانی نور،‌ رژه خودرویی یگان حفظت منابع طبیعی قم، کاشت درخت به یاد شهیدان و بازدید مسئولان استان از سازه‌های آبخیزداری استان از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده به همین مناسبت است.

مدیرکل منابع طبیعی قم تاکید کرد: بیابان بی‌محابا و بی رحمانه به سمت قم می‌آید و این استان در معرض خطر افزایش عرصه‌های بیابانی و ازبین رفتن پوشش‌ گیاهی درمناطق مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده در موضوع لزوم حفظ و احیای منابع طبیعی قم در میان اقشار مختلف با همکاری اصحاب رسانه هستیم و در همین ارتباط از توان تشکل‌های مردم نهاد نیز در کنار همکاری با سایر دستگاه‌های دولتی به منظور هم‌افزایی در عرصه حراست از طبیعت استان، استفاده خواهیم کرد.

آبخیزداری از وقوع سیل جلوگیری می کند

همچنین در ادامه این جلسه هادی دهقانی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی قم با اشاره به اینکه آبخیزداری عملا کنترل سیل و خفاظت از خاک است، اظهار داشت: طرح‌های اجرا شده در زمینه آبخیزداری در قم نقش مهمی برای کنترل سیلاب و حفاظت از خاک و کنترل رسوب در استان داشته‌ و موجب استفاده بهینه از روان‌آب‌ها ‌شده‌است.

وی بیان داشت: در سال یک میلیارد و 570میلیون متر مکعب روان آب در سطح استان است که 30الی 40درصد از این روان آب ها در دسترس است. با آبخیزداری باید از این روان آب ها استفاده کنیم که اگر این گونه نباشد روان آب ها تبدیل به سیل و خسارت به بار خواهد آورد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی قم افزود: 629میلیون متر مکعب روان آب در استان داریم که بخشی از آن روان آب شهری و بخشی هم برای خارج شهر می باشد.

وی ابراز داشت: اعتبارات تخصیص یافته به اجرای طرح‌های آبخیزداری در قم تنها از محل صندوق توسعه ملی طی‌ سال‌های ۹۷ تا ۹۹ مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال بوده‌است که تخصیص آن توانست گام مهمی برای کنترل سیلاب‌ها در سطح استان باشد.

دهقانی با اشاره به اینکه اولویت در برنامه ها و پروژه های امسال با درخواست های مردمی است، گفت: کنترل سیل پیراشهری توسط مسئولین استان بسیار تاکید می شود که در این خصوص مطالعات مورد نیاز انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: منابع طبیعی قم روان آب ها کنترل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟