Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:09:12 GMT

ورود کاروان تسلیحاتی آمریکا از سوریه به خاک عراق

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۱۰۰

ورود کاروان تسلیحاتی آمریکا از سوریه به خاک عراق

منابع محلی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه از ورود یک کاروان تسلیحاتی و لجستیکی ارتش آمریکا به خاک عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، این کاروان با عبور از گذرگاه «الولید» که بدون مجوز دولت‌های سوریه و عراق ایجاد شده، وارد عراق و از آن‌جا به شمال این کشور رهسپار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این کارون متشکل از 42 کامیون بوده که به گفته منابع محلی 40 دستگاه از آن‌ها حاوی سلاح بوده که بامداد امروز با اسکورت دو نفربر آمریکا به سمت عراق حرکت کرده است.

حرکت کاروان‌های نظامی آمریکا در مرز عراق و سوریه به تعدد در ماهها و هفته‌های متمادی رخ می‌دهد. فعالیتی که همواره مورد اعتراض دولت سوریه قرار گرفته و دمشق بارها حضور ارتش آمریکا در خاک این کشور را «اشغالگری» عنوان کرده است.

همچنین محافل عراقی نیز بارها درباره فعالیت آمریکایی‌ها در مرز این کشور با سوریه هشدار داده‌اند. مناطقی که عمق راهبردی تروریست‌های داعش نیز محسوب می‌شود و تروریست‌ها از مناطق مرزی با سوریه برای عملیات تروریستی در شهرها عراق تجهیز و راهی می‌شوند.

چندی پیش کاظم الموسوی کارشناس امنیتی عراقی به پایگاه خبری المعلومه عراق گفته بود که تحرکات ارتش آمریکا در مرز عراق با سوریه برای بازسازی تروریست‌های داعش پیش از تشکیل دولت جدید عراق است.

به گفته وی، موفقیت یا عدم توفیق آمریکایی‌ها در این باره به نوع جهت‌گیری دولت آتی بستگی دارد که آیا در کنار سیاست‌های آمریکا یا علیه آن‌ خواهد ایستاد.

عراق به دنبال احداث دیوار مرزی با سوریهموج جدید اعتراضات علیه شبه نظامیان قسد در دیرالزور سوریهخرابکاری در نوار مرزی عراق با سوریه ناکام ماند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق سوریه اخبار عراق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود