Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نحوه فعالیت سامانه "ایران من" در زمینه کنترل تردد‌ها و سفر‌های نوروزی توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عباس شیراوژن درباره نحوه فعالیت سامانه «ایران من» برای رصد سفر‌های نوروزی، گفت: اصلا اینطور نیست که قرار باشد مردم برای سفر، در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند و نیازی به ثبت‌نام مردم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال تاکید کرد: مردم واکسیناسیون‌شان را سر موعد و زمان تعیین شده انجام دهند. در مورد سفر‌ها نیز به طور سیستمی کد ملی که به پلاک خودرو متصل است، از طریق دوربین‌ها استعلام می‌شود. اگر افراد واکسیناسیون‌شان را انجام داده باشند، هیچ مشکلی برای تردد ندارند. به این صورت که افراد یا دز سوم‌شان را تزریق کرده باشند یا از تزریق دز دوم‌شان بیش از سه ماه یا ۱۰۰ روز نگذشته باشد و فاصله تزریق دز دوم کمتر از ۱۰۰ روز با زمان انجام تردد و سفر باشد.

شیراوژن ادامه داد: در عین حال امروز امکان دیگری هم فراهم شد که البته باید قطعی و ابلاغ شود، مبنی بر اینکه اگر افراد تست منفی PCR هم طی ۷۲ ساعت قبل از انجام سفر داشتند، مشکلی برای تردد نداشته باشند.

وی تاکید کرد: اصلا نیاز نیست که مردم در سامانه یا سایتی ثبت‌نام کنند.

شیراوژن گفت: بنابراین افراد یا باید سه دز واکسن تزریق کرده باشند یا اینکه فاصله زمانی تزریق دز دوم‌شان با زمان مسافرت، کمتر از سه ماه یا ۱۰۰ روز باشد.

گفتنی است؛ پیش از این دکتر علیرضا زالی - فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران «از الزام ثبت پلاک مسافران نوروزی در سامانه ایران من» خبر داده بود که این خبر از سوی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا رد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سفر های نوروزی واکسن کرونا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه آسمان لرستان

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان از بامداد دوشنبه، اظهار داشت: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه، احتمال خیزش گردوخاک در قالب این سامانه بارشی برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی در استان را بعدازظهر سه‌شنبه عنوان کرد و گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و… در این راستا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تأکید کرد و گفت: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روز دوشنبه در مناطق شمالی و غربی نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6096284

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • سامانه بارشی جدید در راه آسمان لرستان
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی تا فردا در استان هرمزگان
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان