Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:23:53 GMT

ورود گردشگران به دشت لاله های واژگون کوهرنگ ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۱۵۲

ورود گردشگران به دشت لاله های واژگون کوهرنگ ممنوع شد

اصغر احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری افزود: اجرای اقدامات پیشگیرانه در جهت ممنوع شدن ورود بازدیدکنندگان به دشت لاله های واژگون در دست اقدام است و در صورتی که افراد بازدیدکننده به چیدن گل و یا پیازچه لاله در منطقه اقدام کنند و یا در دشت ورود پیدا کنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، هم‌اکنون دشت لاله های واژگون یک هزار هکتار وسعت دارد که ممنوعیت ورود بازدیدکنندگان به این دشت در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان تصویب شده است.

احمدی به ممنوعیت برداشت و ریشه کنی کلوس در استان اشاره کرد و گفت: برخورد با متخلفان در خصوص برداشت کلوس و یا فروش این گیاه بومی در استان به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: در خصوص برخورد با فروشندگان کلوس در سال‌های گذشته خلا قانونی وجود داشت و تنها با افرادی که اقدام به بوته‌کنی کلوس می‌کردند برخورد قانونی صورت می‌گرفت.

احمدی با بیان اینکه کلوس جز منابع طبیعی است و فروش این گونه خوراکی تحصیل مال نامشروع است، گفت: هم اکنون با فروشندگان کلوس با  عنوان تحصیل مال نامشروع برخورد قانونی انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای حفظ و حراست از این گونه نادر و در معرض خطر از ظرفیت جوامع محلی در قالب همیاران طبیعت استفاده شده تا از زمان جوانه زدن کلوس تا بذر دهی از این گونه بومی حراست و حفاظت شود و در نهایت بذر جمع‌آوری شده توسط این افراد را اداره کل منابع طبیعی خریداری می‌کند.

به گفته وی، هم اکنون ۳۵ نفر از جوامع محلی در قالب همیاران طبیعت در حوزه حراست و حفاظت از گونه کلوس با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه کلوس هم‌اکنون در ۲ هزار هکتار از سطح منطقه سرآقاسید رویش دارد، گفت: این گونه نادر در خطر انقراض است و حفظ، حراست و نگهداری از این گونه یک وظیفه عمومی است و با متخلفان در این حوزه برخورد قانونی می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه منابع طبیعی جزء انفال است و حفظ و حراست از آن وظیفه همگان است، گفت: امسال همزمان با هفته درختکاری ۱۰۰ هزار اصله نهال در استان توزیع می‌شود.

وی به شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان "ایران سرسبز، ایران قوی، همه با هم، جهاد برای حفظ منابع طبیعی" اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع طبیعی نقش بی‌بدیل دارند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ تا ۲۲ بهمن ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها لاله واژگون منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاله واژگون منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری لاله واژگون منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص بیشترین مطالبات مردم در این جلسه مردمی اظهار داشت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم شماره گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

سردارحسینی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این هست که مسوولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده و یکی از کارهای خوب است.

وی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و در خواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچکدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

وی در خصوص بعل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هر گونه نوشتار یا برچسب بر روی شیشه ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودروهایی که مربوط به بخش های تجاری و اقتصادی که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام داشته باشند موردی ندارد و در غیر این صورت هر گونه تصویر و نوشته ممنوعیت دارد.

کد خبر 6092881

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • (ویدئو) چرای گوسفندان در دشت لاله‌های واژگون
  • تصاویر| دشت لاله های واژگون آستانه دهاقان
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود