Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:37:57 GMT

مصوبه مربوط به تشکیل شورای سینما ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۴۳۲

مصوبه مربوط به تشکیل شورای سینما ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت،«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به تشکیل شورای سینما را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ یکم اسفند ۱۴۰۰، در راستای پاسخ به نیاز بیش از پیش سینمای کشور به ارتقا نگاه، احساس مسئولیت، هم افزایی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط برای انجام اقدامات اساسی و زیربنایی در این صنعت و تحقق اهداف راهبردی در حوزه صنعت صوت و تصویر با توجه به تحولات گسترده در این حوزه و به خصوص فضای مجازی، هیئت وزیران با هدف مصون سازی، ساماندهی، شکوفایی و هدایت سینمای کشور به سمت ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، با تشکیل «شورای سینما» موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترش فناوری نرم، هم افزایی و تقویت ارتباط میان بخش‌های سیاستگذاری، اجرایی، نظارتی، آموزشی، مطالعاتی، علمی و تولیدی در حوزه هنر- صنعت صوت و تصویر و سینما و افزایش هماهنگی و همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی، حقوقی و فنی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ذیربط با بخش غیردولتی در عرصه فعالیت‌های سینمایی و سمعی بصری و ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات، تولید و عرضه آثار سینمایی شاخص و ارزشمند و بررسی و رفع چالش‌ها و معضلات، از دیگر اهداف تشکیل شورای یاد شده است.

اعضای «شورای سینما» عبارتند از: معاون اول رئیس جمهور (رئیس)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (نایب رئیس)، دو نفر از وزرا به انتخاب معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری (دبیر)، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، هفت نفر از سینماگران و نمایندگان اصناف و تشکل‌های حوزه سینما به انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که حداقل دو نفر از آنها از بانوان خواهند بود، رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و رئیس یکی از دانشگاه‌های دولتی هنر به انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی.

کد خبر 5439419 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی شورای سینما محمد مخبر مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1401 اوکراین صحن مجلس ایران لایحه بودجه مذاکرات وین ایالات متحده امریکا وزارت امور خارجه روسیه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی فرجام برجام علی بهادری جهرمی جمهوری اسلامی ایران شورای سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئتی مشورتی در حوزه امنیت هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) یک هیئت مشاوره‌ای متشکل از مدیران عامل مایکروسافت، اوپن ای‌آی، انویدیا و آلفابت را معرفی کرد که در مورد نقش هوش مصنوعی در زیرساخت‌های حیاتی به دولت مشاوره خواهند داد.

این هیئت مشاوره توصیه‌هایی را برای بخش حمل و نقل، اپراتور‌های خط لوله و شبکه برق، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و سایرین ارائه خواهد کرد تا از اختلالات مرتبط با هوش مصنوعی در سرویس‌های حیاتی موثر بر امنیت ملی یا اقتصادی، سلامت عمومی یا ایمنی  جلوگیری کند و آماده شوند.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا به خبرنگاران گفت که هیئت مدیره به اطمینان از استقرار ایمن فناوری هوش مصنوعی و چگونگی مقابله با تهدیدات ناشی از این فناوری برای خدمات حیاتی مانند انرژی، خدمات آب و برق، حمل و نقل، دفاع، فناوری اطلاعات، غذا و کشاورزی و خدمات مالی کمک خواهد کرد.

مایورکاس، گفت که این هیئت مشاوره بر روی نظریه و تئوری متمرکز نخواهد شد، بلکه به دنبال راه‌حل‌های عملی برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در زندگی روزانه کشور ما است.

این هیئت مشاوره ۲۲ نفره شامل رهبران فناوری مانند سام آلتمن، مدیرعامل اوپن ای‌آی، داریو آمودی، مدیرعامل آنتروپیک، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، آرویند کریشنا، مدیرعامل آی‌بی‌ام، شانتانو ناراین، مدیرعامل ادوبی، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، سوندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، چاک رابینز، مدیرعامل سیسکو، آدام سلیپسکی مدیرعامل وب سرویس آمازون و لیزا سو، مدیرعامل ادونسد میکرو دیوایس می‌شود.

هیئت مشاوره همچنین شامل اد بستیان، مدیرعامل شرکت هواپیمایی دلتا، ویکی هولوب، مدیرعامل شرکت نفت اکسیدنتال، کثی واردن، مدیرعامل شرکت نورتروپ گرومن، وس مور، فرماندار مریلند، بروس هارل شهردار سیاتل و رئیس دفتر سیاست علمی و فناوری دولت فدرال آمریکا می‌شود. این هیئت مشاوره در ماه آینده برای نخستین بار با هم دیدار خواهند کرد که هر سه ماه دیدار‌های برنامه‌ریزی شده دارد.

وزارت امنیت داخلی (DHS) در ارزیابی تهدیدات خود در سال ۲۰۲۴ هشدار داد که ابزار‌های کمکی هوش مصنوعی پتانسیل ایجاد حملات سایبری در مقیاس بزرگتر، سریعتر، کارآمدتر و گریزانتر علیه اهداف، از جمله خطوط لوله، راه آهن، و سایر زیرساخت‌های حیاتی آمریکا را دارند.

همچنین گفت چین و سایرین در حال توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی هستند که می‌تواند دفاع سایبری آمریکا را تضعیف کند، از جمله برنامه‌های هوش مصنوعی مولد که از فعالیت‌های مخرب مانند حملات بدافزار پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • تشکیل هیئتی مشورتی در حوزه امنیت هوش مصنوعی