Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@18:59:04 GMT

استقبال از میهمانان نوروزی با پاک‌سازی حریم راه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۴۹۰

استقبال از میهمانان نوروزی با پاک‌سازی حریم راه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز حریم محورهای مواصلاتی استان گیلان با تلاش راهداران پاک‌سازی و جهت آمدوشد ایمن و مطمئن، مهیا می‌شود.

در راستای اجرای طرح سراسری پاک‌سازی حریم راه‌های کشور، ۳۶۰ راهدار استان گیلان، اقدام به پاک‌سازی حریم راه‌های استان کرده‌اند.

راهداری گیلان در کنار پاک‌سازی محورهای مواصلاتی، در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها نیز اقدامات مؤثری را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، تاکنون نسبت به اصلاح و نصب یک هزار و 850 عدد تابلو راهنمایی و رانندگی در سطح محورهای استان اقدام شده است.

احیای ۳۰۰ کیلومتر خط‌کشی، مرمت گاردیل به طول ۲۸ کیلومتر، بازبینی و نگهداری سیستمهای روشنایی 14 تونل و یا روشنایی راه‌های شریانی به طول ۲۱۷ کیلو متر ازجمله اقدامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان است.

ایمنی و ارتقای شاخص‌های آن در سطح محورهای مواصلاتی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذینفعان راه‌های مواصلاتی است. خوشبختانه راهداری گیلان در این بخش نیز اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است. آن‌طور که مرادی گفته 2۰۰ عدد استوانه‌ی ایمنی در سطح محورها نصب و ۱۰ نقطه پر تصادف نیز در استان آشکارسازی شده‌اند.

یکی دیگر از اقدامات راهداری گیلان، رنگ‌آمیزی و آشکارسازی ۲۵۰ سرعت کاه، پایه علائم و نرده پل در محورهای استان، تجهیز راهدارخانه‌ها و نصب و شستشوی بیش ۱۰ هزار عدد علائم است که می‌تواند در آستانه نوروز اقدامی درخور تلقی شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، عملیات لکه‌گیری با آسفالت گرم به میزان یک هزار و 600 تن بر اساس اولویت‌بندی راه‌های شریانی، اصلی و فرعی و روستایی و همچنین جمع‌آوری ۳۹۲ عدد برنوشته و تابلوی غیرمجاز از دیگر اقدامات این دستگاه خدمات رسانه به در آستانه عید نوروز بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: راه ها راه های استان مدیرکل راهداری گیلان مرادی مرادی راهداری پاک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا