Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و  فناوری ریاست جمهوری،معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه سفر یک‌روزه به استان خراسان شمالی، در دانشگاه علوم پزشکی بجنورد  حضور یافت و ساختمان مرکز نوآوری سلامت دانشگاه را افتتاح کرد.

سورنا ستاری، ضمن افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و بازدید از واحدهای مستقر در این مرکز، با شرکت‌های دانش بنیان نوآور این مرکز به گفت‌وگو نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان سلامت شامل فضای استقرار و مرکز نوآوری است. برای راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه با متراژ ۱۵۰۰ مترمربع، اعتباری بالغ‌بر ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است. در این مرکز نوآوری، ۱۲ واحد فناور استقرار دارند.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز، زمینه‌ برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نوپا در حوزه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و ...، با حمایت از خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی متخصص و صاحب ایده، فراهم می‌شود.

بازدید از دستاوردهای سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی

ستاری در ادامه نیز به دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد رفت و از دستاوردهای سرای نوآوری فناوری‌های نوین و صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.

مرکز رشد فناوری های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد شهریور ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد اما در سال جاری توانست مجوزهای لازم را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کند.

این مرکز در زمینه‌های انرژی نوین، مکانیک، نانوفناوری، برق، الکترونیک، تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی فعالیت می کند. ۴۰ هسته و واحد فناور و یک شرکت دانش بنیان در این مرکز پذیرش شد که از و غیر نقدی دانشگاه حمایت شده اند.

مرکز نوآوری این دانشگاه ۲۵ محصول  اولیه را به مرحله ساخت رسانده است  که  5 محصول به تولید نیمه صنعتی رسیده‌اند.

حضور در استانداری خراسان شمالی و افتتاح مراکز نوآوری و خانه‌های خلاق و نوآوری استان خراسان شمالی، از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان خراسان شمالی است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوآوری دانشگاه پزشکی خراسان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی مرکز نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد