Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:20:53 GMT

استان قم بی محابا به سمت بیابانی شدن می رود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۸۹۶۷

استان قم بی محابا به سمت بیابانی شدن می رود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شعاعی بعداز ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم، با بیان این که منابع طبیعی با زندگی مردم گره خورده، اظهار داشت: استان قم در معرض عرصه‌های خطرناک بیابانی و از بین رفتن پوشش‌های گیاهی قرار گرفته و بی محابا قم به سمت بیابانی شدن رفته است و این برای زندگانی در آینده خطراتی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حفظ منابع طبیعی به عهده همگان است و درحال حاضر جلوگیری از بیابانی شدن قم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بیان داشت: درخصوص جلوگیری از بیابانی شدن قم، نیازمند همکاری رسانه‌ها و همگام کردن اقشار مختلف مردم هستیم و باید در این راستا قدم برداریم تا هرچه زودتر جلوی این خطر بزرگ گرفته شود.

وی با اشاره به برنامه‌های منابع طبیعی در هفته پیش رو گفت: پخش فیلم‌هایی با موضوع شناسایی اکوسیستم قم در شبکه استانی نور، ویژه برنامه درختکاری در رادیو معارف، درختکاری با حضور استاندار و فرمانده سپاه روز یکشنبه، دیدار با سازمان‌های مردم نهاد، تقدیر از فعالان حافظان منابع طبیعی و جلسه با مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی خواهیم داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ادامه داد: رژه خودرویی مشترک یگان‌های حفاظت استان، دیدار با فرمانده ناجا و فرمانده سپاه قم از برنامه‌های دیگر منابع طبیعی استان می‌باشد و شنبه آینده نیز غرس نهال با حضور طلاب در جعفریه خواهیم داشت.

شجاعی افزود: روزهای گذشته نیز برنامه‌هایی همچون شرکت در نماز جمعه و پاسخ به سوالات نمازگزاران، دیدار با آیت الله سعیدی، دیدار با مراجع عظام تقلید و مدیر کل امور بانوان استانداری قم و غبارروبی مزار شهدای کوه خضر داشته ایم.

کد خبر 5439446

منبع: مهر

کلیدواژه: بیابان زدایی قم منابع طبیعی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان سفر استانی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث گرد و غبار شیوع کرونا گردشگری جهاد تبیین مشهد اردبیل منابع طبیعی بیابانی شدن استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

در مراسمی با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع‌طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر