Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از کاهش ناگهانی حجم آب طی اسفندماه خبر داد.

غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا گفت: همه ساله در ماه پایانی سال شاهد افزایش مصرف آب هستیم و مصارف خانگی آب شرب به دلیل استقبال از نوروز و خانه تکانی به صورت محسوسی  افزایش می‌یابد.

وی افزود: افزایش میزان مصرف آب در ایام خانه‌تکانی باعث کاهش ناگهانی حجم آب ذخیره شده در مخازن می شود که موجب افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق شهرها و روستا ها می شود که نارضایتی های مشترکین را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آب خراسان شمالی گفت: ضروری است مشترکین برای جلوگیری از افت فشار آب و هدررفت آن هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی این کالای با ارزش دقت بیشتری داشته باشند.

وی میزان تولید آب شهری و روستایی استان را در ۱۰ ماهه  سال جاری ۶۵ میلیون و ۴۴۷ هزار متر اعلام کرد و افزود: تولید آب امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته  ۲.۱ درصد افزایش دارد که به همان میزان نیز مصرف آب افزایش یافته است.

ساقی میزان آب تامین شده ۱۰ ماهه در شهرهای استان را ۳۸ میلیون و ۳۰۵ متر مکعب و در روستاها را ۲۷ میلیون و ۱۴۲متر مکعب عنوان نمود و افزود : تجربه نشان داده که همه ساله در روزهای پایانی سال و ایام خانه تکانی مصرف آب به اوج خود می رسد و باعث افت فشار آب و گاها قطعی آب در برخی از مناطق می شود.

وی افزود : بر اساس آمار های موجود متوسط تولید روزانه آب در طول سال ۹۹ بیش از ۲۱۸ هزار مترمکعب بوده که این عدد در اسفند ماه به یکباره  به ۳۲۱ هزار متر مکعب در روز افزایش یافت و ما شاهد افزایش ۴۷ درصدی تولید آب در اسفند ماه ۱۳۹۹ نسبت به سایر ماه ها بودیم  که در صورت عدم مدیریت مصرف آب از سوی مشترکین این افزایش در روز های پایانی سال جاری دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: با وجود مصرف زیاد آب در ایام پایانی سال، این شرکت تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن نوسان و افت فشار آب به کار خواهد بست اما  اصلاح برخی روش‌های نادرست مصرف آب را نیز  از سوی مشترکان عزیز انتظار داریم.

ساقی از مشترکان آب خواست در ایام پایانی سال به مدیریت مصرف آب توجه بیشتری نشان دهند و شستشوی فرش را به قالیشویی ها، شستشوی خودرو را به کارواش ها واگذار نمایند و با استفاده از ابزارهای کاهنده و تغییر برخی از روش‌های نادرست، روز های خوب و خوشی را به خود و سایر هم استانی ها در پایان سال هدیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي آب خانه تکانی خراسان شمالی خراسان شمالی پایانی سال خانه تکانی افت فشار تولید آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه